Platen gaan off-beat (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

UnknownArtist    posted on 26-04-2008 19:19
Heej ik heb gisteren (eindelijk) op een cdj-1000MK3 gedraaid aleen als ik het tempo gelijk stel en ik zet hem er goed in gaat hij alsnog na een tijdje off-beat
kan iemand zeggen wat ik mogenlijk fout heb gedaan?
Alvast bedankt

What do you think about Platen gaan off-beat ??

Vote :   

Nandi    posted on 10-05-2008 19:38
Als je op jonge leeftijd begint koop je best niets duur , misschien is het je na een maand al beu :s 

User edit by Nandi on 10-05-2008 @ 19:50:15 (3%)
Lanky    posted on 11-05-2008 04:37
Poster: Jasper777

Helemaal mee-eens, lijkt op een vriend van mij. Hij kreeg een plotselinge inval dat ie DJ wil wrde en nu 2 maanden later krijgt ie van z'n ouders zomaar 2 CDJ-1000MK3's en DJM-800 en HDJ-1000 Cry

ja zon kerel ken ik ook, hij wou opeens dj worden en kreeg gelijk dezelfde gear van zn moeder. ik doe dit al een paar jaar en nu hij zn eigen spullen heeft denkt hij gelijk alles te weten. maar dat geeft niet, laat ze lekker interesant doen. je kan wel een ferrari hebben maar zonder rijbewijs of enige ervaring is hij net zo nutteloos als een fiat panda. no offence voor de fiat panda trouwens. de panda 4x4 moet je echt niet onderschatten!

back on topic:
iemand heeft me verteld dat je beide bpm counters op hetzelfde getal moet zetten (duh) MAAR stel je hebt een beat van 128, dan zet je hem terug op 127, en dan heel langzaam terug pitchen terug naar de 128. op het moment dat 127 overspringt naar 128 dan heb je meestal wel de juiste snelheid.

ik zou zeggen probeer dat eens. ik heb zelf 2 keer cdj800 en doe het zelf ook wel eens maar ik heb nooit echt het idee gehad dat het echt de perfecte manier is. in mijn ogen is er geen perfecte beatmatch te doen als je alleen naar het schermpje kijkt. ben toch een voorstander van op je gehoor beatmatchen. maar ieder wat wils.

succes!
User edit by Lanky on 11-05-2008 @ 05:32:59 (33%)
sanderk    posted on 11-05-2008 08:26
ga gewoon af op het gehoor

dan leer je het ook wat sneller!!
tom-j    posted on 11-05-2008 10:39
ik schuif meestal mijn pitch heen en weer in grote stappen en dan steeds kleiner todat ik op de goeie snelheid zit! als het snel moet met pitchbend
check dit ff! miss helpt het je! het gaat over vinyl, maar het werkt hetzelfde!
Jori    posted on 11-05-2008 10:52
Dan heb je gewoon niet goed gebeatmatched, kijk niet naar je BPM, gewoon op gehoor proberen. Is lastig moet je leren, gewoon heel veel oefenen. Niet boos worden als t nie lukt, geniet er gewoon van ookal gaat het mis. De een leert het in 3 maandjes de ander mss pas na 2 jaar. Ik denk dat er wel genoeg informatie gegeven is: je moet het nog leren, dus hard oefenen en je zou wat filmpjes en zo kunnen kijken. En je hebt al zo'n dikke set als je net begint? Heb jij even geluk, maar het kan ook zorgen dat je afhankelijk wordt van die extra functies, pas daar voor op!! Plak idd de pbm af zoals al eerder is gezegd. Nou veel suc6 en ENJOY!!(ookal lukt het niet, gewoon genieten)
Max-E    posted on 12-05-2008 09:20
Poster: Lanky

de panda 4x4 moet je echt niet onderschatten!

ja jong tuurlijk niet.. 4 in lijn motor, dwars geplaatst voorin,
1242cc, 60 pk, een top van 145 km/uur
top accerlatie van 0 tot honderd in maar liefst! 20 seconde.. (alleen als je kan schakelen als n gek achter het stuur, normaal dus van 21 sec tot 24 sec)

ik denk niet dat de mensen die op dit forum n auto hebben(uitgezonderde de fiat panda eigenaars) moeten oppassen voor je nieuwe fiat panda 4x4.. 
sanderk    posted on 12-05-2008 09:49
Poster: Max-E

ja jong tuurlijk niet.. 4 in lijn motor, dwars geplaatst voorin,
top accerlatie van 0 tot honderd in maar liefst! 20 seconde.. (alleen als je kan schakelen als n gek achter het stuur, normaal dus van 21 sec tot 24 sec)

ik denk niet dat de mensen die op dit forum n auto hebben(uitgezonderde de fiat panda eigenaars) moeten oppassen voor je nieuwe fiat panda 4x4.. 

hmmm rij zelf een audi a3 1.8 5v turbo gechipt naar 200 pk
is iets sneller dan de fiatCry
Lanky    posted on 12-05-2008 13:32
Poster: Max-E

ja jong tuurlijk niet.. 4 in lijn motor, dwars geplaatst voorin,

de perfecte bak voor mij! ik rij toch nooit zo snel dus ik hoef geen half kapot getunede golf die na 3 keer optrekken door zn chassis gaat haha

als er maar een cd speler in zit waar ik een reggae cd in kan doen, dan kom ik er wel, ongeacht de snelheid ...

