Wat is de beste draaitafel  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat is de beste draaitafel ?

-Synq XTRM-1
-Technics SL-1200
-reloop RP-6000

Voting is only possible for our Members
brecht    posted on 07-06-2008 10:46
Ik heb eens een poll gestart, Wat nu juist de topper is van het moment...
Het moet dus niet direct Technics zijn maar eerder het middelsegment.
Geef jullie ongezouten mening maar.

on y va

MVG, Brecht

What do you think about Wat is de beste draaitafel ??

Vote :   

Berbo    posted on 07-06-2008 10:48
waarom zet je technics er dan tussen?
ceesietopc    posted on 07-06-2008 10:53
Synq XTRM1. Ik denk dat de super OEM de technics echt wel ingehaald heeft. En dan deze tegenover de bijna identieke RP6000, omdat deze goedkoper is, maar toch geleverd wordt met een line out en een element.

Dit kon je zelf ook wel uitvogelen door hier ff te kijken (alleen de prijzen kloppen niet altijd).
JollyJunkie    posted on 07-06-2008 10:56

De RP-6000 want dat is egenlijk gewoon de SynQ X-TRM1 maar dan met een betere behuizing en fijnere knoppen, en hij is mooier :D

brecht    posted on 07-06-2008 11:04
Ik heb dit topic gestart, omdat deze 3 platendraaiers alledrie evenwaardig zijn. Persoonlijk vind ik de Synq XTRM-1 de beste, ik wil gewoon jullie mening eens weten.
Yorick    posted on 07-06-2008 11:06

Ik kies voor te technics!
Technics is gewoon goede kwaliteit spul, een 2e hands technics in goede staat vind je al rond de 300 euro. Vind technics ook fijner draaien dan al die andere merken. Voordat ik 2 Technics sl 1200 mk5 had gekocht wou ik eerst voor de synq gaan. Heb dit niet gedaan omdat de feeling van de technics lekkerder was dan bij de synq. Technics heeft ook een oude vertrouwde look vind ik, al die andere merken/ oem bakken lijken allemaal op elkaar. Maar andere zullen hier anders over denken.

Convert    posted on 07-06-2008 11:17
Ik zou ook voor Technics gaan ondankt ik hem NOG niet heb, ik wil hem namelijk zeker in de toekomst.
Je ziet 2dehands zoveel technics staan die helemaal afgeragt zijn maar gwoon door draaien ze zijn bijna niet kapot te krijgen, en vind dat oldschoole look wel vet Winking my eye ipv al dat ronde gebeuren:P
Gery    posted on 07-06-2008 12:07
technics blijft voor mij ook het degelijkste materiaal.

doe de test:
- leg een plaat op
- klop op de behuizing en luister, bij een technics hoor je niks, bij OEM bakken daarentegen... LOL
DJ - Producer
Cyberstorm    posted on 07-06-2008 12:10
Hoe hoger de torque hoe makkelijker te mixen en hoe meer je met je handen kunt werken om de vinyl te manipuleren zonder gevaar voor skippende naalden en andere zever. Voor mij is de Xtrem 1 dus absoluut top boven de Technics. Ook de line-out is een pluspunt, zeker als je weet dat op een gemiddeld mengpaneel (bvb djm) maar 3 phono aansluitingen zitten. En de nieuwprijs is 300 EUR minder, maar ze zien er ook heel robuust uit. De Technics freaks zullen deze argumenten niet kunnen aanvaarden, maar dit is mijn mening. De enige reden die ik ken om een Technics te kopen is omdat deze in de clubs staan en je anders aanpassingsproblemen kunt hebben. In danscafés zie ik meer en meer de Synq opduiken.

Edit: dat van de feedback op een OEM klopt wel! Minpuntje voor de Synq dus, maar hoeveel last je daar in de praktijk van hebt is minimaal. Ik heb de Synq al gebruikt op events van een paar 1000 man dus met behoorlijke geluidsdruk, geen problemen gehad.
http://www.allsound.be
User edit by Cyberstorm on 07-06-2008 @ 12:11:35 (36%)
Xtremer    posted on 07-06-2008 12:19
Technics SL1210 M5GCry. Deze TT is super mooi maar vooral supertje goed!!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
skyline643    posted on 07-06-2008 13:46
Citronic PD-45 Ultima of de versie van American Audio. Even mooi als de Sl M5G, eveneens zwarte lak (al dan niet blinkend) en eveneens blauwe Led's. Maar op de super OEM is gewoon alles beter, dus... :D Winking my eye
Gery    posted on 07-06-2008 13:48
ik denk niet dat er op de gemiddelde discobar meer als 3 draaitafels aangesloten staan, dus denk niet dat het 'gebrek' aan phono ingangen op het gemiddeld mengpaneel mag gerekend worden.

