EFX-1000 besturen met DJM-800 MIDI
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 09-05-2008 00:00

Heb mijn DJM-800 op mijn EFX-1000 aangesloten met behulp van MIDI. Naast natuurlijk de gebruikelijke send en return. Wat ik graag wil is controlle hebben over de EFX-1000 vanaf mijn DJM-800. Ik weet dat ik de MIDI kanalen moet mappen op elkaar en dit kan ik gewoon terug vinden in de handleiding. Maar ik was eigenlijk opzoek naar iemand die dit ook al eens heeft gedaan en hier ervaring mee heeft. Zowel op dit forum als op internet kon ik hier niets over vinden. Meeste mensen lijken alleen mappings te maken naar programma's als Ableton Live.

What do you think about EFX-1000 besturen met DJM-800 MIDI ??

Vote :   

underscore    posted on 09-05-2008 17:27
Dit zal niet gaan vrees ik (of ik zit helemaal fout)...

Via de midi out op je DJM kan je inderdaad Ableton of eender welke software die dit ondersteunt besturen.
Via de midi out op je EFX net't zelfde.

Als je dan de Midi out van je DJM op de Midi in van je EFX aansluit weet ik niet of dat zal wel werken. Ik vrees van niet eerlijk gezegd.
Die midi in op je EFX lijkt me alleen te dienen voor de midiclock, BPM en dergelijke. Maar effectief commando's richting je EFX sturen lijkt me niet mogelijk.
User edit by underscore on 09-05-2008 @ 17:28:02 (1%)
JollyJunkie    posted on 09-05-2008 18:00
Dit gaat niet werken, wat underscore zegt klopt. De EFX-1000 en de DJM-800 midi's zijn gemaakt om een programma an te hangen.
Dus dan het is een soort van toetsenbord op een computer waarmee je de computer controleert (vergelijkbaar) De muisis ook iets waarmee je computer controleert maar ik heb nog nooit iemand gezien die zijn muis en toetsenbord aan elkaar linkt.
En er zit tog ook nergens een functie op de DJM-800 waarmee je de EFX-100 kan controleren, de EFX-1000 heeft ook voornamelijk gewone knoppen, en de DJM-800 draaiknoppen en faders.
Je kan met een fader geen gewone knop controleren wantje kan een fader niet indrukken, snap je?

Nog een voorbeeld :

Stel je hebt op je computer een simulator van de EFX-1000, dan heeft de DJM-800 niet genoeg knoppen enzo om het programma mee te controleren, dus dan zou je een aparte controller moten kopen.

En er zit op de DJM-800 toch ook geen feature waarmee je kan instellen welke knop je aan welke knop toepast, dsu dan zou het sowieso niet kunnen.

This is an old Topic

No new postings for 6.198 days.
 Post CommentThat would be 206.6 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 48 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 1.391
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.855.221