denondns-1200 of pio cdj400/800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJtall    posted on 26-05-2008 11:57
Dag

Ik ben 17 jaar en heb momenteel een hercules mp3 mixer met virtual dj.
Ik draai soms wat op verjaardagsfeesten en dan huur ik 2 pioneers cdj 1000.
Nu ik deze zomer een vakantiejob doe en al uitkijk om mijn eigen set te kopen ben ik nog aan het twijfelen welke set.
Ofwel koop ik 2 denons + mixer .. ofwel 2 cdj 400 zonder mixer ofwel 1 cdj 800 en 1 mixer.
Graag jullie mening hierover.

ik twijfel echt hard en ik ben al lang aan het zoeken naar de beste oplossing .. en dan later nog mijn dj set uit te breiden.
Momenteel kies ik voor de denon set. Wat zouden jullie doen?

Gr DjTall

What do you think about denondns-1200 of pio cdj400/800 ??

Vote :   

DrezZ    posted on 26-05-2008 13:04
ik zou gaan voor de 2 cdj 400, erna nog even doorsparen en je kan een djm 400 kopen ofzo, lijkt me een prachtige set voor iemand van 17. Als je erg veel draait kan je mss het best kiezen voor een club cdplayer, zoals de 800 of 1000, maar daar moet je aardig wat geld voor neertellen!
sanderk    posted on 26-05-2008 13:28
1 cdj800 of mk2 (lekker basic)
+ mixer

maarja..... je moet niet naar mij luisteren (ik ben ook maar een pioneer freak)
Cry
JollyJunkie    posted on 26-05-2008 13:35
DN-S1200
DJtall    posted on 26-05-2008 14:25
ok, bedankt voor de snelle reacties...
Ben vanmiddag even naar de lokale dj shop geweest. de cdj 400 hadden ze, een prachtig ding. Echt ik was er van verschoten. een goeie feeling. Alleen zit de jog wat losjes, maar das niet het einde.
De denon hadden ze nog niet, dus deze heb ik nog niet kunnen uittesten.

De kans dat ik 2 cdj 400 kies is wel groot nu. MAAR, ik heb nu 1 mixer. Een heel oud ding van mijn buur. Zonder eq etc. ik weet zelf niet als ik kan luisteren door mijn koptelefoon terwijl de ander bezig is. En dit houdt me wel bezig ivm de keuze die ik zou maken.

Een cdj 800 of 2e hands mkII + en mixer van numark zou mss ook goed zijn. want dan kan ik mijn hercules mp3 player ook gebruiken. Maar de feeling is wel weg doordat je dan geen 2 cd spelers hebt.

Kijk, We zien wel Happy, laughing
yogum    posted on 26-05-2008 15:19
Een mixer kan je ook gewoon op marktplaats zoeken voor 20 euro ofzo hoor! Ik heb ook een bagger mixer, maar hij deed/doet het wel! Maar ik ga wel binnekort een nieuwe kopen, maar dat kan je altijd nog doen.
McBany    posted on 26-05-2008 15:20
Qua mogelijkheden is de dn-s1200 toch echt beter dus het licht eraan wat je doeleinde zijn!
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 15:35
Ik twijfel ook tussen de dn-s1200 en de cdj-400. De denon is wel goedkoper, maar cdj-400 naast een djm-400 staat toch ook mooi. Ik zou toch een shop proberen te vinden waar je ze beide uit kan testen!
(In zeeland zit er 1 die beide heeft, als dat haalbaar voor je is, PM me dan even)

(@yogum, heb even naar je booth gekeken, had gezegd dat ik ook een keer mn mixer in de battle mode zou zetten, nog niet gedaan, zal het vanavond even proberen!:P)
bastianhecker    posted on 26-05-2008 16:14
ik zou voor 1 cdj800 en 1 mixer gaan dan zoulang met vdj je tracks aan elkaar mixen en vervolgens de 2e cdj800 kopen. Misschien is het handig om te weten wat je budget is?
DJtall    posted on 26-05-2008 16:28
Poster: bastianhecker
ik zou voor 1 cdj800 en 1 mixer gaan dan zoulang met vdj je tracks aan elkaar mixen en vervolgens de 2e cdj800 kopen. Misschien is het handig om te weten wat je budget is?

mijn budget is 1200 Eur., het mag zeker niet meer zijn.

