denon x-1500 VS pioneer djm-600 VS ecler nuo5
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brutto    posted on 11-06-2005 14:44
en wat vinden jullie van de numark 5000 fx? ik heb enkel gehoord dat de faders slecht zijn

What do you think about denon x-1500 VS pioneer djm-600 VS ecler nuo5 ??

Vote :   

sebastiaan    posted on 11-06-2005 15:09
nou de djm-600 vind ik ook niet fantasties
Jorrit    posted on 11-06-2005 16:08
graag een beetje onderbouwing bij die mening?
Over de Numark zijn nog weinig meningen denk ik, is pas net uit.
Over de DJM-600 verschillen de meningen, sommigen vinden hem minder (waarvan zeker 60% napraters zijn), sommigen vinden hem lekker.

De andere 2 mixers weet ik niet zo veel van af, kan wel wat gaan roepen maar daar heb je dan niet zo veel aan (net als de napraters over de DJM-600)
brutto    posted on 11-06-2005 18:04
Ik ben van plan om een mixer van dit formaat te kopen maar twijfel nog zeer veel. Ben eens gaan rondvragen en velen zeggen dat numark slechte faders heeft, dat het minpunt aan de nuo is dat ie geen sampler heeft .... ze hebben zo te zien allemaal een negatieve kant(logisch). Daarom dat ik eens jullie mening vraag, reviews zijn zeer welkom
Jorrit    posted on 12-06-2005 10:17
tsja, de vraag is, heb je die sampler echt nodig? Zo niet, zou de Nuo een goede keuze zijn.
De numark valt zowizo af denk ik, want goede faders heb je zowizo nodig.
Heb je er geen moeite mee dat je wat minder headroom hebt dan is de DJM-600 weer een goede keus.

Het zijn allemaal persoonlijke afwegingen die je moet maken, en je moet bij zo'n aankoop zeker een keer in het echt gaan uitproberen wat je nou het beste vind.
brutto    posted on 12-06-2005 20:23
Eens de examens gedaan zijn ga ik zeker de nuo,pioneer en numark gaan testen, maar de denon (die me zeer degelijk lijkt) kan ik moeilijker info over vinden en testen. Daarom zou ik graag jullie bevinden horen. De numark komt idd niet echt in aanmerking de faders zijn niet degelijk en met de garantie schort ook wat in belgië, je moet zelf verzendingskosten enzo betalen.
Jorrit    posted on 12-06-2005 21:38
Ik denk eigenlijk dat je hier net zo weinig info over de Denon hoort.
Misschien dat je eens op de denon fora kan gaan kijken, maar of die informatie objectief is is natuurlijk de vraag.
Reind    posted on 13-06-2005 02:49
Toevallig mijn review over de Nuo al gelezen (geschreven voor het mijn eigendom was en dus gewoon objectief)?

Gellof mij maar als ik zeg dat de Nuo gewoon de beste optie is die je kan krijgen op dit moment als het om effecten mixers gaat. De Nuo heeft iets wat geen enkele andere mixer heeft (op de FX5000 van Numark na maar die mag nog niet in het rijtje dure topmixers Winking my eye ) is de dry/wet fader voor de effecten en zodra je daar 1 keer mee hebt gewerkt wil je gewoon niet anders meer.

Daarnaast zit de Nuo gewoon het beste in elkaar van alle effecten mixers die er te krijgen zijn, ontiegelijk goede x fader, erg goede te customizen effecten en een interne opbouw waar de rest een puntje aan kan zuigen.

Neem dus gewoon een Nuo en vergeet de rest. De Pioneer DJM600 is een verouderd product wat nog steeds scoort maar niet meer met de hedendaagse mixers mee kan qua kwaliteit en techniek, dat maakt hem niet slecht maar minder dan de rest..... als je dus een djm600 de fijnste mixer vind die er is dan moet je gewoon een djm nemen. De 909 kan wel met alle andere high end mixers mee (op effecten gebied gewoon de beste die er is) maar dat is een heel ander type mixer en op build quality legt ie het uiteindelijk ook af op de Nuo.

De Nuo kost gewoon een poep en een scheet als je kijkt naar hetgeen je terug vind in de doos na aankoop en dat maakt het gewoon de beste effecten mixer van dit moment.
MadSteven    posted on 13-06-2005 17:20
Numark 5000FX heeft inderdaad wat... stroevere faders. Zeker ten opzichte van de Ecler Nuo5.

