cdj 400 hangt met usb
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cedric16    posted on 04-05-2008 11:10
Hey

ik heb nu al een tijdje 2 cdj 400's
maar als ik met sticks draai en ik doorzoek mijn mappen met scrollen
dan blijft vaak gwn mijn speler hangen waardoor ik genoodzaakt ben hem gewoon te moeten uitzetten
en dit lijkt me niet echt gezond
nu probeer k mijn aantal mappen te verminderen maar het
komt nog steeds voor maar wel minder
weet iemand een oplossing?

mrci
yuu

What do you think about cdj 400 hangt met usb ??

Vote :   

djjw    posted on 04-05-2008 20:42
Ik heb idd ook gezien dat als je met wat grotere USB sticks werkt, het laden
soms best wat tijd kost... Alleen niet dat het zo erg was dat hij uit gezet moest worden.

Ik zelf heb er geen last van, nu heb ik geen mappen maar gewoon een lijst.
En ik gebruik het ook alleen voor muziek die nog niet op cd staat.
Ik gebruik ook maar 1 Gig.
User edit by djjw on 04-05-2008 @ 20:43:27 (9%)
zrcl0272    posted on 05-05-2008 19:10
Zoals je zelf al zegt de mappen beperken op de usb stick kan wonderen doen. Ik zet meestal maar 2 mappen diep mijn liedjes. Ook zou ik niet al te grote usb sticks gebruiken --> hoe groter het geheugen hoe langer dat deze ingelezen moet worden. Ik gebruik zoals djjw een stick van 1Gig

Vb. Album 1
|->Cd 1
|-> de mp3's

|->Cd 2
|-> de mp3's

Dieper zou ik de liedjes niet zetten. Ik heb soms ook het probleem dat de tijd niet wordt weergegeven heeft hier iemend een oplossing of reden voor.

greetz Zrcl0272
MissSalem    posted on 05-05-2008 19:19
Ik gebruik een stickje van zo'n 512 MB, geloof ik, soms zelfs minder, zonder mappen omdat er niet veel op moet - ik werk liever met cd's. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Als ik me niet vergis, moet de cd uitgeworpen zijn vooraleer je een MP3 vanaf een memory stick laat afspelen.

Verder kan ik niet bedenken wat eventueel het probleem zou kunnen zijn.
zrcl0272    posted on 06-05-2008 18:20
Poster: MissSalem
Ik gebruik een stickje van zo'n 512 MB, geloof ik, soms zelfs minder, zonder mappen omdat er niet veel op moet - ik werk liever met cd's. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Als ik me niet vergis, moet de cd uitgeworpen zijn vooraleer je een MP3 vanaf een memory stick laat afspelen.

Verder kan ik niet bedenken wat eventueel het probleem zou kunnen zijn.

Je vergist je hoor, je hoeft je cd niet uit te werpen om liedjes van je stick af te spelen. Toch bij mijn CDJ400 toch niet.
MissSalem    posted on 06-05-2008 20:06
Poster: zrcl0272

Je vergist je hoor, je hoeft je cd niet uit te werpen om liedjes van je stick af te spelen. Toch bij mijn CDJ400 toch niet.

Ik geloof dat in de handleiding te hebben gelezen. Enfin, het was vluchtig, ik kan me vergissen. Happy, laughing
Ferrox    posted on 06-05-2008 20:25

Uhm, Na regelmatig met deze speler gewerkt te hebben:

De CD hoeft er inderdaad niet uit om naar de USB te switchen.

Over dat vastlopen:
Dat heb ik ook een paar keer gehad, ik had er mijn Ipod (60GB) eraan gehangen. Wat mij opviel als de cdj een nummer geladen had van een andere lijst (dus onder een cue(pauze) of gewoon aan het afspelen) dan is hij niet snel nee, en dan kan het een sirieuze tijd duren voordat je een beetje lekker kunt scrollen. Truuk om dit op te lossen is om het eerste nummer van die lijst die je wil doorzoeken te laden (scroll knop indrukken). Dan zit je in dezelfde lijst en gaat het net zo snel als dat je hem net aangezet hebt.

Dit is het enige nadeel aan die speler met een MP3-schijf, Met 60 GB heeft hij wel even werk (ca. 1 minuut) om de complete lijst in te laden, maar daarna gaat het als een tirelier!

djjw    posted on 07-05-2008 18:47
Heeft er iemand al een ext. hd aan gehangen?
Wout-r    posted on 07-05-2008 18:54
Poster: djjw
Heeft er iemand al een ext. hd aan gehangen?

Lead zelf volgens mij wel, als ik me de Pioneer-avond @ Spincity goed herinner.. Happy, laughing
cptN    posted on 07-05-2008 19:34

Waarom zou je uberhaupt met usb sticks draaien? Ik bedoel het niet lullig maar als je 2 cd spelers koopt, wat is dan de extra moeite om wat cds te branden?

NielsR    posted on 07-05-2008 19:38
Poster: cptN

Waarom zou je uberhaupt met usb sticks draaien? Ik bedoel het niet lullig maar als je 2 cd spelers koopt, wat is dan de extra moeite om wat cds te branden?

De muziek is veel veiliger op een usb stick, geen geprul met cd's, het kan dus nog kleiner, en als je een flinke collectie hebt en je moet die allemaal branden heb je ook aardig wat cd's hebben.

Je kunt ook de usb optie gebruiken gewoon als reserve als je je cd's vergeten bent of als er een cd gesneuveld is
djjw    posted on 07-05-2008 19:50
Poster: cptN

Waarom zou je uberhaupt met usb sticks draaien? Ik bedoel het niet lullig maar als je 2 cd spelers koopt, wat is dan de extra moeite om wat cds te branden?

Als ik nieuwe muziek gezocht heb, en er zijn een paar weken dat ik maar 2 a 3 liedjes per week heb,
of ik heb op vrijdag een cd gemaakt en zaterdag vind ik weer een, of een paar liedjes,
zou ik elke keer een nieuwe cd moeten maken, na een aantal maanden heb je dan een spindel
vol met bijna single's..

Dat is zonde van de cd's, aangezien ik niet de goedkoopste cdr's heb ook zonde van het geld.
En als je soms 3 x per week draait gaat het hard met de cdtje,
Daarom is het voor mij een prima oplossing om niet meteen alles op cd tehoeven zetten..

En het is natuurlijk een zeer innovatieve uitvinding, die DE toekomst is.
Want net zo als het "bandje" en de "vinyl" zal ook de cd langzaam naar de achtergrond
verdwijnen, en het digitale opslagmedia zal de toekomst hebben.
cptN    posted on 07-05-2008 20:01
De vinyl markt is weer sterk aan het groeien juist, de komst van de oem en super-oem draaitafels maakt het voor veel beginners aantrekkelijker om met vinyl te draaien of daar bij te blijven. Ook het aanbod van muziek op vinyl word weer groter.

Maar het zal vast persoonlijk zijn, ik ben niet iemand die elke week de nieuwste nummers hoeft te hebben/draaien dus bij mij zal er geen cdj meer komen.

Maar NielsR heeft wel een punt dat het makkelijker en veiliger is om zo je muziek mee te nemen Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.252 days.
 Post CommentThat would be 208.4 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

110 Users online: 48 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 13.325
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.800.772