Toslink Cable + Toslink/Miniplug Adapter
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

underscore    posted on 21-05-2008 22:41
Ik heb vorige week een bestelling gedaan, ik had coax kabels, een coax/optical convertor, een optical cable (Toslink) & een Toslink/miniplug adapter gekocht om mijn toekomstige DJM800 digitaal aan te sluiten op mijn laptop zodat ik digitaal kan recorden.

Het probleem wat ik nu voor heb is dat als ik de Toslink/Miniplug adapter aan elkaar wil koppelen, dat simpelweg niet lukt.
Ze zijn van dezelfde fabrikant (SSSNake) & ze zijn eenmaal voor elkaar gemaakt.
En TOCH wil 't niet lukken om't adaptertje op de toslink kabel te krijgen.
Ze hebben dezelfde vorm, zelfde afmetingen & karakteristieken om op elkaar te passen.
Ze MOETEN eenmaal passen.

Maar't wil me niet lukken.

Ik krijg het adaptertje welliswaar op de toslink connector van de kabel, maar ik kan de toslink connector van de kabnel niet ver genoeg in de adapter duwen zodat deze zich vast klikt.
Als ik dat dan toch wil proberen dan ben ik er 100% zeker van dat't adaptertje zal scheuren...

Ik hoop dat er iemand is die meer ervaring heeft met digitaal opnemen & het verbinden ervan. Want dit is me wat te gek, ik kom er echt niet bij dat dit niet lukt.

Hier zijn een paar foto's van de kabel & de adapter:

PS: Hoogstwaarschijnlijk zal't een héél domme oorzaak hebben die ik uit't oog verloren heb, maar ik heb eenmaal geen ervaring met't digitaal gebeuren. Dusjah, ik hoop gewoon dat er IEMAND is die mij de oorzaak kan geven.

Ik heb wel al online een andere kabel gevonden waarin de adapter al verwerkt zit, dus eigenlijk een Toslink naar Miniplug kabel. Als't mij echt niet lukt dan ben ik wel verplicht om zoiets te kopen Happy, laughing

Greetzzz

What do you think about Toslink Cable + Toslink/Miniplug Adapter ??

Vote :   

Lead    posted on 21-05-2008 23:59
Als je zeker weet dat je de toslink goed in de adapter doet zou ik gewoon door drukken.

Zo te zien kun je de toslink op manieren in de adapter steken (let wel op de uitsparingen en de nokjes), de schuine kantjes daar wordt geen rekening mee gehouden voor zover ik kan zien.

Ik zie ook geen bescherm dopje op de kabel zitten, die moet er anders wel vanaf. Dit kan ook een dun laagje transparant plastic zijn, even goed kijken dus (maar is niet te zien op de foto overigens)

Dan gewoon erin steken even bidden en doordrukken ....
Let the BASS be louder
underscore    posted on 22-05-2008 00:01
Ja, dat zijn dingen die ook al allemaal in me opgekomen zijn. Toch bedankt voor de info.

Ik heb't beschermdopje van de toslink kabel afgenomen & hij past er op 2 manieren in.
Er zijn zitten 2 nokjes links/rechts & 2 nokjes boven/onder op de toslink connector & ook dezelfde uitsparingen zodoende op de adapter.
Dus het MOET gewoon passen. Maar hoe ik ook doordruk... Het wil gewoon niet Happy, laughing

Ik denk dat ik gewoon zo'n kabel ga aankopen, het adaptertje zal zowiezo breken als ik ECHT ga doorduwen.
Lead    posted on 22-05-2008 00:04
Ik had pas iets met een nieuwe coax digitale kabel. Die ging erg stroef in de mixer, maar eruit wilde hij ook niet. Ik moest voor mijn gevoel echt veel te veel kracht zetten om er beweging in te krijgen... maar uiteindelijk was dat wel de doorslag...

Als je toch al van plan bent om een nieuwe kabel te halen zou ik sowieso proberen door te drukken, hebt weinig te verliezen. De kabel zal wel heel blijven en die adapter blijft anders toch maar in een la liggen Winking my eye
Let the BASS be louder
underscore    posted on 22-05-2008 00:14
Ja, morgenvroeg ga'k hier naar een electronica-onderdelen winkel in de buurt. Eens horen wat ze daar te bieden hebben.
Als ik er niets vindt zal ik zo'n kabel bestellen, zal niet veel anders opzitten Happy, laughing

Toch gek... Want het blijft me redelijk onverklaarbaar waarom dit niet lukt...

PS: Ja die Toslink connector die willen wel eens wat stroef gaan ja, als ik de andere kant in de Coaxial/Optical convertor steek dan moet ik er ook wat kracht opzetten. Maar bij't adaptertje is er wat meer aan de hand volgens mij...
User edit by underscore on 22-05-2008 @ 00:15:28 (84%)
Lead    posted on 22-05-2008 00:17
Misschien is het exemplarisch voor je kabeltje. DAP staat nou niet bekend om zijn hoge kwaliteit Winking my eye
Misschien kunnen ze er in de winkel iets aan zien en hem eventueel omruilen.
Let the BASS be louder
underscore    posted on 22-05-2008 00:19
Poster: Lead
Misschien is het exemplarisch voor je kabeltje. DAP staat nou niet bekend om zijn hoge kwaliteit Winking my eye
Misschien kunnen ze er in de winkel iets aan zien en hem eventueel omruilen.

Mmm, kwist nie dat ze van DAP waren eigenlijk Happy, laughing

Ik heb ze bij thomann gekocht & er stond SSSnake, ik heb trouwens alles qua digitale kabels van dat merk genomen om wat uniformiteit te behouden...

Maarja, ik zal morgenvroeg wel zien wat ze in de winkel te vertellen hebben Thumbs Up
User edit by underscore on 22-05-2008 @ 00:21:13 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.150 days.
 Post CommentThat would be 205 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 13 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 1.164
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.364.082