Poster: Basrose
Eventueel de cdj-200 of 400 in overweging genomen?
Poster: Adrien1989
Dat de 800 geen bend knoppen heeft is in dit geval wel een nadeel. Als cursisten thuis oefenen op goedkopere spelers die wel bend knoppen hebben ipv van een goede jog, dan is dat toch vervelend.
Poster: Reind
Neem gewoon een CDJ-800...
Het voordeel van de 800 is dat deze:
A ) Sukkel proof is, iedere idioot kan er mee werken... zelfs ik
B ) Het een prima speler is qua hardware, als jij iedere dag met de speler aan het werk moet wil je een betrouwbare speler. De CDJ-800 heeft een betrouwbaar loopwerk etc.
C ) Veel mensen weten niet beter en lopen graag met de meute mee, wil jij eerst uitleggen dat speler x net zo goed kan zijn voor thuis gebruik als y of bespaar je jezelf die moeite liever?
En D, Als je hem ooit zat bent schroef je hem los, haal je het loopwerk er uit en bind je hem weer dicht met een stiekje... heb je een hele luxe broodtrommel waar ruim 8 plakken brood en een banaan in kunnen. (ik noem de CDJ's namelijk altijd broodtrommels )
Poster: Stefjuuh
Al eens gedacht om een DJ-store op te zoeken, en deze 3 spelers gewoon eens uit te proberen?
Poster: Winston
Als je je leerlingen kennis wil laten maken met alle mogelijkheden zou ik de Stanton kiezen. Die is iets nieuwer dan de Reloop.
Poster: DJ-Xtremer
Je hebt al een Stanton 324 staan zie ik in je gallery... Waarom gebruik je niet zo'n set? Er zullen waarschijnlijk niet veel cursisten zijn met een MP3-cd'tje denk ik. En anders zou ik voor de Pioneer CDJ-800 gaan, er zit dan geen MP3 functie op maar er zijn maar weinig die met MP3-cd draaien volgens mij. Mixen is het belangrijkste, dat is nog het leukste ermee. Of de MK2 als je het nieuwste wilt. De RMP-2 is ook erg leuk! Heeft een heleboel functies alleen vind ik de jog een beetje te gevoelig, of ligt het aan mij? Voor de rest zou ik het niet weten...
Poster: BoydGrift
De gevoeligheid van de jog van de rmp is in te stellen, maar als het om basis van dj-en gaat kan je net zo goed 2 cdj 200's nemen.
het gaat hier over de rmp-2, de rmp-1 heeft geen scratch. Dus ook geen touch sensitive platter.
Poster: BoydGrifthet gaat hier over de rmp-2, de rmp-1 heeft geen scratch. Dus ook geen touch sensitive platter.
Poster: Winston
Even comment op Reind:
A. Sukkelproof: niet eens, want bediening is bij alle drie hetzelfde start/stop/pause en cue links, cue point zelfde manier, jog en ring, pitch fader rechts, display boven, slot ins, ze hebben allemaal back cue op het jog zelf met andere benamingen. En sukkels blijven sukkels al zet je ze achter een CDJ-1000.
B. Betrouwbaar: geen echt bewijs dat Stanton en Reloops minder lang meegaan. Mijn Stantons gaan al een jaar mee zonder probleem, alhoewel ik de enige gebruiker ben.
C. Dat uitleggen waarom Stanton en Reloop net zo goed zijn als Pioneer is inderdaad vermoeiend.
D. Te duur voor broodtrommel. Misschien als het over 15 jaar stuk is pas.
Pitch nauwkeurigheid CDJ-800 is 0,05 % als ik me niet vergis, terwijl Stanton en Reloop 0,1%.
Bpm counter nauwkeurigheid Stanton is 0,01 bpm, terwijl CDJ-800 BPM counter nauwkeurigheid is 0,1 %.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.