Numark axis 4 of numark axis 9
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RomanV    posted on 19-05-2008 21:52

ik ben nog een beginner en ik heb een vraag ^^

ik ga volgende maand mijn eigen gear kopen... maar nu is de vraag zal ik de axis 4 kopen of doorsparen en de axis 9 kopen..

want ik moet nog allerlei dingen kopen zoals:

versterker
boxen en mengpaneel..

wat zouden jullie doen in mijn geval?

What do you think about Numark axis 4 of numark axis 9 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 19-05-2008 22:03
Ik las in je voorsteltopic dat je nog een beginner bent. Je kunt het beste beginnen op 2x Numark Axis 4 CD spelersCry en een 2 kanaals mengpaneeltje (kan ook van numark zijn). Aangezien je waarschijnlijk nog veel dingen moet leren is dit ideaal om te leren mixen en beatmatchen. De Axis 4 heeft namelijk genoeg leuke dingen om alles te kunnen, behalve scratchen danCry. Als je wat verder bent en je draait zou je kunnen updaten naar een leuke Pioneer DJ-Booth ofzo.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RomanV    posted on 19-05-2008 22:11
hhmmm.. ik denk dat ik dan tog de axis 4 ga halen aangezien ik tog net begin..

alleen ik heb nog een vraag waar kan ik een versterker van 80 watt halen...?
Xtremer    posted on 19-05-2008 22:24
Poster: RomanV
alleen ik heb nog een vraag waar kan ik een versterker van 80 watt halen...?

Je zou gewoon kunnen kijken bij een audio zaak in de buurt. Daar verkopen ze vast wel huiskamer/slaapkamer versterkers voor weinigCry. Of 2e hands maar dat moet je zelf weten.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Berbo    posted on 19-05-2008 22:25
ik heb zelf ook 2 axis 4en gekocht, en ze bevallen goed Winking my eye. een axis 9 is wel leuk met al die effecten en weet ik wat erop, maar als beginner is dat niet echt nodig (ik ben zelf ook beginner Winking my eye).
80 watt is meestal een huis-tuin-en-keukenversterkertje. ik neem aan dat je 80 watt boxen hebt?
Roov    posted on 21-05-2008 12:07
Je moet ze eens vergelijken, je ziet dan snel dat er véél meer op de axis 9 zit. Ik zou even doorsparen voordat je spijt krijgt en strx weer een nieuw setje wilt omdat er toch wat dingetjes missen!
Antoine88    posted on 21-05-2008 13:12
Ik geef nog ff een extra zetje met de woorden van DJ-Extremer.

Neem gewoon 2x de numark axis-4. Deze spelers zijn echt perfect om te leren mixen. En tegen de tijd dat je je gaat vervelen met de spelers heb je genoeg skillz (dat is dan de bedoeling) om over te stappen naar Pioneer of goedkopere maar toch pro-cdspelers.

Denk je dat je zelf niet verder wilt gaan doorgroeien en blijf je gewoon bedroom of op kleine fuifjes, dan kan je wel eenmalig investeren in een numark axis 9.

Persoonlijk ben ik HEEL blij dat ik niet voor de axis 9 heb gekozen. Op lange termijn had ik dan gewoow geld weggegooid.

Succes.!
Winston    posted on 21-05-2008 15:52
Ik zeg ook Axis-4. Maar waarom wil je een versterker?
Tic Toc
RomanV    posted on 21-05-2008 16:14
bedankt voor de tips..

je hebt tog standaard een versterker nodig om geluid te krijgen? of begrijp ik dat verkeerd?

ik ga tog voor de numark axis 4 en als het mij verveeld spaar ik ff door voor de pioneer cdj800 maar dan spreek ik over een jaar later ghehe..

ik had in gedachten om een versterker te kopen van 50 watt bij de elektronica zaak .welke boxen kan ik er bij kopen ...want daar heb ik helemaal geen verstand van...
User edit by RomanV on 21-05-2008 @ 16:15:07 (29%)
Winston    posted on 21-05-2008 16:36
Ja, maar je kunt ook actieve monitors kopen of uit de kluiten gewassen PC speakers voor thuis gebruik.
Tic Toc
Yarne    posted on 21-05-2008 18:07
ik ben begonnen met de AXIS 9 en heb ook getwijfeld om eerst de AXIS 4 te nemen

was achteraf toch blij dat ik de 9's genomen had, vooral voor de effecten (scratch gebruik ik veel) en de soepelere jogwheel
RomanV    posted on 21-05-2008 21:03
ik gebruik tog geen scratch denk ik :P wil eerst de basis leren Happy, laughing

alleen over de PC speakers ... dan moet wel een speaker hebben met 4 plug in wit en rood stekker dingen hebben ..

heeft iemand miss een site aar ik zulke dingen kan kopen voor de prijs van 70 eurie ofzo..?
Berbo    posted on 21-05-2008 22:26
tulppluggen bedoel je volgensmij.
je kan passieve speakers goedkoop krijgen (goedkoopste die ik heb gezien: set van  40watt 50 euro), alleen kost een goede versterker al snel 200 euro.
Hen    posted on 22-05-2008 11:37
Poster: RomanV
ik gebruik tog geen scratch denk ik :P wil eerst de basis leren Happy, laughing

alleen over de PC speakers ... dan moet wel een speaker hebben met 4 plug in wit en rood stekker dingen hebben ..

heeft iemand miss een site aar ik zulke dingen kan kopen voor de prijs van 70 eurie ofzo..?

Wat betreft die stekker kun je gewoon verloopkabel gebruiken van 3,5mm naar tulp, dat is niet echt een probleem.
RomanV    posted on 22-05-2008 20:06
Poster: Hen

Wat betreft die stekker kun je gewoon verloopkabel gebruiken van 3,5mm naar tulp, dat is niet echt een probleem.

ik snap niet echt wat je bedoelt..

je bedoelt zo'n kabel zoals dit?
[url]http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=6020[/url]

ik heb bij mijn pc boxen maar 2 plug ins voor mijn tulkabels maar ik moet nog 2 plug ins hebben voor mijn 2de speler snap je wat ik bedoel?
Berbo    posted on 22-05-2008 20:36
als je een mixer koopt heb je er genoeg :P
simsoft    posted on 22-05-2008 21:35
ik heb axis 9 en ben er tevreden over .
zijn goeie spelers om mee te beginnen
ceesietopc    posted on 22-05-2008 21:47
even voor de duidelijkheid, je hebt dus spelers én een mixer nodig he Winking my eye
Cdspelers aan de mixer, mixer op je pc speakers  via een 2xtulp naar jack kabeltje.
RomanV    posted on 22-05-2008 23:25
Poster: ceesietopc
even voor de duidelijkheid, je hebt dus spelers én een mixer nodig he Winking my eye
Cdspelers aan de mixer, mixer op je pc speakers  via een 2xtulp naar jack kabeltje.

bedankt nu weet ik eindelijk hoe het zit , want ik heb alleen nog geen mixer...

ik ga voor de axis 4tjes Cry

dit topic kan gesloten worden ..

This is an old Topic

No new postings for 5.963 days.
 Post CommentThat would be 198.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 6 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 18.183
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.991.277