Poster: DJ_IVI-R
kan in beide gevallen toch nooit stereo zijn...?
Poster: DJ_IVI-R
kan in beide gevallen toch nooit stereo zijn...?
Poster: MatthiasDB
waarom niet?
je hebt tip ring en sleeve op zo'n jack, die worden gwn 2 keer gesplitst...
is te vergelijken met een stekkerdoos van elektriciteit...
Poster: Abram
Bij die oplossing is vaak het probleem dat er veel geluid verloren gaat, het gaat storen, het slecht gaat klinken of dat een van de twee dj's zo die plug er uit trekt.
Een oplossing die iets meer geld kost maar in mijn ogen beter is is het volgende:
Als je de Record uitgang op je mixer niet gebruikt koop je een 2xRCA (Tulp wit/rood) naar stereo-jack kabel. Je hangt de RCA kant van de kabel aan je REC uitgang van je mixer en je hangt de stereo jack aan een koptelefoonversterker zoals de DAP Stage Cube SC-11 of de Samson S-AMP. Nu heb je de mogelijkheid om het volume van de koptelefoons afzonderlijk in te stellen en blijft de kwaliteit van het geluid ook hoger.
Je kan in plaats van de REC uitgang ook een 2e RCA master uitgang of monitor uitgang gebruiken.
Als je geen REC, Master of Monitor uitgang beschikbaar hebt kan je ipv een RCA - Jack kabel ook een Stereo-jack - stereo-jack kabel kopen en die aan de koptelefoonuitgang van je mixer hangen. Let wel op dat je dan een versterkt signaal naar een versterker gaat sturen en je dus goed moet uitzoeken hoe je beide apparaten wil instellen.
Good Luck!
Hangt van je mixer af hoor. Op sommige mixers kun je je rec volume best regelen.
Poster: tairip
Datb lijkt me geen handige oplossing! Dan kan je je volume ja niet aanpassen, rec out is een volume niveau die meegaat met je master en niet los te regelen is!
Poster: MatthiasDB
daarom ook de koptelefoonversterker ertussen! deze heeft potmeters zodat je het uitgangsvolume kan aanpassen
Poster: kobalt
bij die oplossing met de hoofdtelefoonversterker en rec-out: hoe wil je dan je kanaal gaan selecteren dat je wil gaan voorbeluisteren? onmogelijke oplossing volgens mij, je zal je master horen, niet hetgeen nog moet gemixt worden