Wat word het nieuwe djen (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : wat word het nieuwe dj'en?

-cdj
-pacemaker(mp3)
-vynyl
-pc

Voting is only possible for our Members
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:23
tegenwoordig breken er allerei nieuwe dj speeltje door maar wat gebruikt de DJ in de toekomst?

What do you think about Wat word het nieuwe djen ??

Vote :   

MickeyMick    posted on 13-06-2008 10:03
Maar snap waar mensen op doelen als ze virtual dj zeggen.
Die snotaappies die met virtual dj draaien, en zichzelf voltrots dj noemen.
Mensen moeten je erkennen als dj. Dat doe je niet zelf.
Er zijn ook zat mensen die virtual dj hebben om het gevoel te krijgen of als ze niet weten of dj'en echt voor hun is weggelegt.
Didier_Deluxe    posted on 13-06-2008 14:10
Poster: MickeyMick
Er zijn ook zat mensen die virtual dj hebben om het gevoel te krijgen of als ze niet weten of dj'en echt voor hun is weggelegt.

Inderdaad, er zijn ook veel mensen die via midi of timecode met vdj of traktor werken..
Voorbeeldje (Chris Liebing):
Chris Liebing

Nu denk ik niet echt dat dit een snotaap is Cry
Ik heb ook niets tegen mensen die gewoon met vdj thuis werken om het eens te proberen en te kijken of het wel iets voor hun is. (Heb ik vroeger ook gedaan)  Maar draaien (voor publiek) met alleen een laptop en een muis is absoluut not done. Das goed voor twaalfjarige kindjes maar je kan er dus echt wel niets mee bewijzen en nergens mee komen.
Als ik het heb over PC dan heb ik het over MIDI en Timecode. (en bv Ableton, maar das bijkomstig of voor live)
Dus volgens mij is de toekomst, iedereen een laptop en overal een bv. een x-one:4D. Toekomen, inpluggen en gaan maar! Simpel zat.
Ik stond vroeger ook heel sceptisch tegenover timecode en midi, ik dacht tja als dat het wordt is er helemaal niets aan, cd's kan ik nog goed verstaan, maar een beetje syncen op je pc kan het kleinste kind. Maar als je het objectief bekijkt is het veel makkelijker (minder sleurwerk) en veel veelzijdiger (biedt meer mogelijkheden). PC mixen is dus in de basis vrij invoudig, maar je kan er volgens mij veel verder mee gaan als met een simpel koppeltje platendraaiers.
MickeyMick    posted on 13-06-2008 14:34
Pc is degelijk acceptabel, als er aan 1 van de volgende eisen word voldoen:
Midi controller
Timecoded
Virtual dj(zonder synq knop)
Ableton live(of andere live toepassingen)

Heb zelf een vestax vci 100 (Gaat overal mee naar toe) Idiaal als backup of als mensen snel een nummer willen horen.
Heb ik express gekocht omdat je met een muis veel minder prof bezig bent.
en natuurlijk raak je de feeling kwijt met een muis.

grtz
MickeyMick    posted on 13-06-2008 14:36
Poster: Didier_Deluxe

Nu denk ik niet echt dat dit een snotaap is Cry

Is hij ook niet, heb ik  niet gezegt.
Zoiezo heeft hij een controller, en draait hij met traktor ipv virtual dj.
mixjob    posted on 13-06-2008 14:39
ik denk dat de pc meer gebruikt zal worden.. maar het is tog niet handig als je alleen op je op werkt?
Didier_Deluxe    posted on 13-06-2008 14:46

Is hij ook niet, heb ik  niet gezegt.
Zoiezo heeft hij een controller, en draait hij met traktor ipv virtual dj.

Ja sorry, had ik wel door Winking my eye Was niet als reactie tegen jou bedoeld maar om erop verder te bouwen, daarmee komt de quote een beetje verkeerd over..
Max-E    posted on 13-06-2008 20:48
Poster: Illusion

Wij kunnen met elkaar pratenWinking my eye

haha:D

maar over Vdj, dit vind ik gewoon totale poep (dan bedoel ik de bananen met BPM Studio en VDJ) die programma's zijn iets voor cafe eigenaren(werk zelf iedere zaterdag in n cafe en daar wordt ook BPM studio gebruikt) want, deze kunnen niet muziek gaan mixxen en t klinkt nog net wat beter als n gewone playlist heWinking my eye

over de andere die Vdj en de andere pc programma's gebruiken, tja, de hercules-console is tegenwoordig ook nog niet verbannen uit VS en Europa.. (zal wel n betere wereld worden, maja..:P) Die Vdj's zijn ook geen dj's maar n stelletje wannabe's die n pc n dj laten immiteren..

over de Traktor scratch enz.. tja, ik houd er totaal niet van, maar ze doen wel nog gewoon zelf t werk, is dus n beetje met de digitalisering, heb er niks tegen, maar zoals ik al zei zal ik er zelf nooit mee beginnen! ik vind dat pc's niet thuishoren bij n dj in n set!Winking my eye(mijn mening, dus ga niet zeiken dat ik dat niet moet denken mensen...)
Reind    posted on 15-06-2008 11:59
Poster: NielsR
Vinyl komt terugCry, ze vinden een manier uit om vinyl nog goedkoper te persen dan cd'tjes en iedereen wilt terug met vinylCry

Dat roepen ze ieder jaar, ieder jaar stijgen opeens via magische wijze de verkoop aantallen (waar dan bij naraag ineens nergens cijfers van terug te vinden zijn) weer maar toch gaat de ene na de andere platenzaak op slot en zijn er steeds meer distibuteurs die op zoek gaan naar een vervangende markt.

