Probleem met me boxen, wie weet wat het is
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmaarten    posted on 07-06-2008 11:23
Hallo,

ik hem thuis een setje lem boxen staan, en bij het laatste feestje merke we op dat 1 box een beetje begon te brommen, dat was als we op vol vermogen draaide. toen we die box iets zachter zetten was het ook bijna weg.

de brom was vaak op de beat van de bass. ik dacht eerst dat er iets was opgeblazen, maar volgens mij hoor je die brom dan ook als je redelijk zacht draait. ik heb ze nu ook al 2 keer getest en nix gehoort, daarna heeft iemand er mee gedraait en die hoorde het wel weer.

ik heb al dingen gehoort als dat me tweeter was opgeblazen maar dat lijkt mij niet mogenlijk, de lage toonm dus ook niet, ik heb al de schroefjes aangedraaid van alles en ik heb al het rek goed vast gezet.

wie o wie kan mij helpen??

groeten

What do you think about Probleem met me boxen, wie weet wat het is ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 07-06-2008 11:34
Watvoor mixer heb je?
Het kan zijn dat als je stereo draait (wat ik mag hopen) dat een van de kabeltjes (links of rechts) een storing in zit op de master,
Dat was ook bij mijn DJX-700 alleen dan bij alle 2 de kanten.
Lead    posted on 07-06-2008 11:47
Lijkt mij vervorming die je hoort als een speaker is opgeblazen. Het zal niet in je tweeter zitten, meer in de woofers. Beweeg de conussen een beetje heen en weer en voel of hij aanloopt... zo ja : daar ligt de fout Winking my eye
Let the BASS be louder
djmaarten    posted on 07-06-2008 11:48
ik heb een synq smx 1

we draaien met gebalanceerde uitgangen!
djmaarten    posted on 07-06-2008 11:50
Poster: Lead
Lijkt mij vervorming die je hoort als een speaker is opgeblazen. Het zal niet in je tweeter zitten, meer in de woofers. Beweeg de conussen een beetje heen en weer en voel of hij aanloopt... zo ja : daar ligt de fout Winking my eye
  ik zal vanavond kijken ze staan nu in friesland. voor een feesje vanavond
djmaarten    posted on 07-06-2008 11:58

is de conus dat kleine ronde ding in het midden?

JollyJunkie    posted on 07-06-2008 12:03
ja Winking my eye maar ff niet zoveel dubbelposten maar gewoon edit-en
soundcollector    posted on 07-06-2008 16:36
idd, kdenk dat je woofer is opgeblazen, ik heb vorig weekend gedraait met rcf luidsprekers en 1tje ervan had dit ook, het was alleen als je het luid zette, en zoals lead zegt, het is de conus die kapot is

Ik kan het bijna met 90 prc zekerheid zegge, en ja dit is ook alleen als je hem luid zet...

sorry to tell you this amigo Happy, laughing iemand heeft je speaker te luid gezet !!!!

gr
Jori    posted on 07-06-2008 16:58
Ik heb ook wel is bij een maat op school gehad dat zijn basversterker bromde. Toen hebben we snel ff een nieuwe jack gekocht en toen brommde hij niet meer. Want de kabel die bromde was al heel oud(van de concierge..). Ik denk toch eerder dat je hem hebt opgeblazen, but you could try.
djmaarten    posted on 07-06-2008 17:27
ik ben nu ook aan het draaien buiten bij een feeste en vanavond ga we hard draaien net was het al even getest en het blijft ploppen/brommen op vol volume.. dus ik ga maar ff naar een speciaalzaak toe.
soundcollector    posted on 07-06-2008 17:29
maar da geluid da hoor je toch zo op de bass en niet constant...

ik bedoel zo plop plop plop
en niet brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 :D tis mss een stomme uitdrukking ma als het het eerste is dan zal de luidspreker gewoon kapot zijn en zal het heus nie aan de stekker ligge...

Ik heb men tweeters een keer opgeblazen, en dan is het gewoon helemaal weg, en geen gekke geluide fzo...

die spoel verbrand gewoon onmiddellijk..

This is an old Topic

No new postings for 6.134 days.
 Post CommentThat would be 204.5 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 7 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 1.474
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.364.392