Gesplitste Jack Aansluiting...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 30-05-2008 15:35
Dag Mensen,

Ik ben op zoek naar een aansluiting die ik in me mixer kan doen zodat ik er daarna 2 koptelefoons op aan kan sluiten ik heb nu een heel simpel gaar plugje van 1 euro maar die functioneerd niet op grote feesten.

Weet iemand hier hoe dit plugje  precies heet, en wat een goede is?

Thnx!sm_biggrin

What do you think about Gesplitste Jack Aansluiting... ??

Vote :   

cross-over    posted on 30-05-2008 16:14
bedoel je dit    :   1/4" Male Stereo naar Dual 1/4" Jack Adapter
dual jack     of dit

kost ongeveer een euro of 5-10 bij de onderdelen/audio zaak.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 30-05-2008 @ 16:18:14 (75%)
Winston    posted on 30-05-2008 16:32
Tip: De kabelversie gaat langer mee. Check wel of het allemaal wel stereo is.

Maar waarom wil je met 2 headphones draaien?
Tic Toc
User edit by Winston on 30-05-2008 @ 16:39:02 (100%)
woudy    posted on 30-05-2008 17:04
ja, ik heb nu al zo een plug, maar ik wil een kabel, een goede, het is bedoelt voor back to backWinking my eye
Adrien1989    posted on 30-05-2008 17:06
Whewhe, paneel met 2 uitgangen kopen:P. Vibe, XTCII, XTC...... :P
DJ_IVI-R    posted on 30-05-2008 18:54
kan in beide gevallen toch nooit stereo zijn...?
www.nikan.be
RenéKuppens    posted on 30-05-2008 19:07
Poster: DJ_IVI-R

jawel ik weet wat hij bedoeld even opzoeken welke ze hier in the energy gebruiken

edit
http://www.promusicaustralia.com/guitar/leemimages/AD61D61.62.JPG

dit zoekje en dan gewoonin je mengpaneel en 2 HP's er in
User edit by RenéKuppens on 30-05-2008 @ 19:15:18 (76%)
MatthiasDB    posted on 30-05-2008 19:16
Poster: DJ_IVI-R

waarom niet?
je hebt tip ring en sleeve op zo'n jack, die worden gwn 2 keer gesplitst...
is te vergelijken met een stekkerdoos van elektriciteit...
tairip    posted on 30-05-2008 19:36
Poster: MatthiasDB

waarom niet?
je hebt tip ring en sleeve op zo'n jack, die worden gwn 2 keer gesplitst...
is te vergelijken met een stekkerdoos van elektriciteit...

Klopt ze worden allebei gewoon opgesplitst. je kan het zien als een Y splitje.
P.s. DAP heeft een te koop die vrij solide is. Van de Caliber serie, en anders inderdaad een kabel kopen alleen dat zal lastiger zijn.
Berbo    posted on 30-05-2008 21:43
ik heb hier thuis zo'n splittertje liggen, en hij is wel degelijk stereo
7 euro bij de mediamarkt....zijn die andere nou zo goedkoop? of zijn wij nou zo duur?Cry
Abram    posted on 30-05-2008 22:16
Bij die oplossing is vaak het probleem dat er veel geluid verloren gaat, het gaat storen, het slecht gaat klinken of dat een van de twee dj's zo die plug er uit trekt.
Een oplossing die iets meer geld kost maar in mijn ogen beter is is het volgende:

Als je de Record uitgang op je mixer niet gebruikt koop je een 2xRCA (Tulp wit/rood) naar stereo-jack kabel. Je hangt de RCA kant van de kabel aan je REC uitgang van je mixer en je hangt de stereo jack aan een koptelefoonversterker zoals de DAP Stage Cube SC-11 of de Samson S-AMP. Nu heb je de mogelijkheid om het volume van de koptelefoons afzonderlijk in te stellen en blijft de kwaliteit van het geluid ook hoger.
Je kan in plaats van de REC uitgang ook een 2e RCA master uitgang of monitor uitgang gebruiken.
Als je geen REC, Master of Monitor uitgang beschikbaar hebt kan je ipv een RCA - Jack kabel ook een Stereo-jack - stereo-jack kabel kopen en die aan de koptelefoonuitgang van je mixer hangen. Let wel op dat je dan een versterkt signaal naar een versterker gaat sturen en je dus goed moet uitzoeken hoe je beide apparaten wil instellen.
Good Luck!
tairip    posted on 31-05-2008 10:13
Poster: Abram
Bij die oplossing is vaak het probleem dat er veel geluid verloren gaat, het gaat storen, het slecht gaat klinken of dat een van de twee dj's zo die plug er uit trekt.
Een oplossing die iets meer geld kost maar in mijn ogen beter is is het volgende:

