Verschil tussen 19 en 12 inch
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 06-05-2008 17:52
Oke, ik weet dat 19 inch een 12 inch andere afmetingen zijn, maar wat zijn de grootste verschillen qua werkgemak? Speelt een 19 inch echt beter dan een 12 inch of is dat bullcrap?

Ik ben namelijk aan het overwegen mijn 2 jaar oude SynQ SMX.1 te verkopen en me een ander mixertje aan te schaffen. Ik wil wel eens weten wat jullie bedenkingen zijn over deze 2 verschillende soorten mixers Happy, laughing

What do you think about Verschil tussen 19 en 12 inch ??

Vote :   

Prozei    posted on 06-05-2008 17:54
19 inch mixer vind ik minder prettig werken omdat deze vaak minder hoog zijn knopjes zitten dichter op elkaar. doe mij maar 12"
zrcl0272    posted on 06-05-2008 18:14
Ik draai ook al een tijdje met een 12 inch mixer. Maar heb nog geen nadelen gemerkt t.o.v. een 19 inch --> had vroeger een 19 inch van rodec. Op een 19" mixers kunnen ze meer knopjes kwijt of hebben ze evenveel als op een 12" maar staan ze verder uiteen. Ik zou ook bij een 12" blijven.
Winston    posted on 06-05-2008 18:55
Het zijn gewoon afmetingen. Qua geluidskwaliteit maakt het natuurlijk niks uit.

Er bestaan ook 19" mixers met voldoende ruimte boven voor de de knopjes (EQ, gain, etc). Meestal table top modellen met meer dan drie kanalen.

Maar 19" rackmount mixers zijn behoorlijk vervelend om te mixen om reden z.a. Prozei aangaf.
Tic Toc
tairip    posted on 06-05-2008 19:28
Meestal zijn mixer 19" of 10"
12" is een aparte maat. Een Dateq XTC is bijvoorbeeld 10" en een Pioneer DJM3000 is 19"! 19" is de standaard voor professioneel gebruik. Echter komt dat bij DJ mixers iets anders uit doordat Pioneer ooit een met de DJM-600 kwam die afwijkte van alle standaard maten, vandaag de dag hebben veel merken zich aangepast aan de DJM-600 maat.
Xtremer    posted on 06-05-2008 19:33
Gewoon een mengpaneel met DJM-600/700/800 formaat! Zijn de ideale grotes voor een mengpaneel en 19" is naar mijn mening erg groot.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 06-05-2008 21:00
Je zoekt een mixer toch niet uit op breedte maat Confused

19" is een inbouwmaat en mixer die zo breed zijn worden meestal ingebouwd in flightcases of installatie racks. Puur uit bescherming voor het toestel.

Ookal zijn 19" mixers breder dan de meeste tabletop mixers, je hebt meestal niet meer ruimte om de knoppen en de faders (en daar gaat het toch om). Deze zitten meestal net zo ver van elkaar af als de modellen die smaller zijn. Alleen de layout van EQ, filters of effects ten opzicht van de faders/EQ is vaak anders.

Voor thuis zou ik lekker een desktop mixertje zoeken.
Let the BASS be louder
skyline643    posted on 06-05-2008 21:44
Ik vind 19" prettiger werken dan 12" omwille van de ruime lay-out, en dan heb ik het niet over een Synq SMX-1 of DJM-3000 die maar 5 units hoog zijn en waar alles op mekaar gepropt zit. Een Rodec, Ecler, Dateq is meestal 7 units hoog en dat scheelt toch wel een pak.
DJKIWI    posted on 07-05-2008 18:00
helemaal mee eens skyline643!
Ghost-Andries    posted on 07-05-2008 18:59
voor thuis zou ik ook een 10" of 12" nemen draait even leuk! 19 inch is beter zoals hier al is gezegd als je deze veel mee op verplaatsing wilt nemen ingebouwd in een flightcase daarom zijn deze handiger, als je dat met een 12 inch wilt doen moet je nog een adaptor kopen en kost ook allemaal geld! en voor de rest ik heb ze allebei al gebruikt en vind dat bij ze alle 2 alles even dicht bij elkaar staatCry
Sammow    posted on 07-05-2008 19:19
Die werken dus makkelijker kan ik opmaken uit deze posts Happy, laughing

Wel, ik had deze gekocht in een set, iemand verkocht zijn 3 weken oude set en ik kon deze overkopen voor een zacht prijsje, 1100 euro voor een cdx.1, smx.1, versterker van JB, lampje voor boven de discobar, 2 boxen van 150W, +flightcase. een kleine 2 jaar geleden alweer Happy, laughing Maar ik wil dus eens een professionelere mixer. Ik ben me dus beginnen afvragen wat het beste zou werken. Het enige jammere is nu wel dat ik een nieuwe bovenste plaat moet maken voor mijn meubel :D

Maar nu even een vraagje, hoeveel zou ik kunnen vragen voor een SMX.1 van net geen 2 jaar oud die perfect werkt + een behoorlijke flightcase van Walkasse die er nog heel goed uit ziet? Het is een behoorlijk grote, je krijgt er de mixer in + bedienining van de cd-speler aan de bovenkant, en aan de zijkant kan je er een versterker in kwijt + cd-lades. Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.127 days.
 Post CommentThat would be 204.2 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 24 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 6.998
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.904