RMP-2 of CDJ800MK2 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 05-06-2008 22:32
Topic aangepast.

Hallo!

Ik wilde weten wat nou precies het verschil is tussen de Reloop RMP-2 en de Pioneer CDJ800MK2, en welke van de 2 prijs/kwaliteit de beste koop is. Ik ben namelijk van plan 2 stuks van een van de 2 spelers te gaan kopen. Als de CDJ800MK2 beter uit dit topic komt wordt het waarschijnlijk die, maar dan zal ik nog even door moeten sparen. Als jullie zeggen dat de RMP-2 toch echt een betere koop is voor zijn geld, dan zou ik die gelijk kunnen bestellen.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Loek
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 22-10-2008 @ 13:47:36 (100%)

What do you think about RMP-2 of CDJ800MK2 ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 16-06-2008 17:48
Tsja daar heb ik jammergenoeg nog geen ervaring mee, maar eens moet de eerste keer zijn!Winking my eye
bambamstudio    posted on 16-06-2008 17:51
geloof me, als je eenmaal aan die geur gewend bent wil je niets anders meer Happy, laughing
Ik heb veel rommel, dus mag vaak aan de nieuwe geur ruiken Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
LouisCasper    posted on 16-06-2008 18:23
Haha dat geloof ik graag!Winking my eye
bambamstudio    posted on 16-06-2008 18:27
ow je hebt mijn booth ook gezien........................
User edit by bambamstudio on 16-06-2008 @ 18:27:40 (5%)
LouisCasper    posted on 16-06-2008 18:31
Ik had het over die geur, niet over je booth (die er btw heel nice uit ziet)Winking my eye
bambamstudio    posted on 16-06-2008 18:32
Poster: Look
Ik had het over die geur, niet over je booth (die er btw heel nice uit ziet)Winking my eye

ow geur, maar mijn booth ruikt ook zo Happy, laughing ik koop (bijna) alles niew Winking my eye
LouisCasper    posted on 22-10-2008 13:48
Topic is compleet aangepast!
DeteqBoy    posted on 22-10-2008 20:53
allebei goede spelerts, met de toekomst in gedachten kan je misschien beter pioneers kopen ivm met waarde vastheid Happy, laughing
Epocs    posted on 26-10-2008 01:29
Ik moest en zal vroeger een relooper hallen. Waarom weet ik nu nog steeds niet.
Maar goed ik ging van het kijken naar reloopers in een keer over op een pioneer.

En ja zoals de meeste zeggen. Niks kan op tegen de cd spelers van de pioneers.
Heb heel veel mensen gehoord die klachten hadden over de RMP2.
Had ook enkele dj's gevraagt of ik erop mocht draaien en of ze mij dat product konden verkopen.

Maar nee ze zeiden gewoon eerlijk als je een pioneer kan betalen moet je dat gewoon doen.
Ze konden geen voordelen noemen tegen over de pioneer BUITEN DE PRIJS DAN.

Nog maals als je echt een passie hebt voor dit. Twijfel niet en spaar door.
En koop gewoon serieus een CDJ 1000 mk3. Daarvoor hoef je niet mensen te vragen of de cd spelertjes goed zijn of niet.

Ik heb 5 maanden moeten sparen voor 1 speler. En had daarvoor alleen maar op platen spelers wat gedraait. Maar goed veel mensen zien het als onnodig om gelijk in een keer het beste te kopen.
Naja heel toevallig zit dat in mij dat ik liever goed spul koop dan wat goedkoper net niet spul.

Je zei ik kan 2 pioneers hallen voor 1000 tweedehands spaar dan nog even 400 tot 600 door en je hebt gewoon tweedehandse mk3tjes met geluk.

Misschien dat je mijn post eerst als een shit post beleeft. Maar door dit soort postjes heb ik mijn kijk verbreed en ben ik toch maar gewoon rustig door wezen sparen voor de grote jongen.

Ps: Veel kont verhaal maar hoop dat je toch wat hier uit kan hallen wat je misschien doet veranderen.
Boyd    posted on 26-10-2008 10:07
Poster: Epocs
Ik moest en zal vroeger een relooper hallen. Waarom weet ik nu nog steeds niet.
Maar goed ik ging van het kijken naar reloopers in een keer over op een pioneer.

