Poster: MadSteven
Is dan de Denon methode zo gek?
Weet je?
Ik las net in een andere topic dat men het cue point zetten bij Denon zo raar vind...
Ben ik nou gek? Denon had volgens mij het allereest uberhaupt een CUE KNOP. Pioneer volgde eigenwijs een andere methode aan dan Denon, maar nu vindt iemand dat Denon een rare manier heeft om te cue-en (Die ook gevolgd wordt door de meeste andere fabrikanten, meen ik (Numark dacht ik wel in ieder geval))
Da's zoiets als zeggen dat rechts rijden raar is, omdat je in Engeland woont... Vind ik dan.
Of Japan of Australië, daar rijden ze ook links... Ook goed...
Meningen?
Wie is er dan tegendraads? Juist: Pioneer.
Poster: DJ_Aad
Wat wel een hekelpunt is aan dit systeem, is dat wanneer je na het instellen van een cuepoint even wat door het nummer heen en weer spoelt (om in een luid gedeelte te komen en zo het volume goed af te stellen) je cuepoint automatisch wordt ingestelt op het punt waar je gestopt was met spoelen: kortom je cuepoint kwijt!
(weet niet of dat bij andere spelers ook zo werkt)
Poster: MadStevenPoster: DJ_Aad
Wat wel een hekelpunt is aan dit systeem, is dat wanneer je na het instellen van een cuepoint even wat door het nummer heen en weer spoelt (om in een luid gedeelte te komen en zo het volume goed af te stellen) je cuepoint automatisch wordt ingestelt op het punt waar je gestopt was met spoelen: kortom je cuepoint kwijt!
Daarom stel ik ook eerst het volume af en maak daarna een cuepoint... Tis dus een kwestie van je procedure aanpassen. Persoonlijk heb ik (van anderen en mijzelf) geleerd om het zo te doen en niet andersom. Ik vind het ook onlogisch om het andersom te doen: je maakt je cuepoint omdat je je plaat wil gaan instarten, dan moet je daarna hem niet gaan doorspoelen...
Maar ja, degenen die het apparaat hebben gemaakt hebben de procedure niet in de handleiding gezet en daarbij lezen veel DJ's de handleiding niet als het er wel in zou staan.
(weet niet of dat bij andere spelers ook zo werkt)
Weet het niet zeker, want ik heb er maar een kwartier meegedraait, maar ik heb geen problemen ondervonden bij de DN-6000 in ieder geval, de grotere broer.