Lost Password

Pablomz    posted on 06-12-2008 00:07
Hey allemaal,
Ik ben nieuw hier, en ik had een vraag.
Ik heb een onafgemaakte tutorial gevolgd, dus ik dacht: Laat ik dat liedje eens afmaken! =)
Maar nu zit ik ergens vast; Ik heb een goeie hardstyle kick nodig, maar het lukt steeds niet om een goeie te maken. Ik gebruik FL Studio 8 XXL Producers edition, met Z3ta+ en Pro53. Melody sample zelf gemaakt met Pro53, melody is van een tut en de 1e geluidje is van Z3ta+. Mijn versie is hier: http://www.mediafire.com/download.php?zhnyftuzknw

Ik wil ongeveer een kick zoals in: http://www.youtube.com/watch?v=MUk8ofChcK0 (scantraxx rootz van Headhunterz)

Alvast bedankt! =)
User edit by Pablomz on 06-12-2008 @ 00:11:46 (25%)

Stefjuuh    posted on 06-12-2008 07:14
Kans is groot dat je de juiste kick vind in een "samplepack". Deze zijn te downloaden/koop en hier staan heel veel kick's/hihats/percussion/fx noem het maar op op.
bambamstudio    posted on 06-12-2008 08:25
Wil je een kick van scratch af maken? Dan begin je met een synth en een sinus en dan hang je een  envelope aan de pitch van de oscillator,resonantie op 100% en envelope afstellen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Illusion    posted on 06-12-2008 13:54
<quote>Poster: Stefjuuh
Kans is groot dat je de juiste kick vind in een "samplepack". Deze zijn te downloaden/koop en hier staan heel veel kick's/hihats/percussion/fx noem het maar op op.
</quote>

Haha, het hardstyle genre... helaas worden veel kicks alleen maar gesamplet, en denkt iedereen dat kicks zo even worden gemaakt.

Ik denk dat je dat wel even gaat duren wat jij wilt.. Kicks maken is niet zo simpel. Het is ook niet even van iets doorhebben en dan gewoon doen.

In het hardstyle genre moet een kick goed klinken. De reversed bass of whoom moet goed op worden geplaatst. Sommige dingen moet je filteren, compressen etc.

Dit vergt veel tijd en oefening. Soms moet je gewoon een weekje aan een kick werken als je nog niet zo goed weet hoe het werkt. Dat is ook afhankelijk natuurlijk van wat je verder in je doorgaanse leven doet.

Daarnaast moet je alles zelf doen, ik en anderen gaan je waarschijnlijk niet het recept vertellen voor een goede hardstyle kick. En worden gejatte kicks niet gewaardeerd. Zeker bij labels niet.

Dus ik zou zeggen, creeer je eigen stijl kick en stop er tijd in. Waar een wil is is een wegsmile
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 06-12-2008 @ 13:55:24 (3%)
tairip    posted on 06-12-2008 15:24
Je kan gewoon samples kopen! smile
djvnzza    posted on 28-12-2008 12:20
kicks samplen en zo bewerken dat niemand ze meer herkent... smile
Hardshort    posted on 18-01-2009 14:23
Als je de Sylenth vsti gebruikt zou je even naar preset (ik dacht 113 of ergens daar in de buurt) moeten gaan. Daar zit een redelijk goede tussen als je een kick/reverse bass zoekt. Daar is met een creatieve geest veel uit te halen. Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Prozei    posted on 18-01-2009 23:48
een headhunterz kick is vaak een nu-style kick met het mid dmv eq onhoog gegooit icm een reversed bass.
er zijn zat nu-style kick tutorials te vinden op youtube.
klein tipje de truuk in het creeeren van een reversed bass zit in de volume regeling
Hardshort    posted on 19-01-2009 00:44
Klopt helemaal.

Het volume bij een reversed bass loopt namelijk op. Er is alleen niet echt een standaard in.
De een laat hem vanuit het niet opkomen na de kick en de ander al bij een bepaald volume en je hebt ze ook nog die ze weer af laten lopen tot de volgende kick.

Het effect is ook zichtbaar in een programma waarbij je het geluid visueel kunt maken zoals vdj en alles wat daar op lijkt. Smile having fun
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
tek-zotic    posted on 20-01-2009 22:58
me microtonic kan je best vette kicks maken smile
MoXeGy    posted on 20-01-2009 23:11
er zijn veel geruchten dat het oldskool tintje weer helemaal terug komt, mischien leuk om hier mee te expirimenteren?
Prozei    posted on 21-01-2009 00:18
ik heb zelf het idee dat hardstyle weer meer oude italian invloeden krijgt.
veel nederlandse hardstyle producers gebruiken nu kicks die veel lijken op kicks uit itallian hs tracks uit 2004/2005 alleen werden de tracks in een 1/4 maar opgebouwt en nu vaak in 1/8 triplet