(het feit dat de DJM's op zich minder aansluitingen hebben als bvb een rodec is een heel andere discussie Happy, laughing )
alhoewel da'k niet mag klagen met mijn 5 lines en 3 phono's op mijn djm800 Tongue
DJ - Producer
Prozei    posted on 07-06-2008 22:09
voor thuisgebruik super oems,
voor on the road /discotheek technics.
op de technics zit veel minder resonantie.
als jij in een discotheek super oems neerzet dan blijft het rondzingen
ceesietopc    posted on 08-06-2008 13:26
Het voordeel van een Line out zit in mijn ogen niet bij de ingangen, maar bij het feit dat je je nooit zorgen hoeft te maken om aarding. Thuis is dat geen probleem, maar on the road is line out handiger IMO.
D-wan    posted on 08-06-2008 17:50
Technics.
Die bij mij thuis staan zijn meer dan 20 jaar oud, maar ze draaien nog perfect !
Cry
Roov    posted on 08-06-2008 18:03
Ik denk de Technics, ik heb er laatst mee gedraait en ze draaien echt geweldig!
Ziax    posted on 08-06-2008 18:18
Van de mensen die hier rondvertellen dat technics de beste is, gelieve dit dan ook enkel te doen als je al ervaring hebt gehad met alletwee de draaitafels!

Ivm met die resonantie: Ik heb 5 maand geleden 2 booth's opgesteld. De technics gaven resonantie (aarding perfect aangesloten). We hebben er fleefloats moeten bijhalen om het weg te krijgen. Mijn eigen stanton T150's daarintegen hadden niets van resonantie.
Voor mij ook vast en zeker De synq, stanton T150, Reloop (allemaal zelfde motor) EN je hebt daarbij nog eens je key correction wat je bij technics binnen 100 jaar waarschijnlijk nog altijd niet krijgt, waardoor je het corrigeren zeer goed hoort.

Ochja, ieder zijn mening, maar ik heb m'n stanton's altijd mee :D
Twello    posted on 08-06-2008 18:58
De SL1210M5g is natuurlijk de beste (en mooiste) draaitafel die er is!
Gery    posted on 08-06-2008 19:09
in hoeverre dat een aangepaste key van een analoog signaal mooi zal klinken is een andere vraag natuurlijk...
als het gelijkaardig is aan de kwaliteit van het harmonic sound effect van de djm800 denk ik niet dat dit zo'n groot pluspunt kan zijn.

op draaitafels moeten er volgens mij geen speciale functies zitten Happy, laughing

over de pitch gesproken. technics beschikt over een volledige analoge pitch waarde waarbij de preciese waarde van de pitch theoretisch onbeperkt kan varieren tussen min en plus 8%
Dit in tegenstelling tot de OEM's waar de pitch digitaal geregeld is en men dus in stappen van 0,1% (geen idee of die waarde juist is, ik kon de exacte waarde niet vinden) gaat.
DJ - Producer
Boyd    posted on 08-06-2008 19:35
Ik ga toch persoonlijk voor de technics, ze hebben zich door de jaren heen bewezen. En de toonarmen van technics draaitafels vind ik persoonlijk beter, bij de super oems krijg je er gratis een pakketje speling bij.
JasperVC    posted on 08-06-2008 19:46
ja die poll haalt niet veel uit als technics ertussen staat :p

"Ik heb dit topic gestart, omdat deze 3 platendraaiers alledrie evenwaardig zijn. Persoonlijk vind ik de Synq XTRM-1 de beste, ik wil gewoon jullie mening eens weten."

Ik denk dat niet iedereen het er mee eens is dat de 3 draaitafels "hetzelfde" zijn...
Ik kies ook Technics...

UnknownArtist    posted on 09-06-2008 00:31
ja hoor hij zegt geen Technic's en wat doen ze...
OrsonWelsh    posted on 09-06-2008 08:34
technics...of course!
ARKEI    posted on 09-06-2008 09:41

Alle drie prima platenspelers, maar onroad en op levensduur, Technics. Binnenwerk van de Technics is van beter kwaliteit. Maar voor thuis gebruik en kleinere feesten, niets op de OEM`s aan te merken.  

x-ample    posted on 09-06-2008 12:45
De Synq's zijn gewoon technisch beter dan de SL.
Maar aangezien ze overal staan is het handiger om een SL te hebben dan een Synq.
Toendertijd ook die overstap gemaakt.
Glorious-D    posted on 09-06-2008 22:35
technics, als een synq of rp6000 echt beter zou zijn, zouden ze ook in clubs, fuiven, events staan, maar het is nog steeds de technics.
ook is de pitch nauwkeuriger, ik moet volgende week draaien met een sl, dus ik hoop dat wat ze zeggen, ook waar is Happy, laughing.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 11 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 27.329
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.641.691