Als je de Record uitgang op je mixer niet gebruikt koop je een 2xRCA (Tulp wit/rood) naar stereo-jack kabel. Je hangt de RCA kant van de kabel aan je REC uitgang van je mixer en je hangt de stereo jack aan een koptelefoonversterker zoals de DAP Stage Cube SC-11 of de Samson S-AMP. Nu heb je de mogelijkheid om het volume van de koptelefoons afzonderlijk in te stellen en blijft de kwaliteit van het geluid ook hoger.
Je kan in plaats van de REC uitgang ook een 2e RCA master uitgang of monitor uitgang gebruiken.
Als je geen REC, Master of Monitor uitgang beschikbaar hebt kan je ipv een RCA - Jack kabel ook een Stereo-jack - stereo-jack kabel kopen en die aan de koptelefoonuitgang van je mixer hangen. Let wel op dat je dan een versterkt signaal naar een versterker gaat sturen en je dus goed moet uitzoeken hoe je beide apparaten wil instellen.
Good Luck!

Datb lijkt me geen handige oplossing! Dan kan je je volume ja niet aanpassen, rec out is een volume niveau die meegaat met je master en niet los te regelen is!
GD    posted on 31-05-2008 10:49

Hangt van je mixer af hoor. Op sommige mixers kun je je rec volume best regelen.

User edit by GD on 31-05-2008 @ 10:50:25 (10%)
MatthiasDB    posted on 31-05-2008 12:03
Poster: tairip

Datb lijkt me geen handige oplossing! Dan kan je je volume ja niet aanpassen, rec out is een volume niveau die meegaat met je master en niet los te regelen is!

daarom ook de koptelefoonversterker ertussen! deze heeft potmeters zodat je het uitgangsvolume kan aanpassen Cry
User edit by MatthiasDB on 31-05-2008 @ 12:03:53 (2%)
tairip    posted on 31-05-2008 14:08
Poster: MatthiasDB

daarom ook de koptelefoonversterker ertussen! deze heeft potmeters zodat je het uitgangsvolume kan aanpassen Cry

Ooh ja tuurlijk! Winking my eye Was nog nie helemaal wakker denk ik!
@ GD op welke mixer dan?
kobalt    posted on 31-05-2008 18:58
bij die oplossing met de hoofdtelefoonversterker en rec-out: hoe wil je dan je kanaal gaan selecteren dat je wil gaan voorbeluisteren? onmogelijke oplossing volgens mij, je zal je master horen, niet hetgeen nog moet gemixt worden
tairip    posted on 01-06-2008 09:51
Poster: kobalt
bij die oplossing met de hoofdtelefoonversterker en rec-out: hoe wil je dan je kanaal gaan selecteren dat je wil gaan voorbeluisteren? onmogelijke oplossing volgens mij, je zal je master horen, niet hetgeen nog moet gemixt worden

Correct! weer een puntje! Rec out wil dus niet, je moet gewoon een y split kopen!
Winston    posted on 01-06-2008 17:28
@ Woudy: Kun je vertellen hoe het plugje niet werkt op grote feesten en dus wel op kleine?

Als je de kabel niet kunt vinden koop meteen een aantal adapters, want ze gaan zo gemakkelijk stuk. Zeg maar wegwerpspul eigenlijk na 1 maal gebruik.

Wat je kunt proberen als er geen Y-splitter kabel is voor mini-jacksplugs is:
mixer, mini jack - RCA female, 2 x male RCA - female RCA splitter, male RCA - mini jack, headphone

Het geluid is zachter, maar als je mixer voldoende vermogen heeft op de headphone out is dat geen probleem.

Kabels zijn niet kapot te krijgen vergeleken met de split adapter.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.038 days.
 Post CommentThat would be 201.3 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 17 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 12.651
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.360.034