Draaien met Reloops RP-1s  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GK    posted on 02-06-2008 15:19
Goeie middag allemaal,

ik heb de laatste tijd zitten kijken naar een DJ setje voor Drive-inn's. Ik zit momenteel wel nog een beetje met een beperkt budget en zat te kijken naar de volgende set:

- 2 x Reloop RMP-1
- 1 x Reloop RMX 30 BlackFire Edition

Mijn vraag is nu naar jullie of het geen probleem zou mogen zijn om met een set als deze te draaien? Ik weet dat het een beginners setje is, maar de kwaliteit van de spelers zou me toch kunnen overhalen om deze aan te schaffen en ze passen nog mooi binnen het budget. Wat me alleen bezig houdt, is dat men zegt dat de knoppen na een kleine tijd beginnen tegen te werken. In hoeverre is dit correct?

Mochten er betere alternatieven zijn voor een dergelijke prijs, sta ik daar altijd voor open. Ik heb ook zitten kijken naar de Pioneer CDJ-100's, maar dan vond ik de Reloop er toch beter uit komen.

Alvast bedankt.

What do you think about Draaien met Reloops RP-1s ??

Vote :   

zalo    posted on 02-06-2008 15:23
Dit is echt een zéér goed beginnersetje hoor. 
Die reloop heeft veel meer mogelijkheden dan de Pioneer cdj100.
En qua mixer zit je ook niet slecht, miss eens overwegen om een RMX 40 te nemen aangezien die 4 kanalen heeft, dan heb je ook nog wat uitbreidingsmogelijkheden.

Maar echt een vette startersbooth
DJADMIN    posted on 02-06-2008 15:44
Jup, prima begin ! Misschien nog even doorsparen voor de rpm2, die is ook erggg lekker ! Maar de basis is bij beiden t zelfde Winking my eye

veel succes, zou een dikke booth zijn !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
janusjaap    posted on 02-06-2008 15:59
En wat dacht je van een Denon DN-D4500.....?

Kost je nieuw 690 euro en heb je 2 decks die je zowat in ieder cafe kan vinden. Erg betrouwbaar denk ik. Een betere investering dan goedkope losse spelers. (let op he, drive-in, moet wat kunnen lijden)

En je bouwt het mooi in een 19" rack. kan je voor de fun een Denon Dn-X1500 mixer er bij inbouwen. Of een DN-X500, maar die heeft geen effecten.

Als je een drive-in met losse spelers wil, dan zal ik je toch echt Pioneer adviseren. (niet perse de 1000)

Of, je koopt een unit die muziek van de harde schijf speelt. Zie Denon HD-2500 oa. Heb je zelfs geen cd's meer nodig....
GK    posted on 02-06-2008 16:06
Poster: janusjaap
En wat dacht je van een Denon DN-D4500.....?

Kost je nieuw 690 euro en heb je 2 decks die je zowat in ieder cafe kan vinden. Erg betrouwbaar denk ik. Een betere investering dan goedkope losse spelers. (let op he, drive-in, moet wat kunnen lijden)

En je bouwt het mooi in een 19" rack. kan je voor de fun een Denon Dn-X1500 mixer er bij inbouwen. Of een DN-X500, maar die heeft geen effecten.

Als je een drive-in met losse spelers wil, dan zal ik je toch echt Pioneer adviseren. (niet perse de 1000)

Of, je koopt een unit die muziek van de harde schijf speelt. Zie Denon HD-2500 oa. Heb je zelfs geen cd's meer nodig....

Bedankt voor de reacties allemaal. Wat betreft die 19 inch modellen... Tja ik weet het niet, ik vind ze niet zo lekker draaien. Ik heb er dan wel nog niet veel ervaring mee, maar vind ze heel goed voor studio werk (Numark CDN22-MKIV), maar om mee te gaan draaien verkies ik toch tafelmodellen.

