Logitech Studio pr 8, Cubase 4, Fl of Reason
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robinw    posted on 02-06-2008 20:40
hey ik Zelf ben van plan om Te beginnen aan muziek te maken. Beetje meer het stijl als Tiesto en Armin van Buuren. Ik ken best veel mensen om me heen die Dj zijn of wat anders in de muziek. Maar de een zegt dat als ik een programma voor de computer wil hebben dat ik dan Logic studio Pro 8 moet hebben en weer de andere Cubase, En de andere weer Frooty Loops En weer een Andere Reason 4.0.
Nou vraag ik me eigenlijk af of jullie weten wat ik het beste kan nemen. En of ik er nog iets bij moet hebben aan randapparatuur. Ik zelf zat te denken om onder de 2500 Euro te blijven. Dat vind ik zelf voor mijn leeftijd best een hoog bedrag namelijk.

Ik zelf heb ook al zitten kijken naar verschillende proggies. En ik zelf Denk dat ik het beste Logic studio pro kan nemen. Maar daar moet je speciaal een Mac pc voor hebben. En ik zelf weet nog niet zeker of dit het wel waard is. Over de moeilijkheid gaat het me niet, Want ik ben wel van plan om er les in te nemen.

Ook had ik gehoord dat Tiësto en Armin van Buuren met Logic werkte. Maar of dit waar is weet ik niet zeker, maar het speelt wel een rol mee. Omdat dat natuurlijk best wel iets zegt dat 2 Grote Dj's met het programma werken.

Dus ik wou aan jullie vragen wat jullie als voorkeur hebben en of jullie weten wat gewoon het fijnste en het beste werkt.

Ik hoop Dat jullie me kunnen helpen, Alvast bedankt!
Gr Robin
User edit by robinw on 02-06-2008 @ 20:53:26 (21%)

What do you think about Logitech Studio pr 8, Cubase 4, Fl of Reason ??

Vote :   

Jorrit    posted on 02-06-2008 20:44
Logitec? Ik denk dat je Logic bedoelt?
robinw    posted on 02-06-2008 20:52
Oh ja sorry Ik was ff in de war met Boxjes. Zal ff aanpassen.
bambamstudio    posted on 02-06-2008 21:01
Check ff de search hier, er zijn tientale topics over wat te gebruiken.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Nandi    posted on 02-06-2008 21:48
Download demo's van enkele programma's zo krijg je al een beeld, En het is Fruity LoopsHappy, laughing
bambamstudio    posted on 02-06-2008 22:41
en koop  voor logic eerst ff een apple.
Ow en tiesto en armin ( voor zover ze zelf muziek maken...... ) werken ook met cubase.
Prozei    posted on 02-06-2008 23:03

al wil je echt verder zou ik toch een mac kopen.zoiezo om de betrouwbaarheid van de mac.
en dan kan je nog steeds kiezen tussen logic of cubase.
windows vin ik net iets slechter presteren
maar een apple mac is niet goedkoop.

ga je toch voor pc zorg dat deze op win xp draaid.
mijn keuze zou logic pro 8 zijn.

DJ_IVI-R    posted on 02-06-2008 23:21
ik zou gaan voor de cubasis logitech frooty loeps studio Cry

nee gewoon wat testen en zien waar je makkelijkst mee overweg kan..
www.nikan.be
bambamstudio    posted on 02-06-2008 23:34
Poster: Prozei

al wil je echt verder zou ik toch een mac kopen.zoiezo om de betrouwbaarheid van de mac.
en dan kan je nog steeds kiezen tussen logic of cubase.
windows vin ik net iets slechter presteren
maar een apple mac is niet goedkoop.

ga je toch voor pc zorg dat deze op win xp draaid.
mijn keuze zou logic pro 8 zijn.

mac draait echt niet beter dan een dedicated xp machine
tairip    posted on 02-06-2008 23:39
Poster: bambamstudio

mac draait echt niet beter dan een dedicated xp machine

Mac heeft alleen niet (bijna niet) te maken met latency dit door een speciale opbouw.
bambamstudio    posted on 03-06-2008 01:00
Poster: tairip

Mac heeft alleen niet (bijna niet) te maken met latency dit door een speciale opbouw.

owjawel.....en ik draai op mijn xp machine ook 1ms latency.....
Prozei    posted on 03-06-2008 17:01
maar dan hebben we het wel over een kale xp pc die speciaal voor het maken van muziek is ingericht. dit zou je anders bijna niet redden. plus dat je cubase gebruikt waarmee je je insrumenten kunt freezen.
wat veel reken kracht scheelt
User edit by Prozei on 03-06-2008 @ 17:03:23 (100%)
Collin    posted on 04-06-2008 12:05

ik werk zelf met cubase sx 3.0 , en dat vind ik prima werken , ik werk er ongeveer 4 maand mee

maar er zit ten eerste een goede handleiding bij , en waar ik stage loop , helpen ze mij ook goed met

Cubase SX 3.0 , dus ik zeg Cubase !
DeteqBoy    posted on 04-06-2008 17:06
fruityloops is (in mijn ogen) het programma waar je het snelst iets leuks uit kunt halen. Happy, laughing
maar qua kwaliteit zou ik voor cubase gaan.
zalo    posted on 04-06-2008 17:07
Poster: DeteqBoy
fruityloops is (in mijn ogen) het programma waar je het snelst iets leuks uit kunt halen. Happy, laughing
maar qua kwaliteit zou ik voor cubase gaan.

Dit klopt maar als je een mac hebt (wat eigenlijk een beetje standaard is, in de muziekindustrie) zou ik eerder voor logic gaan
DeteqBoy    posted on 04-06-2008 17:24
ja heb je gelijk in, ik had daar niet echt over nagedacht ging er vanuit dat hij windows had :P maar dan kan je inderdaad het beste voor logic gaan Happy, laughing
zalo    posted on 04-06-2008 17:26
Maar FL is wel het eenvoudigste om met te beginnen

@DeteqBoy: ik weet niet wat hij heeft dus....
Stevenvdvorm    posted on 04-06-2008 17:57
Ik zeg ook cubase

Me broer heeft een eigen gamebedrijf, en daar gebruiken ze voor songs ook cubase
djvnzza    posted on 14-06-2008 14:21
Ik gebruik fruityloops, perfect programma! Maar 1 nadeel:
In een track zitten natuurlijk veel samples enzo, dus veel channels staan open, daardoor word het soms een beetje rommelig en onoverzichtelijk...
Ik ben van plan binnenkort cubase te gaan gebruiken, veel verschil met fruityloops? En is het een goed (makkelijk) programma?
xxx v-ness

This is an old Topic

No new postings for 5.942 days.
 Post CommentThat would be 198.1 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: maor7583 & 6 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 4.493
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.068.072