Wat is de beste draaitafel  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat is de beste draaitafel ?

-Synq XTRM-1
-Technics SL-1200
-reloop RP-6000

Voting is only possible for our Members
brecht    posted on 07-06-2008 10:46
Ik heb eens een poll gestart, Wat nu juist de topper is van het moment...
Het moet dus niet direct Technics zijn maar eerder het middelsegment.
Geef jullie ongezouten mening maar.

on y va

MVG, Brecht

What do you think about Wat is de beste draaitafel ??

Vote :   

Yorick    posted on 09-06-2008 22:56

@ Cyberstorm
Voor Line out zou ik niet een Synq nemen, op me meeste mixers zit 3 Phone in. maar wanneer gebruik je 4 draaitafels?

Zoals Prozei als zij zijn OEM draaitafels idiaal voor thuis. Voor onroad/disco/club gebruik heeft technics zit al iets meer bewezen dan een OEM bak.

En wat jij een behoorlijke geluids druk vind hoef ik niet te vindenWinking my eye

cptN    posted on 10-06-2008 16:35
Poster: Glorious-D
technics, als een synq of rp6000 echt beter zou zijn, zouden ze ook in clubs, fuiven, events staan, maar het is nog steeds de technics.
ook is de pitch nauwkeuriger, ik moet volgende week draaien met een sl, dus ik hoop dat wat ze zeggen, ook waar is Happy, laughing.

Dat is een kwestie van gewenning, dj's zijn SL's gewend omdat er eerder geen volwaardige alternatieven waren en om die reden staan er overal SL's.

Vandaag de dag zijn er alternatieven zoals de Sync's en Reloops, deze hebben zich nog niet geheel kunnen bewijzen omdat ze er simpelweg nog neit zo lang zijn als de Technics, motorisch zijn ze echter VEEL beter dan de Technics draaitafels. Ook zijn ze een flink stuk goedkoper en houd je dus wat geld over om te investeren in andere goede gear.

Technics zijn trager, corrigeren langzamer en zijn minder nauwkeurig. Dat is geen mening maar feit, na het draaien op technics was de uitkomst van de super Oem draaitaafels een verademing. Corrigeren sneller, zijn motorisch sterker en voelen ook naar mijn mening degelijker aan.

Overigens kun je ook de torque en start/stop snelheid veranderen, of lager zetten zodat ze meer lijken op een Technics ( al is de platter wel wat zwaarder heb ik zo het idee ). Als je een technics tt vergelijkt met een super Oem tt ( op volle kracht/snelheid ) is het verschil idd groot en kan het even duren voordat je hier aan gewend raakt, maar dat ligt puur aan de instellingenHappy, laughing

Mijn persoonlijke ervaring is dat nadat je hebt gedraaid met super OEMS, de technics tt's wat "plastic-ig" aanvoelen.
Prozei    posted on 10-06-2008 20:42
het is iig gewenning.
het is nu wachten tot cd-spelers het helemaal overneemt van de draaitafels.
denk dat het niet lang meer gaat duren voordat dit gebeurt is.
maar ik heb op diverse soorten draaitafels gedraait maar in deze wereld draaid alles om betrouwbaarheid.en dat is iets wat je met technics gewoon hebt
Gery    posted on 10-06-2008 21:04
Poster: cptN

Mijn persoonlijke ervaring is dat nadat je hebt gedraaid met super OEMS, de technics tt's wat "plastic-ig" aanvoelen.

technics en plastic is nu net iets dat juist geheel niet samen gaat! dingen zijn van puur metaal gemaakt! de oem's daarentegen...
DJ - Producer
Twello    posted on 10-06-2008 22:04
dat is ook het gene wat mij trekt aan de SL's, geen plastic maar metaalCry
soundcollector    posted on 10-06-2008 22:46
at Twelle --> Ik denk dat gij nog nooit met een synq hebt gedraait? en die plaat die daarboven op ligt die grijze, ook nog nooit hebt gevoeld, die is volgens mij sterker en zwaarder als die van technics...

Het enige waarom dat ze in de oem's andere materialen gebruiken is omdat de technologie van technics (technologie van 25 jaar gelede fzo) nog nie het id had van ok we gaan da in plastiek maken, net zoals de autos van toen, gewoon metalen blikke....

Techncs heeft vroeger gewoon een super draaitafel uitgebracht, en er zijn er maar enkele die dit succes evenaren... alleen technics is gewoon in clubs en fuiven komen staan omdat dit vroeger de enige (naast weinige draaitafels was) draaitafel was voor in een club.... en die staat er nu al 25 jaar --> gevolg: een enorm vertrouwen want DE technics is al zolang meegegaan dus als we nu een nieuwe technics kopen (met technologie van toen) dan gaat die weer lang mee

Hierdoor geef je andere merken gewoon geen kans, ik vind de synq's op 1 puntje slechter, dat is dat de toonarm niet goed afgesteld word door het fabriek waardoor je sneller feedback krijgt.... En da is ook het enige puntje

Ze zijn zwaarder, sterker, groter pitch bereik etc etc... Degene die zegt dat een synq als een plastieke bak aanvoelt, die wilt zo wel eens een op zen hoofd gooien, denk da die snel van mening verandert...

