Poster: Phenix
Heey, leuk om te zien hoe het is begonnen en hoe het er nu uit ziet. Gaat lekker hé zo :D
al van u 8ste begonnen :D
Poster: skyline643
Jammer dat er weinig gepost wordt.
ik ben begonnen met een alecto mengpaneel van 4 kanalan een oude platenspeler, een huis tuin en keuken cd speler en voor het geluid een radio versterker en boxen.
een tijdje verder heb ik voor 5 euro op de rommelmarkt met koningendag een iets beter mengpaneel gekocht. en ik heb gelijk daarna nog bij de kringkoop(2 de hands winkel) een tweede huistuin en keuken cd speler gekocht.
toen wist ik zeker dat ik dj'en leuk vond en heb ik een cmx3000 gekocht, en vrij snel daarna een synq smx1 mixer. dat setje heb ik nog steeds in gebouwt in een kist.
voor foto van booth check Dj-booths
edit: die boxen en radio mengpaneel heb ik nu niet meer, die waren vervangen door een skytec setje, en nu he ik een lem setje
Ik ben in 2004 begonnen met DJ-en en het gewicht van mijn dj-set is sinds dat moment enkel afgenomen
Ik was voor 2004 al bezig met het mixen op mijn trouwe PowerMac G5 maar wilde iets meer. Ik heb toen de eerste versie van de Hercules console gekocht en als audio interface gebruikte ik een edirol van mijn vader.
De eerste gig (200 man) waarop ik ging draaien was echt hilarisch. Het leek wel alsof ik een hele studio aan het verslepen was naar mijn school. Ik stond toen te draaien met:
- PowerMac G5
- PowerBook G4
- Hercules
- Edirol
- 20" Cinema Display
en dat was dan weer aangesloten op een gehuurde Dateq Apollo en een pittig JBL setje.
Deze setup heb ik thuis nog 'n jaar (of twee) gebruikt en ben me vervolgens gaan oriënteren op de digital DJ scene. Mijn doelstelling was om mijn computer als centrum van het DJ-en te houden en vervolgens kwam ik bij Final Scratch 2 terecht. Tenminste, daar wilde ik terecht komen, maar op mijn leeftijd, ik was toen 14/15, was €600,- voor een apparaat waar ik nog een fortuin in moest steken wel erg veel geld.
Gezien ik op dat moment al lang een Apple gebruiker was kon ik mij erg vinden in het strakke design van de Stanton apparatuur. Daarnaast werkte Stanton op dat moment ook nog samen met Native-Instruments wat voor mij ook een pluspunt was. Ik ben toen begonnen met langzaam aan Stanton spullen kopen. Eerst moest ik van mijzelf eens een goede koptelefoon hebben in plaats van de Sony studio koptelefoon die ik van mijn vader had gejat. Op dat moment had Stanton net de DJ Pro 3000 op de markt gebracht en ik heb deze toen meteen besteld. Een heerlijke koptelefoon was dat, totdat hij na anderhalf jaar spontaan uit elkaar begon te vallen...
Vervolgens ben ik tot een half jaar geleden bezig geweest met het kopen van wat Stanton spullen. Mijn huidige set bestaat uit:
- 1x Stanton M.303
- 2x Stanton C.314
- 1x Sennheiser HD 25-II
- 1x Hercules
- 1x iMic (Studio gebruik)
- 1x iMac (Studio gebruik)
- 1x Edirol UA-3FX (Live gebruik)
- 1x MacBook Pro (Live gebruik)
De grote wisseltruc gaat in de loop van dit jaar plaatsvinden en brengt mij toch dichter bij mijn digital dj doel.
De veranderingen zullen als volgt plaats gaan vinden:
- Stanton M.303 gaat er uit en wordt vervangen door een Pioneer DJM-800 (Augustus)
- iMic & Edirol UA-3FX worden vervangen door een NI Audio 8 (Traktor Scratch) (Augustus)
- 1e Pioneer CDJ-1000 MK3 komt er als eerste deck bij. Een van de C.314's wordt dedicated aan Traktor Scratch (September)
- 2e Pioneer CDJ-1000 MK3 wordt mijn tweede CD deck. De twee C.314's worden gebruikt voor Traktor Scratch (December)
- In de loop van 2009 ga ik bepalen of het 't waard is om de C.314's in te wisselen voor nog twee CDJ-1000 MK3's zodat ik Traktor Scratch ook volledig via Midi kan aansturen zonder extra midi-controllers te moeten kopen.
Poster: A-flex
3TT's Lijket me zoo zalig! zou ik ook wel eens willen. miss ga ik dat nog doen ook nog een sl etje.
Poster: DJ-Xtremer
@ A-flex: Ik ben zelf ook begonnen met gratis TT's en met een 2e hands Numark mengpaneel, toen was het voor mij alleen nog een beetje kloten met scratchen enzo. Vind het wel vet dat je door bent gegaan met de opbouw van je set in de zelfde stijl.
@ underscore: Ik vind je eerste set al een heel goed begin, wou dat ik zo was begonnen! Daarna ziet het er ook gewoon vet uit met de Technics TT's. Ben je trouwens nog van plan om een 2e CDJ aan te kopen of niet? En zou je je pics aan kunnen passen naar een grootte van 640 x 480 PX? Deze fotogrootte vervormt de website lay-out.
Poster: Abram- 1e Pioneer CDJ-1000 MK3 komt er als eerste deck bij. Een van de C.314's wordt dedicated aan Traktor Scratch (September)
- 2e Pioneer CDJ-1000 MK3 wordt mijn tweede CD deck. De twee C.314's worden gebruikt voor Traktor Scratch (December)
- In de loop van 2009 ga ik bepalen of het 't waard is om de C.314's in te wisselen voor nog twee CDJ-1000 MK3's zodat ik Traktor Scratch ook volledig via Midi kan aansturen zonder extra midi-controllers te moeten kopen.
Poster: DJ-Xtremer
Oke je foto's zijn bijna goed. Heb zelf ook de DJX-700 gehad en ken alle problemen daarvan:
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.