no-rush    posted on 21-01-2009 18:27
blood overdrive
equo
fruity fast disk
beetje klooten en je komt er wel :P
nicknaughty    posted on 21-01-2009 19:10
ja experimenteer eens met de bovengenoemde dingen (no-rush) en gebruik misschien een 808 kick (oldskool) om te layeren. misschien krijg je wel DE nieuwe sound
Foxxer    posted on 27-01-2009 19:24
gebruik zelf microtonic met diversen effecten bakken eroverheen
Prozei    posted on 28-01-2009 09:22
De grote fout die mensen maken zit er vaak in dat ze maar 1 laag gebruiken met veel distortion.
Je moet met meerdere layers weken met weinig distortion om de kick goed vol te krijgen.
DJBarry    posted on 04-03-2009 19:09
En toch blijf ik erbij dat het moeilijk is!! Cool
Illusion    posted on 05-03-2009 00:35
<quote>Poster: Prozei
De grote fout die mensen maken zit er vaak in dat ze maar 1 laag gebruiken met veel distortion.
Je moet met meerdere layers weken met weinig distortion om de kick goed vol te krijgen.</quote>

Dat klopt.. Maar dan spreken we alleen nog maar over een kick he.

Als we een newstyle kick pakken, bestaat deze uit meerdere onderdelen.

Bijv. de Whoom, en de Punch... De whoom is opzich best pittig, en erg belangrijk, omdat dit zorgt voor de sound van je kick., ofnouja, weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.

Het mooiste is echt om je eigen kick te maken, en het blijft altijd in het begin een beetje een geworstel, maar als je eenmaal weet wat je doet, en wat je moet gebruiken... geloof me maar, dan ben je trots op jezelf dat je er tijd in hebt gestoken.
the_enforce    posted on 13-03-2009 11:36
zijn al zoooooveeel topics!
Heb zelf een hele tijd ook een topic over aangemaakt,
Is me uiteindelijk aardig gelukt!
Zoek op youtube maar naar:
yhimself hardstyle kick
Dan krijg je een super super super heldere tut. over het maken van een kick!
Illusion    posted on 14-03-2009 12:59
Klopt.. en het hele internet staat vol. Dus is vast wel iets te vinden. Maarja, meestal vertellen mensen niet zo snel hoe je een hardstyle kick maakt.
Lead    posted on 14-03-2009 13:49
Dus wie maakt er een mooie tutorial voor hier op DJResource smile
Let the BASS be louder
the_enforce    posted on 14-03-2009 14:21
Kom ik nog ff terug op mijn vorige post: Dit is een erg erg duidelijke tut. Voor zover de beste die ik ben tegen gekomen... Gewoon met de 3xosc!! http://www.youtube.com/watch?v=e0q7-7OlGp8
Illusion    posted on 14-03-2009 18:52
<quote>Poster: Lead
Dus wie maakt er een mooie tutorial voor hier op DJResource smile</quote>

Haha ik niet:p Deze ervaring hou ik voor mezelf. Ik wilde ook wel in het begin de mooiste kicks hebben. En ik heb hier ook veel tijd in moeten besteden.

De youtube Tut. die The_enforce heeft gepost kan ik aanraden. Kan je een goede basis kick mee creeeren.
the_enforce    posted on 21-03-2009 12:04
<quote>Poster: Illusion

Haha ik niet:p Deze ervaring hou ik voor mezelf. Ik wilde ook wel in het begin de mooiste kicks hebben. En ik heb hier ook veel tijd in moeten besteden.

De youtube Tut. die The_enforce heeft gepost kan ik aanraden. Kan je een goede basis kick mee creeeren.
</quote>
idd. een aardige basis kick kan je er zeker mee maken! smile
User edit by the_enforce on 21-03-2009 @ 12:04:57 (19%)
Xtremer    posted on 24-03-2009 10:15
Ik ben ook aan het rommelen met diverse kicks en VST's.

Nu heb ik het volgende voor elkaar gekregen:
- Kick A
- Kick B

Gebruik geen samples en dit is het eerste wat ik doe aan een kick (ben er al een uur mee bezigsmile)
Kan iemand me tips geven om deze 2 wat op te pompen tot een goeie kick?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
tairip    posted on 24-03-2009 11:06
<quote>Poster: Xtremer
Ik ben ook aan het rommelen met diverse kicks en VST's.

Nu heb ik het volgende voor elkaar gekregen:
- Kick A
- Kick B

Gebruik geen samples en dit is het eerste wat ik doe aan een kick (ben er al een uur mee bezigsmile)
Kan iemand me tips geven om deze 2 wat op te pompen tot een goeie kick?</quote>

Ik vind ze niet slecht ik zou er met een Z3ta preset even een bass achter zetten daardoor word hij gelijk al meer pompender.
P.s. op mijn Genelecs klinkt hij wel lekker hoor smile

Adding Content and messages on DJResource is for members only !

Registeration

Create your account to get involved with the Community

Contact | About Us | DJResource 2014
Submissions OverviewProPlus RequestAdvertise