EFX-500 aansluiten lukt niet
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 22-05-2008 17:08

Hej,
Ik heb 2 dagen geleden een efx-500 aangeschaft maar ik krijg hem maar niet correct aangesloten. Ik heb alle manieren al geprobeerd en de handleiding ook al goed doorgelezen. Ook heb ik 4 send en return kabels aangeschaft (die met 6mm pluggen).

Wat heb ik al geprobeerd:

Allereerst heb ik de efx (alleen om even te testen) aangesloten tussen een cd speler en mijn mixer. Der werkte gewoon goed maar dan kan ik hem alleen op 1 cd speler gebruiken en daar heb ik hem tenslotte niet voor gekocht.

Daarna heb ik de efx tussen de mixer en versterker aangesloten, dit resulteerde in een hoop ruis met een beetje muziek. Niet ideaal dus.

Vandaag heb ik 4 send en return kabels aangeschaft (stereo). Ik dacht dat ik nu eindelijk van het "gezeik" af was maar nee hoor, Als ik mijn mixer op stereo zet hoor ik niks door de effectenunit, als ik op mijn mixer kijkt zegt deze dat alleen rechts een signaal krijgt (die balkjes van de vlu meter bewegen tenminste) . Links krijgt hij niks. Op de koptelefoon werkt ook alleen het rechter oor. Als ik mijn mixer dan op mono zet heb ik wel gewoon geluid maar dat werkt ook niet zoals het hoort.

Welke apparatuur gebruik ik:

- Pioneer EFX-500 sm_looser
- Reloop RMX-40 BPM
- Pioneer CDJ-1000
- Reloop RMP-1
- 4x Dap Audio kabel met 6mm plug, stereo (type: FL07150)

Hoe krijg ik het zooitje zo aangesloten dat ik gewoon stereo geluid heb zonder ruis? (en dat ik 2 cd spelers kan gebruiken + voorbeluisteren)

What do you think about EFX-500 aansluiten lukt niet ??

Vote :   

sanderk    posted on 22-05-2008 17:16
Crymixer out ....efx in..efx out...amp in...

ArTy    posted on 22-05-2008 17:19
Heb het al.. Had wat kabels door elkaar gehaald :S  sorry

Was er wel 3 dage mee bezig :P
Stefjuuh    posted on 22-05-2008 17:20
Eehm.. probeer eens aan te sluiten via tulp kabels, en verander die sterkte eens.. Zou het anders ook niet weten

(bij het zoeken naar achterkantafbeelding efx, duurde het zolang, dat t al opgelost is!Happy, laughing)
User edit by Stefjuuh on 22-05-2008 @ 17:21:01 (83%)
robbeh    posted on 22-05-2008 17:27
ehm.. als je daadwerkelijk de dap FL07150 heb moet je er inderdaad 4 hebben.. Maar ik lees nu dat dat wel het geval is.
De stap voor stap aansluitingsvolgorde die je even moet na lopen is volgens mij:
- mixer send L       --> naar --> efx-500 input L
- mixer send R       --> naar --> efx-500 input R
- EFX-500 output L  --> naar --> mixer return L
- EFX-500 output R --> naar --> mixer return R

Vervolgens moet je achterop je EFX-500 de jumper voor input/output level op +10db zetten en je "input level" en "effect out lev." potmeters (links- en rechtsbovenop je efx) op 12u zetten.

Zet (om te testen) op je mixer je effect op send/return, je "ch select" op master, je effect aan met de drukknop en "parameter 2 level/depth" op 12u.

Dit zou zonder problemen moeten werken! Ik heb het idee (ondanks dat je 4 kabels hebt) dat je je send en return mono aan hebt gesloten. Je moet dus in totaal TWEE kabels send gebruiken en ook TWEE return.

mocht je er nog niet uitkomen hoor ik het wel!
robbeh    posted on 22-05-2008 17:27
ah fok...
dat was een lang verhaal voor weinig Winking my eye
nevermind! blij dat 't gelukt is
ArTy    posted on 23-05-2008 15:20
sorry robbeh.. Maar ik heb dus precies gedaan wat jij vertelde en toen werkte hij.. (hhad in eerste instantie de linker send met de linker return verwisseld)

This is an old Topic

No new postings for 6.184 days.
 Post CommentThat would be 206.1 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: AudioRelives & 25 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 542
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.854.372