CD spelers voor het geven van cursussen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 25-05-2008 21:56
Nou ik heb ook eens een vraag....
Ik geef al een tijdje dj cursussen. Nog steeds oldskool vinyl.
Nu is de vraag steeds meer naar cd spelers, dus ik ga over stag en ga er 2 aanschaffen.

Nu is de insteek dat het niet de duurste hoeft zijn ( dus geen cdj 1000's ).

Ik twijfel tussen: Pioneer CDJ800, Stanton C.325 of de Reloop RMP2.
Nu gaat iedereen Pioneer roepen op dit forum, maar ik wil niet persé de popie jopie cd speler. Ik wil een cd speler waar cursisten goed op kunnen leren.

Dus graag jullie mening MET een motivatie. Mensen die alleen een merk gaan roepen, daar kan ik niets mee.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

What do you think about CD spelers voor het geven van cursussen ??

Vote :   

Collin    posted on 25-05-2008 22:05

ik zou wel kiezen voor de Pioneer , omdat

het is een simpele maar goede cd speler met veel kwaliteit ,

het is een cd speler die je later ook veel tegen gaat komen in discotheken ook al zou je de cdj-1000 veel zien

de cdj-800 is ook goed om als DJ ermee te leren werken omdat het wel een standaard CDJ speler is 

het is allemaal overzichtelijk , en je leert er snel op ! daarvoor zou ik toch voor de Pioneer kiezen

met de Stanton C.325 en de Reloop RMP2 heb ik geen ervaring 

Winking my eye
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:07
veel van de cursisten zullen eelal niet verder komen dan hun slaapkamer. Dus de stelling: later tegen komen is voor vele niet van toepassing. Natuurlijk heb ik deze overweging meegenomen Winking my eye
JasperVC    posted on 25-05-2008 22:08
Ik denk dat je best keert op een standaard cd-speler. Dus best pioneer denk ik. En dan zo overzichtelijk mogelijk... Dus misschien de 800 ipv een 200-400
Basrose    posted on 25-05-2008 22:09
jaja je weet vast al dat ik pioneer ga roepen... Ik zal een paar redenen geven waarom.

De pioneers zijn overzichtelijk voor beginners.
Het jogweel heb je snel onder de knie.
Mochten de cursisten ergens gaan draaien in een discotheek (waar meestal al pioneer staat) hebben ze sneller een vertrouwd gevoel.

De stanton vind ik niet erg overzichtelijk. Er zitten veel knoppen en dergelijke op. Dit maakt het voor de cursist erg lastig.

De reloop.. ja ik heb er weinig ervaring mee.. er zitten wat effecten en dergelijke op. Ik weet niet hoe de bouw en gebruiksvriendelijkheid van deze is. Nu geef ik ook eerlijk to dat ik eigenlijk niets met reloop heb.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik zou in iedergeval de stanton laten afvallen omdat hij denk ik te ingewikkeld is voor beginners met al die knoppen.
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:10
Ik heb nu de Stanton thuis staan ( en heb veel gedraait op CDJ 1000 ). Dus niet alleen Pioneer is een standaard cd speler. Ik ga ze de basis skills leren, dus niet alle loop/filter etc fratsen.
User edit by bambamstudio on 25-05-2008 @ 22:11:12 (58%)
Xtremer    posted on 25-05-2008 22:10
Je hebt al een Stanton 324 staan zie ik in je gallery... Waarom gebruik je niet zo'n set? Er zullen waarschijnlijk niet veel cursisten zijn met een MP3-cd'tje denk ikCry. En anders zou ik voor de Pioneer CDJ-800 gaan, er zit dan geen MP3 functie op maar er zijn maar weinig die met MP3-cd draaien volgens mij. Mixen is het belangrijkste, dat is nog het leukste ermee. Of de MK2 als je het nieuwste wiltCry. De RMP-2 is ook erg leuk! Heeft een heleboel functies alleen vind ik de jog een beetje te gevoelig, of ligt het aan mij? Voor de rest zou ik het niet weten...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Stefjuuh    posted on 25-05-2008 22:10
Ik heb verhalen gelezen dat de slot-in van de rmp niet altijd even betrouwbaar is, en misschien de rest van het apparaat ook niet. De pioneer is wel een stevig apparaat dat niet snel stuk zal gaan!
Xtremer    posted on 25-05-2008 22:12
Je kunt het mixen beter op vinyl leren hoor! Als je dan naar CD gaat zullen ze zien dat dat een stuk simpeler is!
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:12
Poster: DJ-Xtremer
Je hebt al een Stanton 324 staan zie ik in je gallery... Waarom gebruik je niet zo'n set? Er zullen waarschijnlijk niet veel cursisten zijn met een MP3-cd'tje denk ikCry. En anders zou ik voor de Pioneer CDJ-800 gaan, er zit dan geen MP3 functie op maar er zijn maar weinig die met MP3-cd draaien volgens mij. Mixen is het belangrijkste, dat is nog het leukste ermee. Of de MK2 als je het nieuwste wiltCry. De RMP-2 is ook erg leuk! Heeft een heleboel functies alleen vind ik de jog een beetje te gevoelig, of ligt het aan mij? Voor de rest zou ik het niet weten...