En ja zoals de meeste zeggen. Niks kan op tegen de cd spelers van de pioneers.
Heb heel veel mensen gehoord die klachten hadden over de RMP2.
Had ook enkele dj's gevraagt of ik erop mocht draaien en of ze mij dat product konden verkopen.

Maar nee ze zeiden gewoon eerlijk als je een pioneer kan betalen moet je dat gewoon doen.
Ze konden geen voordelen noemen tegen over de pioneer BUITEN DE PRIJS DAN.

Nog maals als je echt een passie hebt voor dit. Twijfel niet en spaar door.
En koop gewoon serieus een CDJ 1000 mk3. Daarvoor hoef je niet mensen te vragen of de cd spelertjes goed zijn of niet.

Ik heb 5 maanden moeten sparen voor 1 speler. En had daarvoor alleen maar op platen spelers wat gedraait. Maar goed veel mensen zien het als onnodig om gelijk in een keer het beste te kopen.
Naja heel toevallig zit dat in mij dat ik liever goed spul koop dan wat goedkoper net niet spul.

Je zei ik kan 2 pioneers hallen voor 1000 tweedehands spaar dan nog even 400 tot 600 door en je hebt gewoon tweedehandse mk3tjes met geluk.

Misschien dat je mijn post eerst als een shit post beleeft. Maar door dit soort postjes heb ik mijn kijk verbreed en ben ik toch maar gewoon rustig door wezen sparen voor de grote jongen.

Ps: Veel kont verhaal maar hoop dat je toch wat hier uit kan hallen wat je misschien doet veranderen.

Ten eerste, ik heb mijn koude oorlog olivetti decodeer machine eroverheen moeten halen voordat ik het bergreep.

CDJ 1000mk3's zijn vreselijk nutteloos voor thuis, oke ze hebben iets meer features maar je gaat er niet beter van draaien.

Ze zijn veel duurder in prijs, kan je nog beter 3 cdj800mk2's kopen.

En de reloop's zijn prima spelers, over die softbuttons: Mensen zeggen dat ze slecht zijn en kapot gaan, nou dan heb je nog nooit een cdj800mk2 gevoeld die een klein beetje mishandelt is door een ramdebiel.

De jog van de rmp2 loopt soepel, die van de cdj800mk2 loopt schurend!

De reloop's zijn geen verkeerde spelers voor thuis, en het scheelt gewoon een boel geld!

DeteqBoy    posted on 26-10-2008 11:08
Poster: BoydGrift

Ten eerste, ik heb mijn koude oorlog olivetti decodeer machine eroverheen moeten halen voordat ik het bergreep.

CDJ 1000mk3's zijn vreselijk nutteloos voor thuis, oke ze hebben iets meer features maar je gaat er niet beter van draaien.

En de reloop's zijn prima spelers, over die softbuttons: Mensen zeggen dat ze slecht zijn en kapot gaan, nou dan heb je nog nooit een cdj800mk2 gevoeld die een klein beetje mishandelt is door een ramdebiel.

De reloop's zijn geen verkeerde spelers voor thuis, en het scheelt gewoon een boel geld!

cdj 1000's zijn voor thuis in principe onzin, echt tof om te hebben maar een cdj 800 is echt meer dan goed genoeg. Verder vind ik het juist fijn dat de jog van de 800 'schuurt' dit werkt veel makkelijker met bijsturen dan een soepele. Dat is althans wat ik er zelf van heb ondervonden Happy, laughing
Boyd    posted on 26-10-2008 11:13
Poster: DeteqBoy

cdj 1000's zijn voor thuis in principe onzin, echt tof om te hebben maar een cdj 800 is echt meer dan goed genoeg. Verder vind ik het juist fijn dat de jog van de 800 'schuurt' dit werkt veel makkelijker met bijsturen dan een soepele. Dat is althans wat ik er zelf van heb ondervonden Happy, laughing

Dat is dan een kwestie van smaak,

de Rmp is een hele mooie speler voor thuis!

