Redsound micro syncen met ableton.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 19-05-2008 22:32
Ik heb vandaag de redsound micro gekocht en me wijs laten maken dat ik hem via mijn bcr2000 of mijn axiom 49 kan laten syncen met ableton.
Nu heb zit ik al 3 uur achter elkaar te zoeken/proberen maar het lukt me maar niet.
Ik moet namelijk mijn redsound micro op de midi ingang van de Bcr of axiom aansluiten en dan naar mijn laptop via usb.
Maar het lijkt alsof hij de midi in niet naar de usb uitgang stuurt en hierover kan ik ook helemaal niks vinden.
(warom zo? ik heb geen midi inputs op me laptop/pc)
De Bcr 2000 krijg dus wel midi input(het lampje brand) en het werkt Happy, laughing

Ik ben al een tijdje bezig om een live act op te zetten maar ik krijg het maar niet voor elkaar om ableton goed te sycnen met het lopende liedje.
Ik heb me triggerfinger al ingesteld dat ik ermee kan tappen, benden en pitchen maar dat werkt op een of andere manier niet echt heel precies/fijn en dan heb ik ook maar weinig tijd over voor andere dingen.
Nu heb ik het volgende:
Laptop
Trigger finger
Bcr2000
Axiom 49(midi keyboard)

Ik zou natuurlijk een Redsound Soundbite XL kunnen kopen maar ik heb me wijs laten maken dat deze ook niet precies genoeg is.
Gezien ik een nieuw mengpaneel moet zat ik ook aan een mengpaneel te denken met midi clock, maar is deze net zo betrouwbaar als een externe clock?
Nu vraag ik me af hoe jullie/de pro's het doen, en of een makkelijkere manier is.
User edit by MoXeGy on 06-06-2008 @ 23:21:16 (100%)

What do you think about Redsound micro syncen met ableton. ??

Vote :   

robbeh    posted on 20-05-2008 13:12

Hey mox!
nog altijd druk in de weer met ableton zie ik! goed bezig Cry
ik heb hier ook een tijd lang mee lopen kloten, maar er zijn een aantal dingen die je kunt doen:
- een soundbite micro (dus niet de XL want die heeft geen midiclock), ondanks dat deze niet foutloos
  is, is 'ie wel goed genoeg om het basistempo (zelfs tot op een tiende nauwkeurig) te bepalen. En hij
  biedt de mogelijkheid om de midiclock te shiften / af te remmen. En voor 150 een prima aankoopje! 
  Ik heb zelf de xl en alleen voor de loop mogelijkheden zou ik 'm al aanschaffen.
- een xone:2d dit is wel meteen de meest heftige aankoop die je kunt doen (en is bij mij onderweg Cry)
  voordeel hiervan is dat (zeker van de nieuwe generatie) de bpm-analyzer spot-on is, en echt naadloos
  ableton synched aan je plaatjes/cd's. Daarnaast is het ook nog eens een 9-kanaalsgeluidskaart en
  midicontroller, dus zou je je triggerfinger kunnen verkopen. Nadeel is wel dat dit een zeer prijzig item

is (ik laat die van mij uit de states komen maar dan incl. verzendkosten kost 'ie nog steeds € 475

- Daarnaast (zonder hardware aan te schaffen) kun je het zo doen dat je niet ableton synched aan je
  plaatjes/cd's, maar andersom.. De corrigerende eigenschappen van cdspelers/decks zijn
  onovertroffen en met veel meer gevoel te corrigeren. Het vergt wat oefening, maar uiteindelijk heb ik
  het ook zo geleerd. Daarnaast kun je voor de kleine correcties altijd de pitchbend knoppen in ableton 
  zelf gebruiken. Ik heb hiervoor een een uc-33e midi controller gehad en die had als eigenschap dat ik
  bepaalde faders om kon keren, dit is erg handig omdat je op deze manier een pitchfader kan mappen,
  die het zelfde werkt als een pitchfader op een cd-speler/deck. Namelijk naarboven = langzamer en
  naar beneden = sneller.

Goodluck! en als je nog vragen hebt kun je altijd pm-en

MoXeGy    posted on 20-05-2008 15:11
ah kijk, dan zou de 2d echt iets voor mij zijn maar Gezien ik een nieuw mengpaneel moet zat ik ook aan een mengpaneel te denken met midi clock, maar is deze net zo betrouwbaar als een externe clock?(Xone:2d)
robbeh    posted on 20-05-2008 15:24

Of een midiclock op je mengpaneel intern zit of extern wordt bijgevoegd zou in principe niet zo gek veel uit moeten maken qua accuraatheid. Het gaat eerder om de kwaliteit van de bpm analyser en hoe deze wordt geconverteerd naar een midiclock. Het grote voordeel van bijvoorbeeld een xone:2d of een soundbite micro is dat deze beiden de mogelijkheid bieden om de midiclock te pushen/pullen (afremmen) en hierdoor zeer flexibel zijn. Ook weet ik van deze twee apparaten dat ze (zeer) nauwkeurig zijn!
hoe bijvoorbeeld de midiclock van een djm-800 of een nuo5 is zou ik niet durven zeggen..

MoXeGy    posted on 20-05-2008 15:32
ja daar doelde ik ook op, op de kwaliteit. Ik hoop dat hier meer mensen ervaring mee hebben.
Ik zal zo ie zo nog ergens(Fback) verschillende systemen gaan testen als dat gaat.

Ik ben trouwens nogsteeds hard bezig met ableton ja, samen met een vriend willen we een speciale live act maken Winking my eye
User edit by MoXeGy on 20-05-2008 @ 15:41:17 (66%)
MoXeGy    posted on 06-06-2008 23:06
Ik heb vandaag de redsound micro gekocht en me wijs laten maken dat ik hem via mijn bcr2000 of mijn axiom 49 kan laten syncen met ableton.
Nu heb zit ik al 3 uur achter elkaar te zoeken/proberen maar het lukt me maar niet.
Ik moet namelijk mijn redsound micro op de midi ingang van de Bcr of axiom aansluiten en dan naar mijn laptop via usb.
Maar het lijkt alsof hij de midi in niet naar de usb uitgang stuurt en hierover kan ik ook helemaal niks vinden.
(warom zo? ik heb geen midi inputs op me laptop/pc)
De Bcr 2000 krijg dus wel midi input(het lampje brand) Maar ableton krijg niks.

Edit: Fijn, net na het posten van dit topic, begin ik zomaar wat aan te klikken en krijg ik een pagina met de usb modussen waarme het dus moet kunnen. en het werkt Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 06-06-2008 @ 23:21:28 (32%)

This is an old Topic

No new postings for 6.094 days.
 Post CommentThat would be 203.1 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 39 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.458
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.473