Vinyl gaat langzaam maar zeker gewoon het boek in als een herinnering en het zal steeds meer pc + midi gaan worden. Ook zal cd het uiteindelijk niet gaan redden van de software... ik zeg tussen de 6 en 8 jaar en het overgrootte deel van de dj's zal met midi + pc's werken.

Poster: Max-E
dus ga niet zeiken dat ik dat niet moet denken mensen...)

Nee ik durf alleen wel hardop te zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk geen flauw benul hebt over hetgeen waar je zulke grote woorden over hebt. Stukje gebrek aan kennis en wederzijds respect voor je collega dj's die misschien hun "vak" op een andere manier uit oefenen dan jij dat doet en daardoor minderwaardig zijn.

Ik lach me straks helemaal kapot als vinyl amper meer te krijgen is en mensen als jij straks voor de keuze komen te staan om OF te stoppen OF om over te stappen i.v.m het gebrek aan nieuwe muziek op antieke media.

Dat populistische gelul van verstokte vinyl fans is inmiddels wel heel erg 1998 hoor. Winking my eye

Mijn god zeg... ik hoor hier een Geert Wilders binnen de dj wereld. Waar ik een hekel aan heb zijn die snotapen die zichzelf beter vinden dan de rest omdat ze met een "echte" dj set draaien. Wat een minachting ten opzichte van andere mensen... bah, bah, bah.
User edit by Reind on 15-06-2008 @ 12:10:06 (100%)
Bastian    posted on 15-06-2008 12:07
Doe mij nou maar cd, ik wil nog wel tenminste een beetje feeling hebben.. klote pc's:p
Convert    posted on 15-06-2008 12:35
Ik heb gekozen voor vinyl klinkt dom maar het komt terug nieuwe winkel in groningen(Saturn) verkoopt platen, Doe Maar(pop muziek van jaren 80 dacht ik:P) drukt opnieuw vinyls ik denk dat het egt terug komt je ziet steeds meer mensen op vinyl weer gaan. Maar de CDJs gaan ook goed ik zie veel dj's die op cdjs draaien dus het kan ook cdj worden.

Eerlijk gezegt denk ik dat de pc en pace maker het nooit zullen worden je hebt niet het egt gevoel van draaien pc zou nog eerder komen dan de pacemaker ik denk dat de pacemaker veel te klein is om goed setje te maken met alles zo op elkaar gepropt Winking my eye
right1    posted on 15-06-2008 12:45
ableton met externe midicontrolers en midi keyboards.
Het publiek geeft toch geen moer over hoe de muziek gebracht wordt, als het maar goed is.
Ook kan je met software programma's zoals ableton veel gemakkelijker live remixen, samples droppen, ...
En ik denk dat het merendeel van het publiek dat ook wel graag heeft.
MartinDuncan    posted on 15-06-2008 12:55
Poster: right1
ableton met externe midicontrolers en midi keyboards.
Het publiek geeft toch geen moer over hoe de muziek gebracht wordt, als het maar goed is.

Dit ben ik dus totaal met je oneens. Ik was 2 weken geleden op Rush, Trevor Loveys van speaker junk kwam daar "draaien". Het was eigenlijk de bedoeling dat hij draaide en daarna spic & span. Ze besloten om eerst even met z'n drie te gaan draaien wat ontzettend vet was. Trevor werkt dus idd met ableton en hij zorgde voor de maffe sampletjes en loopjes terwijl spic & span hun ding deden met de CDJ's.

Na een uurtje of 2 verlieten spic & span de booth en stond Trevor Loveys daar achter zijn schermpje.. Dat vind ik dan toch een stuk minder, iemand die daar achter zijn schermpje bezig is en een beetje staat te klikken.. Ik vond het echt drie keer nix. Leuke muziek verder..... maar de interactie met het publiek was totaal verdewenen..
Illusion    posted on 15-06-2008 13:10
Poster: Convert
 nieuwe winkel in groningen(Saturn) verkoopt platen, Doe Maar(pop muziek van jaren 80 dacht ik:P) drukt opnieuw vinyls ik denk dat het egt terug komt je ziet steeds meer mensen op vinyl weer gaan.

Ook ik zie dit steeds vaker voorkomen... Zou de HVT (Heilige Vinyl Tijd) terugkomen?