Maar de pioneer is gewoon wat luxer, een display in het midden van de jog. beatcutters. Een beetje meer decadente spelerCool
Adrien1989    posted on 26-10-2008 11:27
Waarom zouden 1000'tjes onzin zijn voor thuis?

Wat is de logica ervan om te zeggen dat als je buiten de deur draaid je een mk3 tot je beschikking zou moeten hebben en thuis wel genoegen kan nemen met een 800. De enige reden die ik kan opmaken uit de bovenstaande berichten heeft te maken met euro's. Naar mijn weten hebben alle genoemde producten een prima prijs/kwaliteit verhouding. De hoeveelheid euro's die de TS wenst uit te geven kunnen wij niet bepalen, dat bepaald hij zelf. Zo geld dat ook voor de Reloops tov 800mk2's, ik weet niet precies wat het prijsverschil is, dus daar ga ik me niet mee bemoeien.

Ikzelf heb bijvoorbeeld eerst de 800's gehad en later de 1000's aangeschaft en heb ervaren dat het verschil zeker de moeite waard is. Alleen de kortere laadtijd alleen al is er welkom. De feeling van het jog is stukken beter. Waarom zou het dan onzin zijn dat ik de CDJ1000's hier thuis gebruik?Happy, laughing
DeteqBoy    posted on 26-10-2008 11:27

Dat is dan een kwestie van smaak,

de Rmp is een hele mooie speler voor thuis!

Maar de pioneer is gewoon wat luxer, een display in het midden van de jog. beatcutters. Een beetje meer decadente spelerCool

ja is zeker een kwestie van smaak, dat is gewoon iets wat je zelf moet uitzoeken wat je fijner vind. Het zijn gewoon allebei topspelers Happy, laughing
Epocs    posted on 26-10-2008 12:04

Nee die reloopers zijn zo top dat ik op dit moment niet hoeft te wachten op me cd van Defqon 1.
Zit ik bij iemand te draaien komt me cd er gewoon *** niet meer uit.

En zoals  de jongens boven mij al zeiden, tuurlijk is het een kwestie van smaak.
Maar ik koop dan liever gelijk  even wat beter spul.
Terwijl me maat telkens weer blij is als zijn cd speler niets mankeert na een uurtje draaien.

Boyd    posted on 26-10-2008 12:36

Nee die reloopers zijn zo top dat ik op dit moment niet hoeft te wachten op me cd van Defqon 1.
Zit ik bij iemand te draaien komt me cd er gewoon *** niet meer uit.

En zoals  de jongens boven mij al zeiden, tuurlijk is het een kwestie van smaak.
Maar ik koop dan liever gelijk  even wat beter spul.
Terwijl me maat telkens weer blij is als zijn cd speler niets mankeert na een uurtje draaien.

kuch, kuch... Kijk dit is gewoon een geval van pech, heb ik echt nog nooit last van gehad.
Maar het is volgensmij ook de menier hoe je ermee omgaat!
En tja, bij een veelverkocht product zitten rotte apels tussen, natuurlijk.
 Zo ken ik er ook genoeg die een kapotte voeding in een djm400 hebben.

(volgensmij licht het gewoon aan die defcon cdCool)
Neuh, omdat er soms iets kapot gaat is het geen slecht product!

User edit by Boyd on 26-10-2008 @ 12:38:04 (25%)
Epocs    posted on 26-10-2008 12:56
Gebruik de search functie is hier. Denk dat ik niet de enigste ben bij wie dit is gebeurd.
En denk jij dat je zo'n pech kan veroorloven tijdens een feest?

Wat stelt zo'n OEM-speler nou voor?

DeteqBoy    posted on 26-10-2008 13:13
Poster: Adrien1989
Waarom zouden 1000'tjes onzin zijn voor thuis?

