Hej,
Ik heb 2 dagen geleden een efx-500 aangeschaft maar ik krijg hem maar niet correct aangesloten. Ik heb alle manieren al geprobeerd en de handleiding ook al goed doorgelezen. Ook heb ik 4 send en return kabels aangeschaft (die met 6mm pluggen).
Wat heb ik al geprobeerd:
Allereerst heb ik de efx (alleen om even te testen) aangesloten tussen een cd speler en mijn mixer. Der werkte gewoon goed maar dan kan ik hem alleen op 1 cd speler gebruiken en daar heb ik hem tenslotte niet voor gekocht.
Daarna heb ik de efx tussen de mixer en versterker aangesloten, dit resulteerde in een hoop ruis met een beetje muziek. Niet ideaal dus.
Vandaag heb ik 4 send en return kabels aangeschaft (stereo). Ik dacht dat ik nu eindelijk van het "gezeik" af was maar nee hoor, Als ik mijn mixer op stereo zet hoor ik niks door de effectenunit, als ik op mijn mixer kijkt zegt deze dat alleen rechts een signaal krijgt (die balkjes van de vlu meter bewegen tenminste) . Links krijgt hij niks. Op de koptelefoon werkt ook alleen het rechter oor. Als ik mijn mixer dan op mono zet heb ik wel gewoon geluid maar dat werkt ook niet zoals het hoort.
Welke apparatuur gebruik ik:
- Pioneer EFX-500
- Reloop RMX-40 BPM
- Pioneer CDJ-1000
- Reloop RMP-1
- 4x Dap Audio kabel met 6mm plug, stereo (type: FL07150)
Hoe krijg ik het zooitje zo aangesloten dat ik gewoon stereo geluid heb zonder ruis? (en dat ik 2 cd spelers kan gebruiken + voorbeluisteren)