Wat is voor jou de reden om echt voor een Pioneer te gaan? Ik weet ook wel dat Pioneer de naam mee heeft en dat het wel uitstekende kwaliteit is, maar ik hoor toch dat Reloop zich bijna met de Pioneers kan meten, dus ik ben benieuwd.
DJADMIN    posted on 02-06-2008 16:19
Ik denk idd dat merken zoals reloop en denon ''aardig meekunnen'' met pioneer. verschil blijft er altijd. Je kan een Porsche ook wel vergelijken met een ferrari, goede kwaliteit, de één net wat beter als de ander !
D-Ray    posted on 02-06-2008 16:49
Ik heb ze ook.. De reloop rmp 1 en 2... ze zijn egt heel goed... 
GK    posted on 02-06-2008 17:05
En wat is er waar van het verhaal over de knoppen die snel zouden blijven steken onder het chassis en zouden verharden na een X aantal tijd?
Max-E    posted on 02-06-2008 17:12

ey, ik zou zelf voor de reloops gaan, aangezien pioneer veel te duur is voor wat t brengt (krijg je de ferrari/porsche vergelijking weer, zelfs met de prijskaartjes:P) en voor mogelijkheden doet de reloop rmp-1 niet onder voor n cdj 100/misschien zelfs 200 en de rmp-2 niet onder voor n cdj 800..

ik zeg niet, dat pioneer NIET het beste is op gebied van cd spelers, ik zeg wel, dat je beter voor rmp-1  kan gaan.. Misschien de rmp 2, 1 heeft geen scratch das toch erg jammer!(dn denk je, ik scratch toch niet, maar mixxen is ook makkelijker met vinyl immitatie(scratch) modus!) 

Voor de mixer, zou ik toch misschien voor de Rmx 30 gaan, of je moet al zeker weten dat je 4 cd spelers of draaitafels bij gaat kopen! als je 1 kanaal over hebt is altijd handig voor sampler etc..

Misschien is t ook niet verkeerd om n Dateq XTC Mk1 te kopen, die staan nu toch al voor niet te veel geld 2dehands te koop, is ook 3 kanalen, alleen geen fx.. wel top geluidskwaliteitWinking my eye

hoop je n beetje geholpen te hebben! al zou ik wel ALTIJD n cd speler met scratch/vinyl imitatie mode kopen, dat is dus gewoon 100 x beter:P

D-Ray    posted on 02-06-2008 17:21
Poster: GK
En wat is er waar van het verhaal over de knoppen die snel zouden blijven steken onder het chassis en zouden verharden na een X aantal tijd?
  Wat indd wel zo is.. Na een tijd reageert de play knop van de rmp 2 niet snel genoeg meer.. en moet je 2 x op eject drukken van de rmp 1 om je cd eruit te krijgen !
GK    posted on 02-06-2008 17:24
Over welke tijdspanne spreken we dan D-Ray? Het is wel de bedoeling om met deze spelers te gaan draaien en als een gek op die play / eject knop staan rammen is nu niet bepaald... Je snapt me wel Happy, laughing

Hebben mensen eigenlijk ervaring met de geluidskwaliteit van de RMX 30?

Sorry voor de vele vragen, ik wil gewoon zeker zijn! Happy, laughing

Nogmaals bedankt!
Max-E    posted on 02-06-2008 17:28
Over welke tijdspanne spreken we dan D-Ray? Het is wel de bedoeling om met deze spelers te gaan draaien en als een gek op die play / eject knop staan rammen is nu niet bepaald... Je snapt me wel Happy, laughing

Nogmaals bedankt!

haha, volgens mij heb je me verkeerd begrepen:P
de geluidskwaliteit van de rmx 30 is niet verkeerd, maar n dateq is ff andere koek, meestal mixers die dezelfde/betere geluidskwaliteit hebben dan pioneerWinking my eye
D-Ray    posted on 02-06-2008 17:29

Nogmaals bedankt!
  Nou.. als ik in wil mixen.. en ik druk/tik op de play-knop.. dan reageert ie af en toe gewoon niet.. en dan sta je er wel lullig bij te kijken als je daardoor te laat inmixt..  en bij de rmp-1 van mij.. gebeurt welleens.. als je de cd eruit wilt hebben; en je drukt op de eject.. dan springt ie terug en gaat ie de cd weer lezen... en moet je vervolgens nog een keer op eject drukken.. en ik sta niet op de knoppen te rammen
GK    posted on 02-06-2008 17:40
Hmmm dat is misschien wel een argument om niet voor de Reloops te gaan. Hm...

@Max-E: aha! okey, bedankt!
Xtremer    posted on 02-06-2008 17:48
Ik vind de Reloops hele mooie CD spelers met veel functies en kwaliteiten, maar ik vind de Jog erg gevoelig. Ik heb ze bij verschillende vrienden en winkels getest en vind dat toch wel een minpunt:P. Voor de rest een zeer goede keuze voor een beginnersbooth! Reloop probeert het ongeveer net zoals Pioneer, RMP-1 / CDJ-800 MK2, RMP-2 / CDJ-1000 MK3. Zo zie ik het dan:P. In iedergeval geen verkeerde keuze.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
D-Ray    posted on 02-06-2008 17:48
Hmmm dat is misschien wel een argument om niet voor de Reloops te gaan. Hm...

