Oude CD-Spelers...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 01-06-2005 15:39
hoi mensuh,

Zat ik vorig jaar weer 'serieus' te denken om terug te gaan draaien voor mensen... Kwam omdat er op het introbegeleidersweekend twee CDJ1000mk2's stonden. Heb ik dus maar op gedraaid met 'geleende' cd's. Heb straks twee Axis 9's op mijn kamer, omdat ik Denon S3000's net te duur vind, dus ik ben wat gewend qua cd-spelers. Tijdens de intro vorig jaar draaide ik met een CMX-3000. Prima ding, niks mis mee.

Maar dit weekend... Had ik een Dateq XTC en twee CDJ-500s ter beschikking. What the fuck? Da's best een stap terug als je moderne cd-spelers aan het testen was! Nou heb ik wel eerder met oude Denon dubbele cd-spelers gedraaid zonder scratch en zo, maar als je dan bedenkt wat er tussen de CDJ-500s en nu zit... (de CDJ1000 (mk2), 800, 555, 200, 100, CMX 5000, 3000), vraag je je af wat we met deze 'oude meuk' nog deden.

Tuurlijk, het werkt allemaal stabiel en zo, maar dat openflippen - damn, wie heeft dat verzonnen? Je moet zowaar uitkijken dat je je niet bezeerd eraan! En je haalt maximaal 16 % pitch eruit - da's meestal voldoende, maar heel soms wil je 18 % of zo.

Nou ja, een ding heb ik er wel aan overgehouden: het lukt me al flink beter om zonder bpm-counter te beatmatchen. Heb er wel nog twee keer zoveel tijd voor nodig, en da's niet handig als je niet te veel tijd overhoudt of leuke dingen tussendoor wilt doen. Maar ik baalde wel dat we vijf jaar terug in de tijd gingen.

Zomaar eens een vraag: wie heeft er nog dj-cd spelers van meer dan vijf jaar geleden? En wie kan er nog wel mee draaien?!?
Mod edit by Lead on 25-06-2005 17:20 (2%)

What do you think about Oude CD-Spelers... ??

Vote :   

Polcardus    posted on 04-06-2005 14:32
Zonder beatcounter matchen? Eerlijk gezegd nog nooit mijn beats geteld (gelezen) terwijl ik aan het draaien was. Twee oren, wat stijgbeugels, aambeelden en slakkenhuisjes zijn voldoende naar mijn inziens.
Jorrit    posted on 04-06-2005 14:48
Poster: MadSteven
Tuurlijk, het werkt allemaal stabiel en zo, maar dat openflippen - damn, wie heeft dat verzonnen? Je moet zowaar uitkijken dat je je niet bezeerd eraan!  En je haalt maximaal 16 % pitch eruit - da's meestal voldoende, maar heel soms wil je 18 % of zo.

Voor z'n tijd was het een hele bijzonder speler, nu is het niet veel bijzonders meer.

Zomaar eens een vraag: wie heeft er nog dj-cd spelers van meer dan vijf jaar geleden? En wie kan er nog wel mee draaien?!?

Ik heb 2 jaar lang in een jongerencentrum op een antieke denon moeten draaien: Denon ??-2000MKI
- 8 of 6 % pitch, weet niet meer wat
- Geen eens cue sampling
- Geen pitch aflezing
- Alleen tijd afleesbaar (en nummer)
- Niks anti-shock
Maar ik kon er toch wel redelijk mee mixen, het went wel.
Maar gelukkig staat er nu een CMX-3000, dat gaat toch een stuk lekkerder!
Lead    posted on 04-06-2005 17:03
Tja, technology blijft doorgaan Winking my eye
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 28-06-2005 22:59
Ik neem mijn woorden terug.

Het ding is geweldig voor zijn tijd. En nog steeds als je puur alleen die functionaliteiten nodig acht.

Ik was alleen teveel gewend nu, omdat ik vorig jaar al op een dubbele cdj1000mkIII heb lopen mixen en teveel nieuwe apparatuur uit heb getest in de winkels...
djmamo    posted on 29-06-2005 00:41
ik heb thuis ook nog een jb system dj 4000 daar is zelfs geen plaatje van op internet..
 denk dat deze ongeveer 8 jaar oud is en het is een dubbele cd speler....

maar om te beginnen was dit een erg goede speler...

en welke dj gebruikt nou beatcounters....

bij de mindere merken kloppen ze niet of zijn ze te traag....
en iemand die duurder apparatuur heeft is meestal langer bezig en die gebruikt het niet omdat die al kunnen beatmatchen.

wat mij betreft zijn beatcounters onnodige dingen die je niet nodig hebt..

als dj moet je op gehoor kunnen draaien, omdat je anders nooit een goede set kan draaien...

mamo
www.moonentertainment.nl
wilum    posted on 29-06-2005 07:00
daar ben ik met je eens mamo

Lead    posted on 29-06-2005 08:58
omdat ik vorig jaar al op een dubbele cdj1000mkIII heb lopen mixen ...

