Op zoek naar Mengpaneel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yogum    posted on 03-05-2008 18:31
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuw mengpaneel, omdat deze gewoon niet volstaat. Maar er is zooooveel op de markt! Dus misschien kunnen jullie een goede suggestie doen?

Mijn eisenlijstje:

-Kanalen: 2 tot 4
-EQ per kanaal met gehele KILL
-Rec Out
-Cue Mix functie (ik geloof dat dat zo heet...: dat je met je koptelefoon 2 kanalen tegelijkertijd kan beluisteren zonder dat je die ook allebei op de boxen hoort)
-Send/Return functie
-Volume level-meters (VU meters? Happy, laughing)

Prijs: rond/tussen 0 en 400 euro. Maar mag ook tweedehands zijn!

Zelf had ik al gekeken naar de Urei 1601S (2ehands), DJM-400, Nuo 4 (alhoewel je m dan wel goedkoop moet vinden), enz. Alhoewel er ook goedkopere mixers zijn die aan dit lijstje voldoen lijkt me.

Hebben jullie (andere) ideeën?

What do you think about Op zoek naar Mengpaneel ??

Vote :   

Twello    posted on 03-05-2008 20:59
Nuo4 mag je wegstrepen want die krijg je niet voor 400 euro... Ik zou voor die Urei gaanCry, een andere mixer die aan je eisen voldoet is die van Reloop, de RMX series.
b3rtj3    posted on 03-05-2008 21:12
Ik heb de djm 400 ben er zeer tevreden over maar hij heeft niet een rechtstreekse rec out, als ie hem wel heeft heb ik hem nog niet gevonden
User edit by b3rtj3 on 03-05-2008 @ 21:13:03 (1%)
Grazydon    posted on 03-05-2008 21:58
Er zit idd geen Line out op om op te nemen.. maar wel een dubbele master out, je kan dus gewoon opnemen maar dan kan je niet zomaar tussendoor het volume omlaag draaien want dan gebeurt dit ook in je opname....

Verder een top mixer de DJM400!!!
Ziax    posted on 03-05-2008 23:18
Ik denk dat een ECLER NUO 2 voor jou de ideale mixer is!

Voldoet aan al jouw verwachtingen Thumbs Up

Is btw zalig mixertje: heb hem zelf ook :D
yogum    posted on 05-05-2008 12:47
Ecler Nuo 2 is inderdaad aantrekkelijk. Vind het alleen jammer dat als ik er (zoveel) geld aan uitgeef, 'gewoon' een mixer krijg, met niks speciaals erop. Maarja misschien moet ik dan er maar meteen een Korg Kaosspadje bijkopen? :D

Nog andere suggesties?
Xitrate    posted on 05-05-2008 13:20
Kijk ook eens naar de Vestax PMC-280 Pro, hier kan je een review vinden.
JollyJunkie    posted on 05-05-2008 13:44
Poster: yogum
Ecler Nuo 2 is inderdaad aantrekkelijk. Vind het alleen jammer dat als ik er (zoveel) geld aan uitgeef, 'gewoon' een mixer krijg, met niks speciaals erop. Maarja misschien moet ik dan er maar meteen een Korg Kaosspadje bijkopen? :D

Nog andere suggesties?

Over je 'Korg Kaosspadje' dan kan je net zo goed een Korg km-202 kopen, voldoet aan al jouw verwachtingen en heeft er iets speciaals ingebouwd de kaosspad, hij heeft eigenlijk 2 speciale dingen want hij heeft namelijk ook nog 6 verschillende EQ's (KM-EQ, ROUND-EQ, BOOST, SLAMMING, ISOLATOR, HYPED) je kan dan met een knop kiezen welk EQ je wilt gebruiken dus het is niet zo dat je 6x3 EQ knopjes op elk kanaal hebt zitten :P. Ik overweeg hem trouwens ook als volgende mixer (vervanger voor DJX-700) hier zie je wat specificaties.
yogum    posted on 05-05-2008 14:08
Nee, vind ik niet. Ik heb ook al naar de KM-202 gekeken, maar dat is toch naar mijn mening geen volwaardige kaosspad.... Touchpad is een stuk kleiner en een echte kaosspad vind ik gewoon vetter :D
JollyJunkie    posted on 05-05-2008 14:10
Wat mist ie dan wat een normale Kaosspad mini dan wel heeft?
MoXeGy    posted on 05-05-2008 14:21
extra effecten/parameters etc. een eterne fx is altijd meer uitgebrijdt.
Twello    posted on 05-05-2008 18:39
Ik heb een kaosspad mini voor je te koop btw Cry Nuo 2 zou idd een goede keuze zijn... Maar liever een Nuo 3 (voor eventuele uitbreidingen), marktplaats is je vriend Cry
Ziax    posted on 05-05-2008 21:42
Wel ik heb het alletwee :p, de kaoss pad mini en de nuo 2. het werkt super :p alleen moet je wel ff wennen aan het gebruik van de effecten en de send-return vind ik.

Als je vind dat je er 'zoveel' geld aan uitgeeft. Oke het is redelijk wat geld maar het is wel een mixertje die de rest van je hobbyleven meegaat als je er zorg voor draagt. Ik moest de nuo maar ff testen en ik was verloren. Nog geen moment spijt van mijn uitgegeven centen Thumbs Up.
WalterRavensberg    posted on 06-05-2008 00:54
denon DN-X100 of DN-X120. kost nieuw geen drol en klinkt super strak!!!
heeft volledige kill!!!

een gebruikte kost je misschien 100,-
b3rtj3    posted on 06-05-2008 08:42
Je moet gewoon naar een winkel voor dj spullen en dan gewoon wat proberen en dan merk je wel wat jij het fijnte vindt.
Xtremer    posted on 06-05-2008 09:17
De Reloop RMX-40 DSP Blackfire, prima ding en voldoet aan je eisenCry. Richtprijs rond de €385,--
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
D-wan    posted on 06-05-2008 13:19
Heb nog een Stanton SMX501 te koop staan. Voldoet aan je beschrijving en voor weinig geld mag ie weg.
yogum    posted on 06-05-2008 19:27
Poster: b3rtj3
Je moet gewoon naar een winkel voor dj spullen en dan gewoon wat proberen en dan merk je wel wat jij het fijnte vindt.

Ja, nee, dat is een leuke opmerking. Maar bij mij gaat het ook wel om kwaliteit en dat kan je vaak niet 'aanvoelen'. Ook hebben (web)shops je eerder de neiging je iets aan te smeren dan op een forum. En zo'n forum is toch juist voor meningen van anderen bedoeld? Cry

Maar wel leuke suggesties! Wordt het kiezen (natuurlijk) wel moeilijker door :D

Maar Nuo 2 of 3 staan nog wel bovenaan m'n lijstje denk ik zo. Heb wel eens met de Nuo 5 mogen spelen, en dat is een erg leuk ding. Die grote knoppen zijn echt fijn!

This is an old Topic

No new postings for 5.974 days.
 Post CommentThat would be 199.1 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 9 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 10.161
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.907