Ook heb ik nog geen 'auto-bpm' functie kunnen vinden voor de effecten en heb het idee dat ie er niet op zit. Sterker nog, het lijkt enorm veel op de effectensectie van een Axis 9, dat ik het idee heb dat ze dat deel zo  hoppa  overgeplaast hebben naar de 5000FX... Maar goed, die effecten klinken helemaal niet slecht en het mengpaneel heeft nog een dry/wet-fader ook, die veel meer mogelijkheden biedt met de effecten.

En een sampler. Jaja, een sampler. Keimooi, alleen ook hier geen 'auto-bpm' of 'auto-loop' (of hoe noemt Numark het ook alweer), dus je moet wel goed je loop kunnen timen. Dan kan je een loop samplen en de hele avond afspelen tegelijk met je mix. Keileuk.

Of natuurlijk een one-shot ingooien 'Nieuw! Nieuw! Nieuw!'. Geweldig voor de drive-in DJ die Radio Veronica na wil doen Happy, laughing

Kortom: ja, de Ecler heeft zo zijn voordelen, maar de sampler en de prijs van de 5000FX maken die ook een goede keuze.
MadSteven    posted on 13-06-2005 17:21
Ik vraag mij overigens nu af of de Denon DN-X1500 geen dry/wet heeft, aangezien de effect loop van mijn X300 zelfs een dry/wet knop heeft.
brutto    posted on 13-06-2005 22:46
een dry-wet fader heeft ie niet, het is een draaiknop.
kijk maar:

Mod edit by Lead on 13-06-2005 23:09 (52%)
[MOD Edit] Image made Visible
Lead    posted on 13-06-2005 23:10
ps, de onderste draaiknop van de DJM-600 functioneert ook als dry/wet knop , dus uniek of nieuw is het niet Winking my eye
Let the BASS be louder
brutto    posted on 13-06-2005 23:23
Nieuw is het zeker niet(zit ook op men huidige dxm-06) maar handig is het wel. Ook zeer mooi meegenomen aan de x-1500 is dat je hem via de pc volledig kan updaten en sommige softwareprob's oplossen, er wordt wel vaak verteld dat de faders een beetje achterkomen, maar ik scratch en crab niet fervent dus da's niet erg.
zoals het er nu voorstaat komt enkel de numark niet meer in aanmerking (heel velen zeggen dat het gewoon echte rotfaders zijn en die zijn nou eenmaal belangrijk)
MadSteven    posted on 14-06-2005 00:53
Nou ja,

Verwonderlijk is het ook niet. De X-1500 heeft dus ook een effect loop met dry/wet. Net als mijn x-300. Geen wonder eigenlijk dat de interne geluidsprocessor ook een dry/wet-knob heeft en geen fader.

Neemt bovendien minder ruimte in en weet je? Over het algemeen is een knob voldoende, maar bij delay vind ik de fader dan weer wel handiger (delay snel aan en uit zetten)... Hoewel ik loop te bedenken dat aan en uit zetten weer met een ander knopje kan... Blijf ik er dus toch bij: een knob en een switch is misschien wel handiger dan een fader (en een switch - vind een switch toch al onnozel bij een fader).
Lead    posted on 14-06-2005 08:37
Gewoon allebei :D
Let the BASS be louder
Reind    posted on 14-06-2005 13:35
Ja duhhhhhh natuurlijk heeft iedere mixer een dry wet regeling, hoe wil je anders een effect gaan af regelen?

Maar niet iedere mixer heeft een fader om dat mee te regelen maar zo'n draai potmeter en juist daar zit het verschil. Ik kan namelijk met een fader veel sneller werken dan dat iemand ooit met een potmeter zou kunnen maar ik kan ook net zo nauwkeurig werken met een fader....

Je zult er dus echt even een dagje mee gewerkt moeten hebben voor je er echt aan gewend raakt.

Wat betreft de DX-1500, ik heb er voor een paar weken mee terug mee staan draaien en het is een leuke mixer maar out of the box heeft een toonregeling van lik me vestje, een delay op de faders (inmiddels opgelost via een software update) en hij zit lang niet zo stevig in elkaar als de Nuo.
YourLiVe    posted on 21-06-2005 15:18
Je zegt het zelf al Reind, out of the box vind je de EQ van de Denon niks... maar zoals jij ook weet heeft de Denon een "parametric eq" waardoor de equalizer volledig naar wens is af te stellen.