Huh :D da's knap

Let the BASS be louder
DJ_Inspiration    posted on 29-06-2005 10:12
Ik draai nog steeds op Numark Axis-2 en dat is voor mij voorlopig voldoende (voor thuis en enkele kleine feestjes natuurlijk).
Maar als ik zo ga draaien op grotere feesten en fuiven dan heb ik steeds de DJM-600 en 2 CDJ-800's of 2 CDJ-1000's ter beschikking staan.
Dit is natuurlijk HELEMAAL!!!! anders dan mijn numarkjes
MadSteven    posted on 29-06-2005 14:11
Poster: Lead
omdat ik vorig jaar al op een dubbele cdj1000mkIII heb lopen mixen ...

Huh :D da's knap

Ahum, was gisteren al wat later... De mkII natuurlijk.

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 15:58
Poster: djmamo

en welke dj gebruikt nou beatcounters....

mamo

Natuurlijk zijn deze niet echt nodig, net zoals het opslaan van cue's en loops op je MMC niet nodig is. Het maakt het mixen alleen wel een stuk gemakkelijker en daarmee bedoel ik niet dat mensen die zonder bpm-counter niet kunnen mixen dat wel kunnen als ze er wel een hebben. Als ik de pitch van m'n cdj-1000mk2 een klein beetje verander, blijft de bpm-counter hetzelfde aangeven, maar de platen lopen niet meer gelijk, dus deze zijn veel te onnauwkeurig (op 1 bpm). Het voordeel van deze bpm-counters vind ik dat je grofweg kunt zien hoeveel je bij moet pitchen, maar voor het preciezie-werk heb je nog altijd je oren nodig.
MadSteven    posted on 29-06-2005 16:22
Poster: DJ_Aad
Het voordeel van deze bpm-counters vind ik dat je grofweg kunt zien hoeveel je bij moet pitchen, maar voor het preciezie-werk heb je nog altijd je oren nodig.

Amen to that.

'Cept for tha spelling errors, but who's counting spelling errors when ya talkin' hiphop-style Happy, laughing

Jorrit    posted on 29-06-2005 18:06
eh ja dat ja....
Maar dan heb je nog die auto beatmix functie op de CMX-3000, als je een duidelijke beat hebt gaat het best lekker, dat icm. de BPM counter laat een vrij klunzige dj nog redelijk mixen... (geloof me, ik heb er 1 gezien...Unhappy )
djmamo    posted on 29-06-2005 18:21
ja maar je wilt geen klunzige dj zijn  je wilt goed zijn en denk niet dat het gaat lukken als je teveel met de bpm counter bezig bent.

het heeft ooit voordelen als je veel variabele style draait tijdens je set (top40) dan heb je enige inducatie van de bpm.

maar het gaat naar mijn idee altijd beter op gehoor.
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 29-06-2005 22:32
klopt, is ook zo. Maar het valt me op dathet publiek daar minder om geeft.

En je wilt geen klunzige dj zijn nee, de persoon in kwestie heeft gewoon weinig gevoel voor ritme en heeft geen zin om te leren beatmixen, kiest dus voor de makkelijke oplossing, de CMX-3000 uit zn kop leren Winking my eye
djmamo    posted on 29-06-2005 22:56
ja
www.moonentertainment.nl
MadSteven    posted on 30-06-2005 01:28
Submarine DJ noemen we dat? Of waren dat de CMX 5000 gebruikers?

Nou, ja, anders noemen we ze hierbij Submarined DJ's... Diep gezonken...
Jorrit    posted on 30-06-2005 15:26
de CMX-5000 had idd iets met submarine te makenWinking my eye

Maar de opmerking submarined dj's spreekt me wel aan :D
Lead    posted on 30-06-2005 17:08
De CMX-5000 kreeg eingelijk direct na de introductie al de bijnaam : DUIKBOOT in nederland. In Amerika werd de CMX-5000 'Stealth' genoemd. Waar die naam vandaan kwam weet ik niet.

Duikboot vanwege de op patrijspoorten lijkende Jogwheels. Ik heb altijd het idee gehad om een controller eens leeg te maken, te kitten en er goudvissen in te doen. Maar dierenvrienden vertelde me dat de ruimte te klein zou zijn voor een paar goudvissen...
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 30-06-2005 17:11
ja, en ik vertel je nu dat dat een dure vissenkom wordt....

Je kan m natuurlijk aan de achterkant verlengen...

This is an old Topic

No new postings for 7.017 days.
 Post CommentThat would be 233.9 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 3 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 1.757
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.836.469