Wat is de logica ervan om te zeggen dat als je buiten de deur draaid je een mk3 tot je beschikking zou moeten hebben en thuis wel genoegen kan nemen met een 800. De enige reden die ik kan opmaken uit de bovenstaande berichten heeft te maken met euro's. Naar mijn weten hebben alle genoemde producten een prima prijs/kwaliteit verhouding. De hoeveelheid euro's die de TS wenst uit te geven kunnen wij niet bepalen, dat bepaald hij zelf. Zo geld dat ook voor de Reloops tov 800mk2's, ik weet niet precies wat het prijsverschil is, dus daar ga ik me niet mee bemoeien.

Ikzelf heb bijvoorbeeld eerst de 800's gehad en later de 1000's aangeschaft en heb ervaren dat het verschil zeker de moeite waard is. Alleen de kortere laadtijd alleen al is er welkom. De feeling van het jog is stukken beter. Waarom zou het dan onzin zijn dat ik de CDJ1000's hier thuis gebruik?Happy, laughing

als je op 800's kan draaien kan je het zeker ook op 1000's. Tuurlijk als jij het leuk vind en ej wilt het graag ga je voor de 1000's maar het is absoluut geen noodzaak om die te hebben omdat je meteen kwaliteit wil hebben. De 800's zijn ook gewoon kwaliteit namelijk Happy, laughing Dat is meer wat ik probeer et zeggen. Zelf had ik ook het liefst gewoon cdj 1000's gehad maar voor die 400 euro meer vind ik het wel veel geld dat je alleen snellere laadtijd en een iets betere jog krijgt met wat hot cue's Happy, laughing

Het is dus niet perse onzin om 1000's thuis et hebben, sterker nog het is juist heel vet Happy, laughing Maar om iemand nou op deze manier cdj 1000's aan te raden vind ik een beetje onzin. Zeker als je kijkt naar wat hij op zoek is.

haha heel verhaal maar kort samengevat:

In dit geval VIND IK het onzin om door te gaan sparen voor 1000's want als je kijkt waarnaar TS op zoek is dan zijn deze niet nodig en voldoen 800's net zo goed :P

Hoop dat het zo iets duidelijker is :P
DeteqBoy    posted on 26-10-2008 13:15
Gebruik de search functie is hier. Denk dat ik niet de enigste ben bij wie dit is gebeurd.
En denk jij dat je zo'n pech kan veroorloven tijdens een feest?

Wat stelt zo'n OEM-speler nou voor?

Lees zelf maar is wat reviews op internet, die Reloop is helemaal niet zo slecht.
Epocs    posted on 26-10-2008 13:40
Misschien vind jij het onzin maar die gozer niet?
Daar wel is aan gedacht?
laat heel die zooi maar!
Mijn conclussie over heel dit;

Keuze reloop of pioneer; PIONEER
Als je gewoon gedult heb enz. ga dan gewoon voor de CDJ 1000 MK3.
Maar goed EIGENLIJK vind ik het al een nuteloze zaak ( en ja heb eraan mee gedaan ) om over een cd speler te discusseren welke iemand moet kiezen. Aangezien iedereen andere eissen hebt. Plus je dit gewoon in de winkel moet uitproberen( sommige zeiden dit al ).

Ben wel benieuwd wat de relooper kan bieden dat de 800 niet kan ?
En waarom mensnen hier de reloopers verdedigen ?

Boyd    posted on 26-10-2008 14:47
Misschien vind jij het onzin maar die gozer niet?
Daar wel is aan gedacht?
laat heel die zooi maar!
Mijn conclussie over heel dit;

Keuze reloop of pioneer; PIONEER
Als je gewoon gedult heb enz. ga dan gewoon voor de CDJ 1000 MK3.
Maar goed EIGENLIJK vind ik het al een nuteloze zaak ( en ja heb eraan mee gedaan ) om over een cd speler te discusseren welke iemand moet kiezen. Aangezien iedereen andere eissen hebt. Plus je dit gewoon in de winkel moet uitproberen( sommige zeiden dit al ).

Ben wel benieuwd wat de relooper kan bieden dat de 800 niet kan ?
En waarom mensnen hier de reloopers verdedigen ?

He! laaten we even rustig doen hier he, want zo hoef je hier niet te doen.

Waarom ik hier de reloop verdedig, omdat het een goede speler is voor thuis. Daar is verder geen discussie over mogelijk!

