Lost Password
WinstonFlagon 10-04-2007 @ 02:45
allen&heathxd53headphone.jpg
Allen & Heath has launched the XD-53 professional monitoring headphones, designed to complement Allen & Heath's leading brand of Xone DJ mixers.

The XD-53's incorporate a circumaural isolation design, providing high level isolation from ambient noise, making them the ideal product for DJ's requiring immersive listening in loud environments.

Comprising 53mm diameter drivers - the largest drivers currently available - with high power neodymium magnet design, 1500 mW of power handling, and high SPL capacity, the XD-53 headphones deliver excellent sound reproduction. They also have rotating earpieces for easy one-ear monitoring, a coiled cable with convenient one-side exit, and a folding design for compact portability.

"The Xone range of DJ mixers has a staunchly loyal following and many customers were asking if we could design headphones to complement their audiophile set up," comments head of Xone design, Andy Rigby-Jones. "We've bought the same design ethos to the XD-53 headphones as we use for our mixers - they sound fantastic with tons of power, and a sturdy construction." The XD-53 headphones will be available from May 2007.

You can read more here : www.allen-heath.com

There are 14 Comments

FlagLaidback wrote on 10-04-2007 @ 03:12
als er leuk geluid uit komt.. en hij lekker zit..
(en niet AL te duur is).. dan is het een leuke HP :D :P

maar toch , beetje MDR-V700 look.. (beetje jammer...)  aan de drivers van 53 Mm. en de Magnet van 1500 MW gezien wel erg veel MDR-V700 ....
FlagJorrit wrote on 10-04-2007 @ 14:18
Pak die Denon of de Audio Technica headphone, is geloof ik precies dezelfde (op de uiterlijke aanpassingen na), dan weet je hoe hij klinkt smile
FlagMuffHouse wrote on 10-04-2007 @ 07:35
Als de kwaliteit van deze headphone net zo goed is als van de diverse mixers van Allen & Heath, dan ga ik wel overwegen
FlagJer wrote on 10-04-2007 @ 09:06
Hij is wel mooi!
Flagthe-melody wrote on 10-04-2007 @ 09:29
Hij is zeker mooi, als me rpdj versleten is en deze bevalt me wel, komt deze in de plaats:D
Flagbarthawk wrote on 10-04-2007 @ 10:08
prijs wordt volgens aboutdj ongeveer €180,-
FlagWout-r wrote on 10-04-2007 @ 10:10
Ik vind em er wel mooi uitzien hoor! :D
FlagLead wrote on 10-04-2007 @ 11:18
Deze hoofdtelefoon klinkt goed. Maar heel erg dik (vet) waardoor je muziek wat in het laag lijkt te 'verdrinken'.
Maar in zijn algemeen voelt hij goed aan.
FlagSandr wrote on 10-04-2007 @ 12:12
Als hij echt 180 euro gaat kosten zou ik liever een sennheiser hd25 kopen.
Maar dat misschien meer omdat ik overtuigd ben van de sennheiser zijn kwaliteit.
En daar boven op, wat de boer niet kent.....

FlagProgrezz wrote on 10-04-2007 @ 13:57
Jah, hoe is deze in vergelijking met de sennheiser? Kosten allebei evenveel, maar welke klinkt het beste/duidelijkste.

Voor te mixen zijn hoge tonen toch makkelijk.
FlagLead wrote on 10-04-2007 @ 17:49
btw, hier nog een plaatje :
Enlarge: allen-heath-headph
FlagLuxx wrote on 10-04-2007 @ 18:38
vind et wel goed ogen. maar als hij echt zo duur word blijf ik mooi bij me stanton
FlagVibemaster-D wrote on 10-04-2007 @ 18:47
die miste ik nog van A&H ziet er zeker leuk uit
FlagGery wrote on 11-04-2007 @ 16:11
alweer zo'n lompe pioneer wannabe

lang leve sennheiser !

Adding Content and messages on DJResource is for members only !


 Registeration

Create your account to get involved with the Community

Contact | About Us | DJResource 2014
Submissions OverviewProPlus RequestAdvertise