Welke naald
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Glorious-D    posted on 11-05-2008 11:33
Ik ben al een tijd aan het sparen voor een mixer, maar aangezien ik nog even voort kan met mijn huidige mixer, dacht ik om misschien een needle set te kopenHappy, laughing.
zelf vind ik de ortofon pro s (blackWinking my eye) het mooist.
maar is hij wel goed genoeg, zit er heel veel verschil op met de pro(silver) of is dat verschil niet echt van toepassing?
ik draai Jumpstyle, Hardstyle, Hardcore,
en ik heb reloop rp-4000M3D s (silver).
Wat raden jullie aan?

Nog eens sorry maar mijn search werkt niet Winking my eye

What do you think about Welke naald ??

Vote :   

ceesietopc    posted on 11-05-2008 11:46
4 topics lager op de home.
Je hebt het over de Concorde, of de OM?
Zijn allebei gewoon goede naalden voor jouw stijl, want dan scratch je niet zo vaak.
AFAIK maakt de kleur niks uit, maar daar hebben we het ook al over in dat andere topic.

Boyd    posted on 11-05-2008 12:03
Fout, er zit toch wel degelijk verschil in. Check de specs maar op www.ortofon.com
ceesietopc    posted on 11-05-2008 12:06
Je zoals ik in het andere topic ook al zei.. de style tip radius is anders.
Voor de rest niks...

Kan je uitleggen wat je bedoelt sparckless?
Glorious-D    posted on 11-05-2008 13:17

de concorde Happy, laughing.

Boyd    posted on 11-05-2008 13:23
@ceesie, prcies wat jij nu zegt.

@glorious, cker geen miskoop. Heb hem hier ook, ben er 100% tevreden over!
ceesietopc    posted on 11-05-2008 13:27
Concorde is zeker goed spul
en ziet er nog strak uit ook.

Is het zo erg dan? de maat van een tip? de eigenschappen zijn voor de rest precies hetzelfde.
Levert het zoveel meer slijtage? of is er iets anders?
Glorious-D    posted on 11-05-2008 13:43
heb al enkele keren naar ortofon gesurft. Maar ik snap niet veel van de dingen die daar staan, daarom vraag ik het ook aan jullieHappy, laughing.
Maar is het eigenlijk wel nodig? een vriend zei dat het een must is, een andere zegt dan weer dat het voor af en toe drive-in te doen niet nodig is om een nieuwe te kopenCry 
Boyd    posted on 11-05-2008 14:03
Ik denk toch wel dat er verschil in zit, de pro S. Is de enige in de ortofon reeks met een vrij grote radius. Neem niet aan dat hoe groter hoe beter is, dus gewoon lkkr de zilvere nemen. Scheelt niet egcht veel geld.
Glorious-D    posted on 11-05-2008 14:05
maar ik vind de zwarte wel vetter:P. maar natuurlijk het beste boven het mooisteHappy, laughing.
ceesietopc    posted on 11-05-2008 21:37
Ik wil iemand anders zn mening horen over die tip radius.
ik heb nog steeds niet duidelijk gehoord waarom het een nadeel of voor deel is.

En D, de zwarte is vetter :P
Bastian    posted on 11-05-2008 21:39
Gewoon Concorde PRO nemen, dan heb je de beste die er zijn.
Of je neemt de ortofon SCRATCH, heb je een van de mooiste kleuren:D
Maar Pro roeleerd op het gebied van vinyl voor mij.
User edit by Bastian on 11-05-2008 @ 23:10:16 (2%)
Glorious-D    posted on 11-05-2008 22:34
bedoel je de zwarte ?
Xtremer    posted on 11-05-2008 23:01
Ik zou gewoon de Concorde Pro's doen, de zilvere dus. Nooit een kapotte naald of iets dergelijks mee gehad! Heb ze zelf ook op mijn RP-4000's gehad en stonden vet?en klonken vooral prima! Ik vind de zwarte toch iets minder staan... Als je er nog 1 zoekt, een zwarte dan heb ik er nog eentje liggen voor ?35,- Nog nooit gebruikt omdat ik dus de Concorde Pro's al had. Heb?hem ooit eens van mijn stagebegeleider gekregen als dank voor mijn hulpCry. Hij is nog compleet met een wat oude maar nog goede doos en alles in inbegrepen! Stuur even een PM of een?mailtje voor meer info, ik hoor het welCry.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 30-07-2009 @ 13:46:35 (8%)
Bastian    posted on 11-05-2008 23:10
Poster: Glorious-D
bedoel je de zwarte ?

