Ik heb vorige week een bestelling gedaan, ik had coax kabels, een coax/optical convertor, een optical cable (Toslink) & een Toslink/miniplug adapter gekocht om mijn toekomstige DJM800 digitaal aan te sluiten op mijn laptop zodat ik digitaal kan recorden.
Het probleem wat ik nu voor heb is dat als ik de Toslink/Miniplug adapter aan elkaar wil koppelen, dat simpelweg niet lukt.
Ze zijn van dezelfde fabrikant (SSSNake) & ze zijn eenmaal voor elkaar gemaakt.
En TOCH wil 't niet lukken om't adaptertje op de toslink kabel te krijgen.
Ze hebben dezelfde vorm, zelfde afmetingen & karakteristieken om op elkaar te passen.
Ze MOETEN eenmaal passen.
Maar't wil me niet lukken.
Ik krijg het adaptertje welliswaar op de toslink connector van de kabel, maar ik kan de toslink connector van de kabnel niet ver genoeg in de adapter duwen zodat deze zich vast klikt.
Als ik dat dan toch wil proberen dan ben ik er 100% zeker van dat't adaptertje zal scheuren...
Ik hoop dat er iemand is die meer ervaring heeft met digitaal opnemen & het verbinden ervan. Want dit is me wat te gek, ik kom er echt niet bij dat dit niet lukt.
Hier zijn een paar foto's van de kabel & de adapter:

PS: Hoogstwaarschijnlijk zal't een héél domme oorzaak hebben die ik uit't oog verloren heb, maar ik heb eenmaal geen ervaring met't digitaal gebeuren. Dusjah, ik hoop gewoon dat er IEMAND is die mij de oorzaak kan geven.
Ik heb wel al online een andere kabel gevonden waarin de adapter al verwerkt zit, dus eigenlijk een Toslink naar Miniplug kabel. Als't mij echt niet lukt dan ben ik wel verplicht om zoiets te kopen

Greetzzz