de concorde .
Poster: Glorious-D
bedoel je de zwarte ?
is het waar dat je om de 3-5 maanden je naalden moet vervangen?
@ ilusion : in orde, want ik heb geen zin om elke 3 maand andere concordes te gaan kopen.
Ik heb mezelf n tijdje geleden ook ver zitten verdiepen in de Ortofon concorde naalden(simpelweg omdat ze gewoon het beste zijn) om zelf te kopen voor mij draaitafeltje..
Ik kwam erop uit dat de zwarte concorde Pro een afwijkend grote naaldpunt had, waardoor dat voor meer slijtage zorgt, dat wil je niet! dan heb je de zilvere die dat gewoon normaal heeft, das dus n optie
EDIT: STyle tip Radius, is de straal(radius, kan ook de doorsnee zijn, heb ff geen zin om natuurkunde/wiskunde en shittie te doen) van de naald tip (Style tip) hoe groter deze is, hoe groter het slijtage is..
maar even iets anders, je hebt het verschil tussen Sperische en eleptische naalden, spherische naalden zijn stukken goedkopen, maar klinken wel minder goed en hebben n hogere slijtage op de platen..
eleptische naalden kosten meestal wat meer, maar dan klinkt het wel beter en heb je dus ook veel minder slijtage..
Mijn tip, koop eerst ns n Ortofon concorde dj S(pherisch dus) en een setje van Concorde DJ E(leptisch, bedoel hier een set mee van 2 naalden en 1 element, kost n tientje meer), op de concorde elementen passen en werken ook alle naalden van Ortofon(OM en Concorde reservernaalden bedoel ik hiermee..)..
Waarom niet 2 zilveren en dan later eleptische reservenaalden? nou, ik vind het zelf altijd lekker verneukt uitzien als je 2 zilvere elementen met blauwe naalden hebt..
waarom niet 2 DJ E's? nou, het kost hetzelfde, alleen nu heb je voor als er n keer iets misgaat met 1 naald, altijd n reserve naaldje van n spherische bij
Dit is mijn mening over de elementen, moet je nou bepaald zeer neurotisch ofso zijn voor de kleur blauw, dan moet je echt de zilveren nemen..
ik hoop dat ik je heb kunnen helpen