De Stanton is in bruikleen ( voor een review op 'ons' eigen Dj forum ) van Stanton US. OMdat ik met dit diong aan het spelen ben kwam ik op andere merken dan Pioneer.
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:13
Je kunt het mixen beter op vinyl leren hoor! Als je dan naar CD gaat zullen ze zien dat dat een stuk simpeler is!

Yep i know, maar leg dat klanten maar eens uit. Het is niet aan mij te bepalen waarop ze willen leren. Klanten vragen om cd spelers dus schaf ik die aan Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 25-05-2008 22:16
Ik zou de Pioneer nemen omdat dat gewoon een zeer goede basic speler is waar niet veelextra functies opzitten maar wat er wel opzit het ook echt goed doet! Ze zijn ook heel fijn om het op te leren om bepaalde redenen: - geen gepielmet kleine lastig in te drukken knopjes - je hoeft niet de handleiding 10 keer doorgelezen te hebben voordat je hem goed snapt - het jogwheel is ook heel makkelijk om mee te werken - hij heeft het beste schermpje tegenover de Reloop en de Stanton - Hij doet wat ie moet doen en dat doet ie ook altijd hetzelfde dus je kan de speler la maar zeggen 'vertrouwen' - de beste kwaliteit - ik neem aan dat als je het er goed op moet kunnen leren dat je geen effecten gebruikt want dat is al redelijk lastig en aangezien deze speler geen effecten heeft maar tog duurder of even duur is zegt dat natuurlijk ook iets over de basic functies van de speler Als je nou echt geen Pioneer wilt neem dan de Reloop want de Stanton is heel erg onoverzichtelijk en is niet echt geweldige kwaliteit en het lijkt mij zeker niet fijn om het op te leren!
Xtremer    posted on 25-05-2008 22:16
Het is toch veel beter om het te leren op een set TT's hoorCry. Dat moet je ze dan voorstellen denk ik... Het is juist knap als je daar op kan mixen, dan is het een eitje om het te kunnen op een setje CDJ'sCry En anders zou ik ze toch op een setje CDJ-800 MK2's laten mixen.
Basrose    posted on 25-05-2008 22:16

Waarom op vinyl leren als je toch niet van plan bent om vinyl te draaien?

Het hangt er maar helemaal van af welke style en welke richting je op wil.
ceesietopc    posted on 25-05-2008 22:17
Simpel, overzichtelijk en kwaliteit.. dan zou ik toch CDJ800 zeggen.
De reloop speler zou inderdaad ook kunnen. De 800 heeft zich echter toch al wel wat meer bewezen.
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:18
Poster: Basrose

dat is ook mijn rede idd Happy, laughing
Xtremer    posted on 25-05-2008 22:19
Poster: Basrose

Dan leer je toch ook niet om even stiekem op je BPM tellers te kijken of wel:p. Ook dat moet je eigenlijk zonder kunnen maargoed back on topicWinking my eye!
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:19
Het is toch veel beter om het te leren op een set TT's hoorCry. Dat moet je ze dan voorstellen denk ik...

jij hebt geen eigen bedrijf merk ik Winking my eye Klant is tot op zeker hoogte koning Happy, laughing Ik wil iet eens cd spelers kopen Winking my eye
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:20
Dan leer je toch ook niet om even stiekem op je BPM tellers te kijken of wel:p. Ook dat moet je eigenlijk zonder kunnen maargoed back on topicWinking my eye!

