Hulp bij Serato
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 27-04-2008 21:59
Hellowz...
Ik ben van plan Serato aan te schaffen na de zomer. Alleen twijfel ik wat voor platendraaiers ik best kies. MIjn budget voor platendraaier is iets van 200-250. Kan iemand me hierbij helpen.

MVG, Brecht

What do you think about Hulp bij Serato ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 27-04-2008 22:14
200 tot 250 per platenspeler, of voor 2? Als dat je budget voor 2 platenspelers is zou ik tweedehands gaan kijken. Als het 200 tot 250 per platenspeler is dan kan je kijken naar de Reloop RP-4000, DAP T-3000 (heb er zelf 2 van en zijn echt prima!) en varianten.
Gery    posted on 27-04-2008 22:34
Poster: brecht
Hellowz...
Ik ben van plan Serato aan te schaffen na de zomer. Alleen twijfel ik wat voor platendraaiers ik best kies. MIjn budget voor platendraaier is iets van 200-250. Kan iemand me hierbij helpen.

MVG, Brecht
 ik zou ook voor een traktor scratch gaan ipv serato, veel stabieler!
DJ - Producer
DaMob    posted on 27-04-2008 23:09
Poster: Gery
ik zou ook voor een traktor scratch gaan ipv serato, veel stabieler!

Ik heb nochtans nooit een serato weten te crashen, een traktor scratch dan weer wel
Maaaaaaar (voor ik hier fanboy naar men kop krijg gesmeten)
Ik draai even graag op traktor dan serato (hoewel ik serato gewoon een mooier programma vindt), maar het draait even goed
Het hangt allemaal af hoe je je pc onderhoudt, een traktor scratch of serato zal normaal nooit crashen als je je laptop/pc wat deftig onderhoudt
User edit by DaMob on 27-04-2008 @ 23:10:45 (31%)
NielsR    posted on 28-04-2008 00:06
Poster: DaMob

(hoewel ik serato gewoon een mooier programma vindt)

Tjah nu ken ik een paar serato gebruikers die jaloers zijn op de graphics en vormgeving en gebruiksgemak van het traktor programma.
Gery    posted on 28-04-2008 00:42
Poster: DaMob
Het hangt allemaal af hoe je je pc onderhoudt, een traktor scratch of serato zal normaal nooit crashen als je je laptop/pc wat deftig onderhoudt
 helemaal waar, en als je met een mac draait heb je al helemaal dat probleem niet.

maar qua stabiliteit had ik het meer over de timecode en de uitlezing daarvan door de software zelf.

Serato is net zoals finalscratch 2 nog gebaseerd op een timecode signaal van 1kHz terwijl traktor scratch momenteel de enige is die een signaal van 2kHz gebruikt. Daardoor is de uitlezing dubbel zo gevoellig/precies.

Ook het calibreren gaat veel vlotter. zelf een zwaar gestoord signaal werkt nog. TS kan zelf overweg (niet op volle functionaliteit) met enkel maar het linkse of rechtse kanaal. (heb eens gehad dat terwijl ik aan het draaien was mijn linker kanaal wegviel door defecte naald/element)

de layout van het programma zelf is persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik vind de volledige waveform op TS duidelijker als op serato Happy, laughing

Wat u draaitafels betreft, ik heb 2 technics gekocht 2e hands elk aan 300EUR 't stuk, dus als je een beetje weet te zoeken is het wel mogelijk om ook deftig materiaal te vinden die binnen het bereik van je budget komt, en moet je jezelf niet noodzakelijk tevreden stellen met iets minder materiaal!
DJ - Producer
DaMob    posted on 28-04-2008 12:59
Dan had ik idd de stabiliteit anders geinterpreteerd Winking my eye
Tis waar dat traktor scratch een duidelijker signaal doorstuurt, maar ik merk er toch geen verschil tussen bij het gewone draaien.
Buiten idd als uw plaat begint te verslijten of heel vuil ziet zal traktor scratch langer meegaan
Kheb nog geen moment spijt van men aankoop van serato en dat is het waar het om gaat e

En de looks van het programma blijft natuurlijk een persoonlijke smaak e Winking my eye
User edit by DaMob on 28-04-2008 @ 13:00:19 (27%)
brecht    posted on 28-04-2008 16:09
Ik koop alvast serato... Alleen twijfel ik enorm voo de keuze van turntable...
Synq XTRM-1 is mooi maar te duur...
Ik zoek iets met degelijke kracht van motor. Rond 250 euro...
Is de Stanton T60 bv. goed ? Of is de JB T3 beter?
brecht    posted on 28-04-2008 16:10
Poster: Lawrenz
200 tot 250 per platenspeler, of voor 2? Als dat je budget voor 2 platenspelers is zou ik tweedehands gaan kijken. Als het 200 tot 250 per platenspeler is dan kan je kijken naar de Reloop RP-4000, DAP T-3000 (heb er zelf 2 van en zijn echt prima!) en varianten.
  Ik bedoel 200-250 per stuk.
Gery    posted on 28-04-2008 21:35
ik zou toch op't gemak eens zoeken op 2e hands sites en miss kom je wel wat bruikbaar tegen!
DJ - Producer
brecht    posted on 28-04-2008 22:18
Men besluit staat vast. Ik kies voor serato met 2 SYNQ XTRM-1. Nieuw waarschijnlijk. Als je informatie over serato(liefst in het nederlands) hebt. Post maar!
DaMob    posted on 29-04-2008 16:31
Wat moet je juist weten?
Ziax    posted on 29-04-2008 20:18

De synq platendraaiers zijn een enorm goede keuze maar ik wil maar zeggen dat de motor in een american audio, synq en dergelijke dezelfde zijn. Maar er wel een prijsverschil kan inzitten en daarvoor dezelfde motor in de plaats krijgt. Kwestie van dat je met een beperkt budget zit.
Al zou ik zelf ook voor synq gaan voor de goede service die je sowieso krijgt.

brecht    posted on 30-04-2008 12:30

Ik heb beslist... informatie over serato is altijd welkom. Het zal de Synq XTRM-1 worden. Omdat men andere materiaal ook synq is. Dus dit oogt mooier en het is een goede turntable ook!

User edit by brecht on 30-04-2008 @ 12:30:44 (7%)
DrezZ    posted on 30-04-2008 12:54
goei keus brecht !

This is an old Topic

No new postings for 6.013 days.
 Post CommentThat would be 200.4 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

99 Users online: 18 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 15.746
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.507