To Be Continued...
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Convert    posted on 15-06-2008 13:11
Ik hoop het!! :D

Weg met die digitale K*t rommel :P
Illusion    posted on 15-06-2008 13:33
Poster: JasperVC
maar er komen altijd maar nieuwere dingen uit dus het zal ooit wel eens gebruikvriendelijk worden :p

Het moet juist niet gebruiksvriendlijk worden... Dj is iets wat je moet leren, en wat je niet zomaar ff moet kunnen. Het moet speciaal blijven... hoewel het dat bijna al niet meer is met zo'n 5 miljoen dj's in ons land (5 miljoen mensen die zich dj noemen bedoel ik).

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bastian    posted on 15-06-2008 13:34
Poster: Illusion
Het moet juist niet gebruiksvriendlijk worden... Dj is iets wat je moet leren, en wat je niet zomaar ff moet kunnen. Het moet speciaal blijven... hoewel het dat bijna al niet meer is met zo'n 5 miljoen dj's in ons land (5 miljoen mensen die zich dj noemen bedoel ik).

amen
bambamstudio    posted on 15-06-2008 13:39
het nieuwe dk-en gaat toch echt pc worden gezoen de controllers die op de markt komen, en de weinig nieuwe draaitafels. Ook de cd spelers zijn wel uitgemolken qua functies en doen wat ze moeten doen.

En als je dat kijkt naar bv de nieuwe stanton controllers dat merk je de verschuiving in de markt welgedelijk.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Mforge    posted on 15-06-2008 14:50

ik was eerst ook helemaal vinyl, (nog steeds) maar ik ben op dit moment aan het overdenken wat ik ga doen : of twee cdjs of een nieuwe laptop + traktor (scratch) en waarschijnlijk wordt het dat laatste omdat cd's er ook uit gaan.
Ik ben een groot liefhebber van vinyl, en had niet gedacht dat ik zou gaan overstappen, maar als wil ik blijven djen, moet  ik toch meegaan met de tijd, vanwege het feit dat ik hooked ben aan nieuwe muziek, en die is strax niet meer te krijgen op vinyl.
Iedereen die hier zegt dat vinyl terugkomt begrijpt het hele digitale dj gebeuren ook verkeerd, ook al zou vinyl helemaal terugkomen, het maakt niet meer uit..het gaat erom wat je allemaal kan doen met de dj software en controllers, dat is waar het om draait, ik denk dat als je eenmaal van die nieuwe functies heb genoten, je nooit meer terug gaat naar het "simpele vinyl"'
daarom ga ik dus ook de overstap maken, en ik denk dat ik daarna ook niet meer terug wil, naar gewoon vinyl. we shall see....

Yarne    posted on 15-06-2008 16:35
Poster: Mforge

ik was eerst ook helemaal vinyl, (nog steeds) maar ik ben op dit moment aan het overdenken wat ik ga doen : of twee cdjs of een nieuwe laptop + traktor (scratch) en waarschijnlijk wordt het dat laatste omdat cd's er ook uit gaan.
Ik ben een groot liefhebber van vinyl, en had niet gedacht dat ik zou gaan overstappen, maar als wil ik blijven djen, moet ik toch meegaan met de tijd, vanwege het feit dat ik hooked ben aan nieuwe muziek, en die is strax niet meer te krijgen op vinyl.
Iedereen die hier zegt dat vinyl terugkomt begrijpt het hele digitale dj gebeuren ook verkeerd, ook al zou vinyl helemaal terugkomen, het maakt niet meer uit..het gaat erom wat je allemaal kan doen met de dj software en controllers, dat is waar het om draait, ik denk dat als je eenmaal van die nieuwe functies heb genoten, je nooit meer terug gaat naar het "simpele vinyl"'
daarom ga ik dus ook de overstap maken, en ik denk dat ik daarna ook niet meer terug wil, naar gewoon vinyl. we shall see....

hmmm ja oké, vinyl zal nooit meer terugkeren zoals vroeger idd, en het zal nog meer afzwakken,

maar ik denk toch dat cd nog ff zal standhouden hoor
natuuurlijk gaat PC serieus meer gebruikt worden, er komen bij wijze van spreken iedere dag nieuwe controllers uit die software besturen.
maar ik heb nog niet de indruk dat cd's er rap zullen uitgaan
Mforge    posted on 15-06-2008 16:59
2 Yarne : nee, cd zullen er ook voorlopig niet uit gaan, net als vinyl, het gaat langzaam maar het gebeurt, en ik ben nu eigenlijk toch wel van mening, dat je hoe later je overstapt, hoe meer je strax achter de feiten aanloopt..mensen die nu de software al omarmen, hebben strax een grote headstart..

This is an old Topic

No new postings for 6.238 days.
 Post CommentThat would be 207.9 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

32 Users online: 15 Guests (17 Unknown)
Pages generated today : 6.973
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.533.475