@Max-E: aha! okey, bedankt!
  Tja.. voor de rest zijn het egt prima dingen.. ik heb er verder geen problemen mee... Dus ja.. iig voor het bedrag kun je het wel doen.
donkey    posted on 02-06-2008 18:23
Ik heb zelf 2x rmp-2's. nu een half jaar zoiets. Nooit problemen mee gehad ! nog nooit gehad dat ie cd's weigerd ofzo, geen knoppen die blijven hange en ik vind ze zelf heel erg fijn om mee te werken.

Voor de rmp-1's geldt het zelfde. Heb er afeglopen weekend mee gedraaid op een feestje ( rmp1's van een vriend welliswaar), ook geen problemen mee gehad en niks aan gemerkt van hangende knoppen..

khoop dat je hier wat aan hebt XD
Maniax
Boyd    posted on 02-06-2008 19:16
De rmp's zijn zeker goede spelers, alleen ik denk dat je on-road. Beter cdj100's kan kiezen, deze zijn iets degelijker, maar vooral ook meer hufterproof.
simsoft    posted on 02-06-2008 19:19
aaah gk ik zie dat je van brugge bent , ik ook Happy, laughing
GK    posted on 02-06-2008 19:34
Poster: simsoft
aaah gk ik zie dat je van brugge bent , ik ook Happy, laughing

Sterker nog, ik ben ook even oud :D

Wat betreft de overige reacties, ik ga toch ook even kijken naar wat Pioneer te bieden heeft. Het is natuurlijk niet de bedoeling na een half jaar al te moeten veranderen van set omdat hij niet meer "voldoet". Ik ga even het aanbod en de refenties bij bv. new-line eens bekijken en dan een beslissing nemen.

P.S.: Ligt het aan mij of ziet de CDJ-100 er verschrikkelijk uit?
DJADMIN    posted on 02-06-2008 19:36
Hmm ik vind idd dat de cdj100 er wat verouderd uitziet :P ik vind t zowiso geen geweldig ding, maar dat is mijn mening : betrouwbaar is die wel, dat zeker Happy, laughing
GK    posted on 02-06-2008 19:42
Zou het eigenlijk de meerprijs waard zijn om naar een Pioneer CDJ-200 of misschien 400 te gaan? In combinatie met een Reloop RMX30 zou het nog net budgetair haalbaar zijn. Het scheeld natuurlijk wel direct door de 200 euro per speler.

Wat is dit moeilijk zeg!
Boyd    posted on 02-06-2008 20:44

Cdj100's zijn niet de nieuwste uitvinding, alleen ze hebben zich in de tijd wel bewezen. De cdj200 is de onofficieele opvolger. Deze heeft een paar extra functies, maar of je daar zoveel geld aan uit gaat geven? de denon dns-1000/1200 is ook mischien een optie.

GK    posted on 02-06-2008 23:12
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het even grondig bekijken. Ik laat jullie zeker nog weten wat het is geworden!
Max-E    posted on 03-06-2008 15:54
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het even grondig bekijken. Ik laat jullie zeker nog weten wat het is geworden!

als ik jou was zou ik als beginner met dj gear tweedehands kopen! scheelt behoorlijk wat euro's, komen als je geluk hebt misschien 2x cdj 800 in aanmerking voor t geld van 2x reloop nieuw!!
ga je nieuw, dan moet je denon of reloop kopenWinking my eye

betreft mixer, of koop n nieuwe, zoals de RMX 30 of iets in die richting, of koop tweedehands n supermixer(lees dateq, pioneer, A&H.. ben je dus superveel meer kwijt..)
Niels325    posted on 03-06-2008 16:58
als het voor on the road is zou ik toch enkel omkijken naar denon of pioneer cdspelers. die reloops hebben nog steeds vele onderdelen die ze in hun vorige spelers ook hadden(natuurlijk ook enkele nieuweWinking my eye ).
Denon en Pioneer behoren tot de topklasse, wat betekent dat ze qua kwaliteit top zijn. Daarom ook oa het prijskaartje:d
Reloop behoort tot het middensegment, meer voor de thuisdj dus.

Ikzelf zou het er niet op wagen, maar het is natuurlijk jouw keuzeWinking my eye
Khoop dat ik je wat heb kunnen helpen
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

75 Users online: 10 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 17.851
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.458