Poster: Stefjuuh
Ik twijfel ook tussen de dn-s1200 en de cdj-400. De denon is wel goedkoper, maar cdj-400 naast een djm-400 staat toch ook mooi. Ik zou toch een shop proberen te vinden waar je ze beide uit kan testen!
(In zeeland zit er 1 die beide heeft, als dat haalbaar voor je is, PM me dan even)

(@yogum, heb even naar je booth gekeken, had gezegd dat ik ook een keer mn mixer in de battle mode zou zetten, nog niet gedaan, zal het vanavond even proberen!:P)

Deze winkel wat jij bedoelt ligt waarschijnlijk wat te ver voor mij :P
Maar ik denk dat ze binnenkort de denon ook in de winkel in mijn buurt zullen hebben.
Tegen dat ik mijn set zou willen kopen heb ik hem zeker al eens uitgeprobeerd.

Ik zit nog altijd te denken aan die cdj 400.. Zo'n zalig ding:p
User edit by DJtall on 26-05-2008 @ 16:29:54 (1%)
Xtremer    posted on 26-05-2008 16:35
Zou eerder de CDJ-800 MK2 doen hoorCry. Veel leukere jog enzo... Ligt dr ook helemaal aan of je ermee on the road gaat heCry. Succes!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJtall    posted on 26-05-2008 16:44
Poster: DJ-Xtremer
Zou eerder de CDJ-800 MK2 doen hoorCry. Veel leukere jog enzo... Ligt dr ook helemaal aan of je ermee on the road gaat heCry. Succes!

Cdj 800 MK2 is inderdaad top. Hij gaat meer naar de 1000 en de 400 gaat er wat minder naar, met de jog enzo.
Maar ik begin nog maar pas en een grote jog om mee te scratchen heb ik niet direct nodig. Ik zou het kunnen leren als ik heb heb, maar bij electro zou je dit toch nie veel moeten gebruiken? Een goeie backspin kunnen doen, en een simpele scratch wel. Maar heb je daar direct de 800 voor nodig?

Moest ik gevraagd worden om te draaien op een verjaardagsfeest zou ik mijn materiaal meenemen, maar in de meeste fuifzalen/jeugdhuizen hebben ze alle materiaal.

Misschien is het beter om een 800 te nemen omdat het dé clubmixer is (na de 1000) en dat ik deze speler goed kan gebruiken en daarbij dan een djm 400.
Maar aan de andere kant 2 cdj 400 en later een djm 400 zou ook niet mis zijn ..

Bedankt voor de reacties en tips. Maar helemaal eruit ben ik nog niet.
Zal nog serieus moeten kijken en informeren.
Winston    posted on 26-05-2008 17:45
Ik zou de denon set doen. Dan heb je een hele set = 2 cd players en 1 mixer. Anders ben je een weer jaar bezig te ergeren aan je halve set. Je kunt ook nog steeds werken met muziek van je PC.

Wacht gerust 3 jaar, ben je 20, en verdien je misschien meer geld dan koop je een all-pioneer set.

Als je nu een enkele CDJ-800MK2 koopt zul je zien dat wanneer je de tweede wil/kan kopen er al een CDJ-800MK3 uit is.
Tic Toc
DJtall    posted on 26-05-2008 20:29
Poster: Winston
Ik zou de denon set doen. Dan heb je een hele set = 2 cd players en 1 mixer. Anders ben je een weer jaar bezig te ergeren aan je halve set. Je kunt ook nog steeds werken met muziek van je PC.

Wacht gerust 3 jaar, ben je 20, en verdien je misschien meer geld dan koop je een all-pioneer set.

Als je nu een enkele CDJ-800MK2 koopt zul je zien dat wanneer je de tweede wil/kan kopen er al een CDJ-800MK3 uit is.

Dit zou inderdaad volgens mij ook de beste oplossing zijn.
Om mee te beginnen zou dit inderdaad de ideale set zijn. en dan wat draaien op feestjes. En dan later een goeie en degelijke pioneer set kopen.

De denons zijn alleszins ook zeer degelijk materiaal met veel mogelijkheden die later hoogstwaarschijnlijk op alle cd spelers terug te vinden zijn. En hopelijk/vooral op de pioneer.
Dus naar de toekomst toe is dit wel goed.

Gr DjTall
CustomR    posted on 30-05-2008 12:47
Ik zou ook voor de Denons gaan.
Ik heb ze zelf ook een tijdje terug aangeschaft en ze bevallen zeer goed.
Het grootste voordeel van de player is dat het de nieuwste technologien bevat, waardoor je eigenlijk iets voor loopt op andere CD/Media players.

Uiteindelijk zullen die ook wel weer met een nieuw model komen, maar goed, dat hou je altijd.

This is an old Topic

No new postings for 5.600 days.
 Post CommentThat would be 186.7 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

105 Users online: 12 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 10.134
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.048.867