Poster: sanderk

hmmm rij zelf een audi a3 1.8 5v turbo gechipt naar 200 pk
is iets sneller dan de fiatCry

haha je doet maar, ik heb nooit zon haast, en zo wel, vind ik het niet erg om te laat te komen
User edit by Lanky on 12-05-2008 @ 13:36:37 (52%)
unspecified    posted on 12-05-2008 21:04
beatmatchen is een kunst opzich.
je kunt een kunst niet leren door naar aparaten te gaan staren.
voorbeeld:

je kan niet leren beeldhouwen door te kijken naar je computer ( kan je het wel dan doe je iets fout:P)

beatmatchen moet op gehoor, gevoel en je hebt er passie en gevoel voor muziek bij nodig

punt UIT
klaar einde enzevoort
Day-One    posted on 13-05-2008 14:53
Poster: milanium
beatmatchen is een kunst opzich.
je kunt een kunst niet leren door naar aparaten te gaan staren.
voorbeeld:

je kan niet leren beeldhouwen door te kijken naar je computer ( kan je het wel dan doe je iets fout:P)

beatmatchen moet op gehoor, gevoel en je hebt er passie en gevoel voor muziek bij nodig

punt UIT
klaar einde enzevoort

sorry maar dit slaat nergens op!!!
jij hebt het toch ook moeten leren en misschien wel ook verfijnen?!?!
ik dacht dat wij elkaar zouden mortiveren ipv de grond inboren!!

ik neem aan dat UnknownArtist goed op weg is dankzij een aantal goede adviezen.
ArCee    posted on 18-05-2008 17:11
Poster: Day-One
Ik zal er heel weinig woorden aan vuil maken, maar de garantie dat het "NIET" off-beat gaat is GROOT!!!!

KNOW YOUR GEAR!!

TIP!
Neem 1 track brand ze op 2 cd's en vervolgens zet jij de bmp's op 128 en (+/-) 0.40% (beide spelers)
dus niet de ene op -0.40% en de ander op +0.40% of 0.40% maar "gelijk" in percentage!
"Timing is bij deze eensuper factor en zo ook de melodie"

BPM is een protocol (net zoals IP adres een protocol is)

LET OP!!
Vanuit gaande dat het om 2 identieke spelers gaat!!! (MK3)

Enige wat jij moet doen is trainen op de (start) timing en melodie meer niet!

off-beat heeft 2 redenen!!
1 Maten kloppen niet!
2 melodieën kloppen niet bij elkaar!

EDIT:: wadup Arcee Thumbs Up alles goed manneke? Happy, laughing

je weet toch?? Cry
ceesietopc    posted on 18-05-2008 18:04
UnknownArtist antwoord nog niet echt? of zijn wij zo snel :P
Ook een goede tutorial is deze: http://aboutdj.nl/tutorials/diversen/3-diversen/11-mixen-voor-dummys.html

De theorie dr achter kan je daar alvast lezen ,dat is een begin.
UnknownArtist    posted on 18-05-2008 18:22
Poster: Day-One

sorry maar dit slaat nergens op!!!
jij hebt het toch ook moeten leren en misschien wel ook verfijnen?!?!
ik dacht dat wij elkaar zouden mortiveren ipv de grond inboren!!

ik neem aan dat UnknownArtist goed op weg is dankzij een aantal goede adviezen.

Cker thnQ
Day-One    posted on 18-05-2008 22:36
Okay cool...mocht je nog vragen hebben...check voor youtube vooral deze man..(eng) heel erg  handig
underscore    posted on 27-05-2008 13:44
Poster: Illusion
idd. Je wil niet weten hoe ik vroeger ben begonnen. Met een skytec tec 2500. Daarna 2x USBlaster 7310. Daarna cdj 100s. En nu plaatjes.

Op de goedkoopste cd-spelertjes kun je al leren beatmatchen.

Inderdaad & op die goedkope leer je't meest.

Op de dure gear die iedereen wel wil kan je perfect draaien mits wat ervaring, mensen die ook beginnen met DJ'en & dan zo'n gear aanschaffen komen vaak nog al eens bedrogen uit als ze op een gig met minderwaardig materiaal in aanrakening komen.
Ik ben begonnen met 2 pioneer hifi cdspelertjes & een zwart 6 kanaals jb systems mixertje (ken't type niet meer).
Daar was van beatmatching zelfs nog geen sprake, maarja ik was toen ook maar 13 ofzo :D

This is an old Topic

No new postings for 6.140 days.
 Post CommentThat would be 204.7 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 11 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 30.494
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.199.811