De Denon heeft nog meer van die leuke snufjes zoals een sampler, matrix input waarmee je elke lijningang op elke fader kan zetten (zelfs dezelfde lijningang op meerdere faders!), duidelijk display voor effecten (waarbij je ook weer kan aanpassen op welke beat hij moet werken, bv 1/4, 1/2, 1/1 etc), volledig toewijsbare crossfader enz.

Ik heb deze gekocht na vergelijk met een hoop andere vergelijkbare mixers (o.a. pioneer en ecler) maar deze paste absoluut het beste bij mijn eisenpakket. Voor wat betreft de stevigheid : Denon voelt minder stevig aan dan een pioneer oid, maar ik heb hem al tientallen keren zonder problemen on the road gebruikt. Met name de knoppen voor cue, sampler enz voelen niet zo degelijk aan maar zijn in principe dezelfde soort knoppen als op de denon 2600 cd spelers en die worden toch ook al jaren zeer intensief gebruikt...
DjEternity    posted on 24-07-2005 23:55
ik heb die Denon Dn-X1500 en ik vind ie persoonlijk veel beter dan de Pioneer Djm600

Uniek ...

Uniek is de toewijzing van elk afzonderlijke channel naar een zelf te bepalen bron.
Dit zou betekenen dat je bijv. hetzelfde bron aan alle 4 de channels kan toewijzen ... waarbij je bijv. per channel een aparte instelling qua eq kan toepassen, denk daarbij dan ook aan de effecten die je zou kunnen toewijzen aan een specieke channel.

Display...

Het gekozen Effect + instelling / BPM / Channeltoewijzing wordt getoond in een duidelijk afleesbaar display.

Heel overzichtelijk ook in het donker  heeft zalige draaiknoppen en faders,
4  faders en 1 crossfader van Penny + Giles
De Master / Booth zijn in te stellen via een draaiknop.

Eq ...

Per channel gaande Hoog / Mid / Laag tot -40db

Extra ...

Het is mogelijk via Aux in/uitgangen een extern effectenapp aan te sturen (een Kaos pad bijv.)

Digitale COAX out

USB verbinding voor eventuele updates -- en da is echt handig want hun updates zijn echt goe !

DJ_Inspiration    posted on 25-07-2005 10:05
Ik heb geen ervaring met de Denon of de Ecler.
Maar de DJM-600 vind ik ook zo geweldig niet (maar dat is wat je zelf maar lekker werken vindt).
Ik vind de faders maar goedkoop aanvoelen en de toonregeling vindt ik ook niet zo geweldig maar de level of gain: deze is veel te gevoelig vind ik.
Wanneer je hem maar 1mm verdraaid, jaag je hem meteen het rood in terwijl je dat bij andere mixers veel beter en nauwkeuriger kunt afstellen.
De effecten zijn wel goed bruikbaar, maar dat gebruik ik persoonlijk toch niet veel.
Ik weet dat er nu wel mensen zouden zijn die hier kritiek op willen geven ofzo, maar ik geef enkel mijn mening dus no offence
Ik hoor de laatste tijd veel over de Nuo5 maar deze wil ik ook eerst eens testen voor ik er mijn mening over geef.

Met vriendelijke groet,
DJ Inspiration.

fixamix    posted on 25-07-2005 12:26
Ik kan niks melden over de djm of ecler, heb zelf de denon, ik ben er zeer tevreden over, alleen on the road moet je ff goed opletten, als je m in een flightcase hebt zitten dat ie genoeg fresh air krijgt, ik weet niet hoe dat met de djm of ecler zit maar de denon wordt erug warm.....
DjEternity    posted on 25-07-2005 13:09
ja idd op men kamer staat ie niet in een flightcase en je kan hem toch voelen warm worden nu niet dat dit erg is fzo :D

ik heb er momenteel nog geen klachten over over men Denon Dn-X1500 !
Jorrit    posted on 25-07-2005 15:08
zo'n beetje elke mixer met effecten wordt warmer dan normale mixers. Mijn synq ook, de pioneer ook... de ecler weet ik niet zeker, maar volgens mij wel.

This is an old Topic

No new postings for 7.023 days.
 Post CommentThat would be 234.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 3 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 12.704
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.163.465