Mijn eerste tip aan cursisten: plak die dingen af Winking my eye
Xtremer    posted on 25-05-2008 22:21
Poster: bambamstudio
jij hebt geen eigen bedrijf merk ik Winking my eye Klant is tot op zeker hoogte koning Happy, laughing Ik wil iet eens cd spelers kopen Winking my eye

Nee jammergenoeg nietCry. Ben nog maar 16. En inderdaad afplakken!Cry
yogum    posted on 25-05-2008 22:22
Ik zou als ik jouw was het eerste naar de kwaliteit kijken... Nu wil ik niet meteen Pioneer gaan roepen omdat ik nog nooit met de andere twee heb gedraaid.
Maar men zegt wel dat Pioneer van goede kwaliteit is (daarom heb ik er zelf ook 2, de CDJ-400 dan).

Waarom kwaliteit? Deze dingen moeten sowieso jaren mee, maar er zullen ook veel verschillende cursisten op spelen, die niet altijd even zorgvuldig met de spullen zullen omgaan als de gemiddelde huiskamer DJ die voor z'n eigen spullen heeft betaald. Dus kwaliteit lijkt mij het belangrijkste!
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:24
Mijn draaitafels zijn vestax, en die draaien vanaf 2000 ook nog steeds zonder problemen ( zelfs de naald is nog nooie stuk gegaan ). Ik denk niet dat Stanton, Reloop of de meeste andere merken qua kwaliteit, service ed onder doen voor Pioneer.
User edit by bambamstudio on 25-05-2008 @ 22:24:31 (1%)
Basrose    posted on 25-05-2008 22:27
Ja ik ben het ook zeker met yogum eens..  je krijgt waarschijnlijk veel mensen (als het goed is) die erop gaan oefenen. Vraag mij niet hoe de kwaliteit van de reloop en stanton is wat dit weet ik gewoon niet.

Om toch nog even stiekem op DJ-Xtremer terug te komen over de bpm. Zoals je misschien merkt als je aan het draaien bent is dit maar een indicatie. De platen verlopen genoeg ook al staat de bpm gelijk. Je moet dus zoizo leren beatmixen... en dat ga je ook doen op de cursus.

Misschien is het zelfs wel positief voor de mensen.. de eerste paar lessen doe je zonder bpm teller om het gevoel te krijgen welke richting ze op moeten en daarna gewoon met. Dan is het bijstellen een stuk minder maar zeker niet makkelijker... Dit hangt ook van het persoon af. Maarja even back on topic.

Welke eisen stel jij aan de cdspelers bambam? wat vind jij het belangrijkste?
ceesietopc    posted on 25-05-2008 22:29
Er zijn mensen die duidelijk vraagtekens zetten bij het slot in mechanisme van de reloop.
Maar ik heb te weinig ervaring om er iets over te zeggen eigenlijk.

Wat ik wel kan zeggen is dat pioneer een duidelijke naam heeft qua kwaliteit. Meer aanzien als Stanton, Reloop etc. (ik zeg niet dat die gene slecht zijn). Het is niet voor niets dat pioneer in elke club staat.
bambamstudio    posted on 25-05-2008 22:31
Belangrijk is dat het eenvoudige spelers zijn, als er meer opzit schenk ik daat toch weinig tot geen aandacht aan. Ook kijk ik naar de prijs. Niet dat ik het niet kan betalen ( kan er best 2 cdj 1000's neerzetten ) maar dat vind ik gewoon overdreven omdat ik er zelf toch niet op ga draaien.
Stefjuuh    posted on 25-05-2008 22:31
En dan, dan plak je ze af, en dan ben je na elke kleine eq setting weer een mep tegen je jog aant geven.. JAA.. dat noemen wij een beatmatch! Djén bestaat tegenwoordig gewoon uit VEEL meer dan alleen maar even een paar plaatjes matchen, je moet ermee kunnen spelen!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 9 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 24.067
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.942