Lees DEZE revieuw, geschreven en getest door Reind. Een persoon met heel veel ervaring op het gebied van gear!

En ja ik heb 2 kapotte cdj800mk2 onder mn handen gehad!

(Maar ik begin me zo af te vragen waarom je de pioneers zo verdedigd, ja het zijn goede spelers. Niks op aant te merken, maar volgensmij zeik je andere merken af terwijl je nooit maar dan ook nooit een cd-speler in je handen heb gehad! En dan maar zeggen dat pioneer goed is, om dat dat bijna in elke club in de booth geschreven staat!)

Epocs    posted on 26-10-2008 15:01
Weetje ik ga daar niet eens op antwoorden ?
Wat is dat nou voor een afsluiting ?

(Maar ik begin me zo af te vragen waarom je de pioneers zo verdedigd, ja het zijn goede spelers. Niks op aant te merken, maar volgensmij zeik je andere merken af terwijl je nooit maar dan ook nooit een cd-speler in je handen heb gehad! En dan maar zeggen dat pioneer goed is, om dat dat bijna in elke club in de booth geschreven staat!)

Volgens mij moet je toch eerst alles goed lezen? En dan een comment plaatsen?
Volgens mij kan ik toch zeker wel oordelen over de relooper heb er zelf ook mee gedaait ?
Heb dat ook aangegeven? En ja tuurlijk dat incident met mijn cd heeft inderdaad de doorslag gegeven om niet lovend te zijn er over?

hahaha :p pioneer verdedigen ? Is dat nodig dan ?Cool
RiX    posted on 26-10-2008 15:18
oh my, stelletje kids hier... luister, lees en heb eens respect voor elkaar! We zitten hier toch op dit forum om van elkaar te leren, niet dan?

Eerst maar eens een misverstand uit de weg ruimen. Als we het hebben over een cd-speler voor thuis, dan bedoelen we er een die ook thuis blijft staan en niet mee gaat on the road.
Als je een set thuis wilt die ook mee gaat naar feestjes e.d. dan moet je zeker degelijk spul hebben dat tegen een stootje kan. Inhouwen (19 inch) kan dan bv een optie zijn. Of een tabletop-set in een flightcase / hoes.

Kijk, als je het geld ervoor over hebt, dan mag je van mij het beste van het beste kopen, maar zeg nou zelf... is dat thuis of on the road echt nodig? Vraag jezelf dat eens af?

Is je eerste auto een dikke BMW of Donkervoort? Vaak niet...
Ik doe ook aan fotografie. Ja ik wil dan een Nikon, omdat dat de Pioneer onder de camera's is. Maar ik ga er niet alleen in mijn slaapkamer mee fotograferen. Ik ga ermee on the road en wil dat hij tegen een stootje kan.

Zo heeft de cdj-1000 mk3 een metalen behuizing en de cdj-800 een van plastic.

De vraag is dus: wat heb je ECHT nodig? Als je het niet ECHT nodig hebt, dan kan je je geld beter aan een goed doel schenken, vind ik... dan vind ik het, zoals hiervoor al gezegd, maar decadent gedrag.
Jorrit    posted on 26-10-2008 15:23
Zo heeft de cdj-1000 mk3 een metalen behuizing en de cdj-800 een van plastic.

Volgens mij heb jij dan wel een heeeele bijzondere CDJ-1000Mk3...
Epocs    posted on 26-10-2008 15:29
RIX met alle respect hoor.

We hebben het over de CDJ 800 vs RMP2.

Dat van de cdj 1000 is allang achter ons? En vind het ook raar dat dit dan alweer aanbod komt?
Moeten we er dan op door hammeren ofzo ?

Maar goed stel ik heb helemaal niks ( geen gear).
Kan iemand mij de RMP 2 verkopen? Wat de speler goed maakt enz?
In vergelijking met de cdj 800.

@ Jorrit ik wilde dat eigenlijk ook al zeggen maar laat maar zitten.
Wil graag over RMP2 en cdj 800 hebben!
User edit by Epocs on 26-10-2008 @ 15:30:43 (31%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 41 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 21.388
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.403