Technics is vroeger de standaard geworden omdat het de enige tt was die iets of wat goed was... OEM's worden daardoor nu gewoon afgekraakt terwijl de helft er wrs nog nieens mee gedraait heeft... In een technics zit ook een pak minder electronica als een oem dus ja de kans op falen is mss wel kleiner maarja hoe klein is de kans dat een synq je in de steek laat...

Hoe kan je nou zegge dat een nieuwere versie van een technics beter is ? het is gewoon knak dezelfde met gewoon meer pitch bereik fzo de rest hebbe ze gewoon gerestyled, wat andere lampjes opgezet en klaar is kees...
soundcollector    posted on 10-06-2008 22:53
Poster: Gery
technics blijft voor mij ook het degelijkste materiaal.

doe de test:
- leg een plaat op
- klop op de behuizing en luister, bij een technics hoor je niks, bij OEM bakken daarentegen... LOL

proficiat, das beetje belachelijk he....

wtf maakt da uit en bij technics hebt ge da ook, leg de naald maar eens op u plaat, draai u speakers maar eens op, heb het vaak genoeg meegemaakt op fuiven, das trouwens een hele mooie trick

kunt ge lekkere beats toepassen bij een andere liedje, als ge het tenminste tegoei kunt, staat ook ergens een filmpje van op internet.
Reind    posted on 10-06-2008 23:03

technics en plastic is nu net iets dat juist geheel niet samen gaat! dingen zijn van puur metaal gemaakt! de oem's daarentegen...

Vraag ik me af of jij uberhaupt wel eens een SL in handen hebt gehad... is namelijk niets puur metaal aan. De deckplate is van een gietijzer waar je schroeven binnen de kortste keren dol in draait, binnenste bak is van een composiet materiaal en de base is van rubber. Het enige metaal wat er op de SL zit is de toonarm and that's it.

Poster: Glorious-D
technics, als een synq of rp6000 echt beter zou zijn, zouden ze ook in clubs, fuiven, events staan, maar het is nog steeds de technics.
ook is de pitch nauwkeuriger, ik moet volgende week draaien met een sl, dus ik hoop dat wat ze zeggen, ook waar is Happy, laughing.

Wederom een onzin verhaal, de pitch is niet nauwkeuriger. Ooit wel eens de pitch van een SL doorgemeten e.d.? Dan kom je er namelijk achter dat deze inclusief de error ongeveer gelijk ligt aan de 0,1 range op een cd speler (iets waarvan iedereen vandaag de dag vind dat deze niet nauwkeurig genoeg is). Daarnaast doet de SL een snelheids bepaling op basis van een analoge RC occilator welke gevoelig is voor omgevings temperatuur en luchtvochtigheid, de OEM bak doet het op een digitale manier met een PPL en een constante calibratie van de fader.

Dat er nog steeds alleen maar sl's staan, heel simpel te verklaren. De draaitafel is zo goed als dood, geen enkele eigenaar gaat nu meer nieuwe draaitafels aanschaffen als het al lang en breed duidelijk is dat daar geen brood meer in zit en hij tenslotte ook nog een set SL's heeft staan, of die nog goed werken of niet zal een uitbater over het algemeen een rotzorg zijn als ik kijk naar wat ik met enige regelmaat tegen kom.

Wat betreft de betere bouwkwaliteit, kun je ook je vraagtekens bij zetten, de OEM bak heeft een betere spindle lagering, een beter uitgevoerd pitch systeem en zo zijn er nog wel een hand vol dingen op te noemen waar de OEM bak beter op scoort dan de SL1200. En het hele feedback verhaal mag een streep door gezet worden want iedereen die buiten de deur draait weet dat er bij een SL ook een tegeltje onder moet als het er hard aan toe gaat. Geen issue dus aangezien beide draaitafels hier last van hebben. En mensen die er geen last van hebben zullen vast en zeker een hele speciale SL hebben die niemand anders heeft Winking my eye
User edit by Reind on 10-06-2008 @ 23:12:16 (100%)
Gery    posted on 11-06-2008 00:09
gietijzer is bij mijn wete nog steeds een metaal...

verder vraag ik mij ook nog af hou je juist de pitch van een technics gemeten hebt.

juist omwille van het RC netwerk is het naar mijn inzien mogelijk een continue pitch te maken en juist NIET in stappen werken.

Ik word pitch veranderingen gewaar door op mijn sl's een klein tikje tegen de fader te geven, in traktor scratch waar de continue pitch van de timecode gemeten wordt tot op een tiende procent nauwkeurig zie je dat niet maar ik hoor het wel!
DJ - Producer
Reind    posted on 11-06-2008 12:58
gietijzer is bij mijn wete nog steeds een metaal...

En de SL is van de meestbroze soort gietijzer die je vinden kan, de OEM bak daarintegen heeft een veel solidere deckplate.

verder vraag ik mij ook nog af hou je juist de pitch van een technics gemeten hebt.