Oeps foutje, toch de zilverenWinking my eye
Glorious-D    posted on 11-05-2008 23:13
ik snap het, het is tamelijk verwarrend. meestal is "S" toch "silver" :D
Glorious-D    posted on 12-05-2008 11:22
is het waar dat je om de 3-5 maanden je naalden moet vervangen?
Illusion    posted on 12-05-2008 11:23
is het waar dat je om de 3-5 maanden je naalden moet vervangen?

Nee dat is onzin.:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ceesietopc    posted on 12-05-2008 11:34
@illusion
Jij hebt nogal wat ervaring met vinyl, weet jij meer van die style tip radius?
Glorious-D    posted on 12-05-2008 11:39
@ ilusion : in orde, want ik heb geen zin om elke 3 maand andere concordes te gaan kopenHappy, laughing.
underscore    posted on 19-05-2008 19:42
@ ilusion : in orde, want ik heb geen zin om elke 3 maand andere concordes te gaan kopenHappy, laughing.

Ik ben met mijn laatste setje Concordes bijna 2 jaar toegekomen.
Het draait er enkel om hoe je omgaat met je gear.
Draai je als een neanderthaler & scratch je je platen grijs, dan zal je concorde naald sneller slijten natuurlijk Winking my eye

Zelf draai ik nu niet bepaald rustig, ik rag wel wat mijn gear. Maar het blijft binnen aanvaardbare grenzen.
Dus draag gewoon zorg ervoor & dan zullen ze véél langer meegaan.

2 jaar is nu mss wel overdreven, maar ik denk bij normaal gebruik dat je ze toch om 't jaar/anderhalf jaar ZEKER moet vervangen om je geluidskwaliteit blijven te behouden...
Die termijn van 3 tot 5 maanden die je overal hoort is gewoon om ze ALTIJD optimaal te houden onder welke omstandigheden dan ook. Maar als je gewoon normaal draait kom je véél langer toe Winking my eye
User edit by underscore on 19-05-2008 @ 19:43:57 (28%)
Max-E    posted on 19-05-2008 20:04

Ik heb mezelf n tijdje geleden ook ver zitten verdiepen in de Ortofon concorde naalden(simpelweg omdat ze gewoon het beste zijn) om zelf te kopen voor mij draaitafeltje..

Ik kwam erop uit dat de zwarte concorde Pro een afwijkend grote naaldpunt had, waardoor dat voor meer slijtage zorgt, dat wil je niet! dan heb je de zilvere die dat gewoon normaal heeft, das dus n optie
EDIT: STyle tip Radius, is de straal(radius, kan ook de doorsnee zijn, heb ff geen zin om natuurkunde/wiskunde en shittie te doen) van de naald tip (Style tip) hoe groter deze is, hoe groter het slijtage is..

maar even iets anders, je hebt het verschil tussen Sperische  en eleptische naalden, spherische naalden zijn stukken goedkopen, maar klinken wel minder goed en hebben n hogere slijtage op de platen..

eleptische naalden kosten meestal wat meer, maar dan klinkt het wel beter en heb je dus ook veel minder slijtage..

Mijn tip, koop eerst ns n Ortofon concorde dj S(pherisch dus) en een setje van Concorde DJ E(leptisch, bedoel hier een set mee van 2 naalden en 1 element, kost n tientje meer), op de concorde elementen passen en werken ook alle naalden van Ortofon(OM en Concorde reservernaalden bedoel ik hiermee..)..

Waarom niet 2 zilveren en dan later eleptische reservenaalden? nou, ik vind het zelf altijd lekker verneukt uitzien als je 2 zilvere elementen met blauwe naalden hebt..

waarom niet 2 DJ E's? nou, het kost hetzelfde, alleen nu heb je voor als er n keer iets misgaat met 1 naald, altijd n reserve naaldje van n spherische bijHappy, laughing

Dit is mijn mening over de elementen, moet je nou bepaald zeer neurotisch ofso zijn voor de kleur blauw, dan moet je echt de zilveren nemen..

ik hoop dat ik je heb kunnen helpenWinking my eye

User edit by Max-E on 19-05-2008 @ 20:07:22 (14%)
Nico_26    posted on 19-05-2008 21:50
Ortofon concorde Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.108 days.
 Post CommentThat would be 203.6 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

201 Users online: 10 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 234
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.530.307