cdj 200 naar cdj 800 vs cdj 1000 mk2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Polcardus    posted on 08-06-2005 18:35
Ondanks veel gesnuffel twijfel ik nog steeds of ik nog steeds of ik me de 800 of de 1000 zou aanschaffen. Toch nog een paar vragen.

1)
*de geheugenkaarten die worden bijgeleverd, worden hierop al je cue punten opgeslaan?
*In hoeverre is het mogelijk verschillende samples in het geheugen te steken
*is er een connectie mogelijk met het internet? Kunnen er volledige nummers op de geheugenkaarten worden gecshreven?

2) bij de 800 wordt er gesproken over beat-cutters (of iets dergelijks) wie legt me op (nt technische wijze) gewone manier uit wat dit effect in de praktijk betekent.

3) er zijn 3 cue punten mogelijk (1000) wordt de bpm dan ook automatisch opgeslagen?

3) effecten op de 1000 (behalve de scratch functie)

4) mogelijk om in en out te faden (1000?)

5) wat ben je eigenlijk met de display op de 1000 (ik bedoel niet de bpm en andere essentiëme informatie)

Off the record:

Ik draai al heel wat jaren met de cdj 100's en al met heel wat verschillende modellen en merken gedraaid maar het gemak, snelheid en eenvoud zijn tot nu toe nog niet overwonnen. Nu begin ik stilaan het punt te naderen dat ook meer van mijn draaitafels verwacht (onder andere het jogwheel is naar mijn zin iets te gevoelig en moeilijk corrigeerbaar, nochthans draai ik er jaar en dag mee, daarnaast blijf ik toch soms haperen ts mijn bpm: niet nauwkeurig genoeg). En de allergrootste vraag kan iemand me in simpele termen zeggen wat het draaigevoel is van de 1000 (en 800, maar van die laatste heb ik gelezen dat deze iets te "loose"? is). Is de 800 gewoon niet even goed zonder al die prullen of vergis ik me?
Mod edit by Lead on 25-06-2005 17:20 (1%)

Nvie    posted on 08-06-2005 19:01
1.3: je kunt geen nummers op de geheugenkaarten zetten en afspelen, geheugenkaarten dienen alleen als opslagmogelijkheid voor cue's e.d.
2: stel je hebt een loop van 4 beats, met de beatcutter 'knip' je hem naar 2 beats, en van 2 beats kun je hem weer naar 1 beat 'knippen'
3,2: reverse, loop, hotcue
Jorrit    posted on 09-06-2005 09:50
quote:
Poster: Nvie

2: stel je hebt een loop van 4 beats, met de beatcutter 'knip' je hem naar 2 beats, en van 2 beats kun je hem weer naar 1 beat 'knippen'
quote:

En zelfs tot 1/2 beat! (als je als beginloop een handmatige 4-beatloop had)

quote:

3,2: reverse, loop, hotcue

eigenlijk heeft de cdj geen effecten, reverse ok. Maar de gedachtegang bij pioneer is mixer-> effecten    cd-speler -> cd-speler... tsja

quote:
Poster: Polcardus

1) 
*de geheugenkaarten die worden bijgeleverd, worden hierop al je cue punten opgeslaan?
*In hoeverre is het mogelijk verschillende samples in het geheugen te steken
*is er een connectie mogelijk met het internet? Kunnen er volledige nummers op de geheugenkaarten worden gecshreven?
quote:

Al je cuepunten en wave-display gegeven, en loops.
Je kan geen samples op de kaart zelf zetten. Over connectie weet ik niet, maar er kunnen iig geen nummers op

quote:

2) bij de 800 wordt er gesproken over beat-cutters (of iets dergelijks) wie legt me op (nt technische wijze) gewone manier uit wat dit effect in de praktijk betekent.

Dat heeft Nvie al duidelijk uitgelegd

quote:

3) er zijn 3 cue punten mogelijk (1000) wordt de bpm dan ook automatisch opgeslagen?

Ligt eraan wat je bedoelt, de cdj laat het bpm zien van het huidige nummer, dus als je hotcue in een ander nummer staat zie je dat bpm niet.

quote:

4) mogelijk om in en out te faden (1000?)

die vat ik niet?

quote:
5) wat ben je eigenlijk met de display op de 1000 (ik bedoel niet de bpm en andere essentiëme informatie)

Wat je ermee kunt:
Nummers aflezen, wave display zien, pitchrange, of je mt aan staat, etc. Op dit plaatje kan wel wel wat zien:
CDJ-1000MKII

<edit: wtf: ik kan die quote eromheen niet meer wegkrijgen?>
Mod edit by Jorrit on 09-06-2005 09:52 (31%)

This is an old Topic

No new postings for 5.650 days.
 Post CommentThat would be 188.3 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 4 Guests (60 Unknown)*
Pages generated today : 27.633
Most users online this month : 274
Lifetime Pageviews : 183.236.701