Heel simpel, test plaat er op met een constante 100hz toon en je kunt snelheids afwijkingen snel terug zien op de scoop.

juist omwille van het RC netwerk is het naar mijn inzien mogelijk een continue pitch te maken en juist NIET in stappen werken.

Ga dan nog maar eens op dat vlak in de boeken duiken, een RC occilator is namelijk helemaal niet zo betrouwbaar, sterker nog een RC occilator heeft de laagste nauwkeurigheid van allemaal. En zelfs een RC occilator heeft uiteindelijk een zwevende error waardoor je met stappen komt te zitten, vergeet niet dat je ook nog met een aantal externe factoren zit.

Ik word pitch veranderingen gewaar door op mijn sl's een klein tikje tegen de fader te geven, in traktor scratch waar de continue pitch van de timecode gemeten wordt tot op een tiende procent nauwkeurig zie je dat niet maar ik hoor het wel!

Yeah right. Ik kan ze nog mooier gaan vertellen maar dan moet ik gaan liegen Winking my eye

Als jij een verschil van 1 tiende in pitch kan horen zul je waarschijnlijk de enige zijn op deze planeet, oftewel en tamelijk onzin verhaal. Maarja dat laatste grijpen SL aanhangers wel vaker aan om de SL toch ergens boven te kunnen plaatsen Winking my eye
User edit by Reind on 11-06-2008 @ 13:01:09 (1%)
Max-E    posted on 11-06-2008 17:36
Ik zeg n Synq  XTRM.1, voor dit geld heb je dus geen midden maar n top draaitafel...

wrm geen Reloop 6000 ? Simpelweg, zelfde motor, meer geluidlekkende(rumble..) behuizing om de draaitafel heen en simpelweg minder feat.

wrm geen sl? dingen zijn al 30 jaar oud, heeft de kracht van n beginners draaitafel, feat. nog minder als n begin draaitafel, al heeft t wel zich in 30 jaar goed bewezen(denk aan hele goeie anti-rumble.. hele goeie toonarm)

lulkoek is ook dat de SL's betere pitch zouden hebben.. volgens mij worden die nogsteeds aangestuurd door oudere techniek dan n Super OEM bak.. hebben dus wel ns last van doorschieten, laat reageren op pitch(maja, is ook maar torque van 1.5 kgf/cm)...

EDIT: Ik lees dat je alleenmaar SL's ziet? nog n keertje lulkoek, heb al vaker Synq XTRM.1's zien staan en ook al vaker Numark TT's.. Wrm staan er dan nog sl's, omdat zoals door reind gezegd is, er geen goeie markt meer voor is..  ook grappig is, als je dj's tegenkomt die zelf TT's meenemen, zie je meestal toch OEM'sWinking my eye
User edit by Max-E on 11-06-2008 @ 17:40:26 (49%)
Reind    posted on 12-06-2008 02:16
Poster: Max-E
meer geluidlekkende(rumble..) behuizing om de draaitafel heen

Wederom onzin, de behuizing is namelijk exact gelijk en het enige verschil is dat er bij de Reloop 2mm plastic op zit en bij de Synq 2mm aluminium, geloof mij nou maar als ik zeg dat dat kleine beetje je echt geen meter verder gaat helpen in de strijd tegen feedback.

Als je een echte OEM bak wil hebben die er tegen kan pak je een STR8/ST-150 van Stanton, 16 kilo zwaar en dat is voornamelijk door de deckplate die gewoon massief staal is en een dikte heeft van pak hem beet een centimeter. Kost je een paar knaken meer maar dan heb je ook wat.... 5 kilo meer metaal dan normaal Winking my eye
RoyBeware    posted on 12-06-2008 10:34
Voor thuis gebruik zou ik voor de OEM's gaan, maar voor on the road Technics.

Ik had mijn OEM op een feest staan, gelukkig op een freefload, anders hoorde je elke poep en scheet.
Met de freefload werd het al minder.
User edit by RoyBeware on 12-06-2008 @ 10:35:48 (100%)
cross-over    posted on 12-06-2008 12:26
Heb zelf nu een maand of wat de DAP-T3000.

Qua gebruik merk ik weinig verschil met een SL1200. 
Start snelheid, pitch, torque alles is gewoon goed en prima bruikbaar.

De SL1200 heeft gewoon een hele goede naam qua betrouwbaarheid.  
Ik ben ruim 30 jaar in het bezit geweest van SL1200's en behalve wat beschadigingen nooit problemen gehad.  
http://soundcloud.com/lau-daniels
soundcollector    posted on 12-06-2008 15:10
Poster: Roy-776
Voor thuis gebruik zou ik voor de OEM's gaan, maar voor on the road Technics.

Ik had mijn OEM op een feest staan, gelukkig op een freefload, anders hoorde je elke poep en scheet.
Met de freefload werd het al minder.

mss minder scheten laten? Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.083 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

206 Users online: 8 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 39.175
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.529.247